AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
19.931

Nu börjar det bli dax för köp av M5 3.8, behöver eran hjälp!

Sida 9 av 9
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Bilder kommer jag skall bara låta grabbarna på Mrcap gå över den för att den skall få den där extra putsen först.

b97_knl: Självklart kom det berömda klicket. Det kom när jag såg bilen för första gången... Och efter genomgång och provkörning förstärktes det mycket. Bilen går knappt att jämföra med de övriga jag sett och provat. Det var en markant skillnad både i klipp och tighthet. För första gången kände jag skillnad mellan P och S läget, och denna skillnad är ju stor.

Mvh. Bjarre
Härligt Bjarre! Och Grattis! Var hittade du M5:an?

Mvh Stephan
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Stephan735i: Tackar, bilen hittades hos en privatperson utanför Jönköping.

Mvh. Bjarre
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bjarre: Nu har jag inte läst hela tråden, men hette han Peter som du köpte M5:an av?

//Schnitzer

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Schnitzer: Nej, den jag köpte bilen av hette Mikael.

Mvh. Bjarre
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ok, bara undrade. Har för mig att det finns någon i Jönköpingsområdet som heter Peter som har en ganska fin M5 3,8. När jag väl tänker på det så har jag för mig att det är en -92:a.

//Schnitzer

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Schnitzer: Är det denna du menar?

Länk

Jag har varit och kikat på den men gillade den inte. Det var oljud ifrån växellåda/kraftöverföring något "klapprande" ljud när man hade kopplingen uppsläppt och i friläge. Den är även trimmad av khölner, och ingen vet igentligen vad som är gjort... Rost ovanför/emellan kjolarna. Mycket bristfälligt ifylld servicebok. Läckande dämpare höger bak, däcken är slut bak mm.

Med andra ord kostar en hel del att få ordning på.

Mvh. Bjarre
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bjarre: Den menar jag inte. Utan den här:

Länk

Den verkar inte vara till salu, inte vad jag vet i alla fall. Otroligt skön kulör måste jag säga.

//Schnitzer

Jag har aldrig kännt skillnad på S och P läget annat än vid lugn körning på en bil med EDC.
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Schnitzer: Jo jag tor den är till salu, den har varit ute på annons i alle fall. Jag har ej varit och kikat på den men eftersom den är trimmad gick den bort direkt för mig.

M femman: Jag har ej ännu hunnit köra något "hårt" med bilen. Men vid lugn körning känner jag en markant skillnad. Det är väl just vitsen med P-läget att vid lugn körning skall den vara "mjuk" och vid hårdare körning ställa in sig så att den blir hårdare. Medans i S-läget är den "hård" hela tiden.

Jag måste säga att det är en helt underbar bil, synd att det kommit snö nu när man vill ut och testa lite. Så det blir till att putsa och serva bilen i några veckor tills våren är här.

Vi ses på vägarna!

Mvh. Bjarre
den är som sagt min.., har väl haft lite funderingar på att sälja den, ...men det är lätt att ångra sig! har sett alldeles för många M5or som är rena vraken...då är det lätt att ångra sig, man vill ju att pärlan ska hamna i rätta händer..=)Länk
De bilar jag testat har skillnaden vid lugn körning varit så liten att det kanske bara var inbillning. På de flesta helt omärkbar. Nackdelarna tycker jag uppväger fördelarna på en äldrebil. Tyvärr så är det för mjukt även i S läget för riktig hård körning.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
peter_f: Den var verkligen fräsch, hamnar den på ett vettigt pris ngn dag är det ju nästan så man skulle ta en tripp ner till banken...

Sjöberg
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
återupplivar gammal tråd.
Är det här dobo`s gamla bil? Länk

Micke K. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.