AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.941

Funderar på en 325, Vad ska man tänka på?

Sida 4 av 4
jag vet parolof det är till honom jag vänder mig
Men asså...

Låt säga att nisse 18 år har en bmw 325i -93 bilen och försäkringen står på farsan som är 55 år..

När nisse sladdar in i en stolpe på ICA så skriver väl för f_n inte f-bolaget att det var farsan på 55 år som kvaddade bilen... Då kan inte "alla" som ställer försäkringen på sina föräldrar göra så att premien höjs för äldre människor?

Så om dom kollar i statistiken spelar det ingen roll vem som står på försäkringen...

Jag har fel?

/Jimmy
Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Men om Nisse 18 år hade haft en 316 istället för en 325 hade nog inte olyckan inträffat...

/Rickard
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
kommer inte ihåg men det var ngn som påstod att försäkrings premierna ligger ganska lågt här i sverige jämfört med europa?

vilket land i europa syftar du på?

ett ex bara : 38 000:- / år för en 320i, e det lågt eller?

eller ngn som skulle försäkra en hoj för : 40000:- / år?

helt sjukt!

Parolof: du som är advokat för försäkringsbranschen, verkar som om du är villig att bli utsugd så mkt som möjligt från branschen...
Men du kanske e sådan som tackar o bugar för allt!

BMW M-POWER
parolof
Gino, "advokat för försbranschen"? Bara för att jag säger vad jag tycker, och därmed tycker att man ska göra rätt för sig?? Jag blir så trött, väx upp! Tycker du 38 000:- /år är dyrt välj då en bil som du har råd att försäkra (stålhjälm på;-))
Angående Försäkring på motorcykel för 40 000kr/år och att det är sjukt.

Det är det inte.
Kommer inte ihåg exakt vilken mc-modell det gällde men ett av våra större bolag hade under -03 skaderapporter på mer än hälften av sina försäkrade sporthojar av viss modell.

Mer än hälften!

En skrotad/reparerad hoj - 50-150k
Förlorad arb inkomst ?k
Ivaliditet
Eventuella skador på andra fordon
Sjukhusvistelse

Då ser du att 40 k troligen inte är någon lysande affär för Fsb.
För mer info sök på Länk Finns hur mkt som helst att läsa.

Jag jobbar inte med Försäkringar. Däremot tar jag reda på fakta först och gnäller sedan.

Är jag inte helt felunderättad är Tex Tyskland och England dyrare än SE.
Har aldrig sagt att 38k för en 320i är lågt. Tycker det är ett rån och skulle aldrig köpa så lite skoj för pengarna.

/N
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Måste hålla med hålle rpå att kolla försäkringar på en BMW 325 E30 -89a just nu... alla bolag, och då menar jag ALLA är dyrare än vad det kostar att försäkra min Audi S4a = 1,8 ton 230hk Turbo...

skulle kosta mig över 6000:- om år i trafik och då bor jag på landet..
svintoleffe
Rick.. Jo du, olyckan hade visst hänt.

För att med en motorsvagare bil, så lär du mer i hastighet, för att sladda, o då blir skadan värre..

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Rick : Visst...

ÄR 100% av alla olyckor beroende på vilken motor du har i bilen?
Löjligt...

Min Opel som jag hade som förstabil var jag inte alls rädd om.. Min BMW M5 jag hade vårdade jag ömt och körde t ex aldrig när det var halt ute..

Jag har aldrig anmält någon skada till FSB på 7 år nu.. Dock sjunker aldrig mina premier ändå..

/Jimmy
Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
BMW735IA: Inte alls men risken att en olycka inträffar när du är 18 år och har en motorstark bil är större än om du har en motorsvag bil. Det är bla därför det är dyrare att försäkra en motorstark bil om du är ung än om du är tex över 30. Men om det blir fler och fler som skriver sin bil på föräldrarna så kommer även försäkringspremien för de som är lite äldre att höjas. Till slut kan det kosta lika mycket för en 55 åring att försäkra en 325'a som för en 18 åring.

/Rickard
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Japsåkare:

Det som handlar om hojjen å 40 000:-/år. Visst, räknar man så å ska tänka på varje premie ska räcka till allt de där så är ju inte 8 000:- heller mycke på en bil om du ska räkna invaliditet osv osv... För trots allt så skadas många personer och även mycke plåtskador blire på ett år.

Det jag egentligen menar är att när det finns bolag som har försäkringar som är mer än hälften så dyra så känns det onödigt för ett bolag att saluföra en sådan försäkring för det lär knappast vara någon som hellre betalar 40 000:- än 20 000:- för en försäkring.

Skotrar blir ja åxå lite förvånad över hur stor skillnaden kan vara. Har en så kallad sportmaskin me 140hk å den betalar ja 3500:-hel/helår och där är det åxå hög procent olyckor. Men det är ju ja glad för att det inte kostar mer, hehe..

- Smakar det så kostar det, tyvärr! -
jacobrudenstam, du kanske lagt av att läsa den här tråden redan eftersom det inte handlat nånting om det du tog upp och varför tråden igentligen skapades.

Jag har haft en M3 -93 och nu en 325 med full m-optik. M3an hade jag lite problem med och fick reparera för 25 000 kr.
Nu har jag 325 och den har inte krånglat någonting för mig. Helt underbar bil och nått som förvånar mig är att den inte alls är långt ifrån M3an. Det händer rätt mycket när man trycker på gasen vilket är ganska kul. Fruktansvärt skön bil att köra.

Angående den bilen du tänkte köpa, om du gjort eller fort. tänker skulle vara kul att veta, men den hade gått rätt långt. Men jag tror inte du ska stirra dig blind på milen heller.
Som med alla bilköp kan du ha tur och otur. Försök kolla upp bilen så gott det går och överväg, försök hitta någon annan med du kan jämnföra lite med.
Tycker det står klart i annonsen att det är en del pengar utlagda på bilen, vilket betyder mycket. Sen får du ju kolla upp den i verkligheten och fastnar du för den, vilket brukar vara rätt så lätt så köp den direkt! Inget att fundera på! Du får inte mer bil för dom pengarna!
Så mitt tips är...... KÖP BILEN=)

Kan inte hålla mig, eftersom tråden spårade ur och det blev mer snack om försäkring så ville jag bara skriva ner skillnaden på M3an. 18 år och första bilen var Bmw M3, på mig kostade försökringen 63 000 kr om året, på pappa 12 000.

Och Jacob, väljer du mellan, om man kollar din finnans, att köpa 325 och skriva på mamma, eller att köpa nån gammal japanare för 3000 kr och skriva den på dig själv så för guds skull köp 325an. Passa på.
Johnken : OT men min 800 med 140 hk kostar för mig 16 000/år

/Jimmy
Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Parolof :

självklart har du rätt att tycka vad du vill men du o jag har helt olika uppfattningar angående detta ämne

sen kan sluta med att "har du inte råd att betala 38 000:- / år till försäkringen så köp annan bil"

ännu en gån e det inte jag som är i den sitsen!

Det var en vän till mig!

sen om hade det vart jag o haft råd hade jag ändå inte betalat
38 000:-/ år för en 320 00:a

skulle du ha gjort det????????????????

BMW M-POWER
Ni
199
Niclaza
535d lci
glöm inte att både skriva BILEN på din mamma och försäkringen..anners får du problem...då kan alla som klagar över bedrägeri kamma sig.eftersom det är ju din mammas bil,den står på henne.och du bara lånar den=)
med tanke på de nya bonus systemet så spelar de ingen roll.och visst är den onödigt och betala 3-4ggr så mkt. dem pengarna kan man ha till roligare saker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.