AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
19.929

Nu börjar det bli dax för köp av M5 3.8, behöver eran hjälp!

Sida 1 av 9
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Hej på er!

Jag har nu gått och varit sugen på en m5:a E-34 allt för länge, så nu börjar det bli dax.

Jag behöver därför eran hjälp, nedan följer länkar till objekt jag hittat på nätet. Är det någon som vet något om dessa? Har ni sett någon som blivit tokkörd på strippen eller i streetrace? Har någon av er kanske ägt någon? All information som ni känner till om dessa är mycket önskvärd, det går även bra att maila mig om ni ej vill "häga ut" någon här på nätet.

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Eller vet ni någon annan M5:a e34 3,8 som är till salu och i bra skick?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag vet inte något om de exemplar. Många ser ut att vara fina. Du ligger i en väldigt bra prisnivå där du kan få ganska fina objekt. Går man för lågt kan det bli motsatsen.

//Schnitzer

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det verkar som du valt bland de bättre objekten, den i Halmstad saknar dock klimatanläggning och av den anledningen skulle jag inte köpa den. Sedan så är det lämpligt att se upp för en svart 3,8 92:a som heter GJH626, den är också till salu på bytbil.com, jag fick bilder på den och det sitter en 3,6 liters motor i den! Stor varning för den alltså, den diskuterades också på forumet förra året.
För övrigt ser det bra ut av de du visade, men några av dem har ju fel huv, kan vara bra att undersöka lite i det också, om den varit krockad hårt fram eller bara bytt ut för att få ett annat utseende.
Extra fin verkar ju den Avusblå 92:an i Fagersta! 1 svensk ägare, originalskick nästan till 100% och aldrig vinterkörd. Den vore mitt val, om det är en sommarbil du är ute efter alltså, ska du ha en året-runt så är det ju synd att ta den.

-M5 E34 Limousine register Länk
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
lätt den avusblåa :)

Mvh Jojje
Den blåa m5an är importerad av europavagen i danderyd för ca 3 år sedan då hade den gått 20000 mil !
Ang "ej vinterkörd " hur kan man garantera det när bilen kom till sverige 2002 ??????
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Kolla dessa oxå två 94or med

Länk

samt www.rossab.se har en 94a invidual med 4000mil mumma:-)

Lycka till

Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Har aldrig sett en original M5:a med färgad ramp mellan baklysena - varför skulle an vilja ändra på det? Syftar på samma bil som inlägget ovan - den avusblå i Fagersta.
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Pimpem:
Hur vet du att den hade gått 20000 mil vid importen?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Ja den röda rampen är ju inte original, men lätt att byta.

Var där och tittade på den men gillade inte ;köpte dock en annan
firman verkar ha flyttat eller lagts ner ?
Kjolpaketet var lackat i avusblått även då !!
Ja, den röda M5:an som finns till salu på Ross AB har i annonsen gått 4000 mil, men den finns i galleriet och hade 2003 gått 5300 mil... Bakdörren ser omlackerad ut!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Skruvad alltså! Men jag tycker att den är ruskigt fin. Bort med bl.a. ögonlocken bara!

//Schnitzer

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Den på Rossab är väl en annons från 2002?

Jag ringde till Ross ab förra gången bilen var till salu där, då typ 2-3 år sen skulle den kosta ca 220000 undrar vad den skulle kosta idag ??
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Pimpen:
Provkörde du den avusblåa när du var och kollade på den?
Hur gick den i sådana fall.

När och vart var du och kollade på den?
Kan du inte berätta lite mer om den.
Motsvarar skicket bilderna, rost? Mätarställningen verkar ju vara lite intressant...
Annonsen från Ross är gammal, miltalet var från när den var till salu inte i dagsläget.

Mvh Stephan
Har kollat upp M5 an som finns till salu på Förenade bil den är svensksåld med lite mil på mätaren;inte så ofta man ser en sån nuförtiden !
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jaha, då kanske inte den röda är skruvad ändå.

Den svensksålda på Förenade Bil är ett bra exemplar att spara på, om miltalet stämmer dvs.

//Schnitzer

Jag provkörde den inte , men jag har hört för mycket skit om bilfirman! Det var en firma som importerade äldre bilar från Tyskland, och dom var inte alltid i bästa och ärligaste skick direkt! Den såg ut som på bilderna. Tror det var mockainredningen och den stora airbagratten, bilen var helt ok. Firman köpte bilarna av privatpersoner i T. En kompis hade dock en jättefin 328 därifrån !! En granne likaså !!
Enligt VVs hemsida ska den på Förenade Bil va en 95a. Bara 2 ägare! Datum för första reg: 1995-05-24.

Den hade nog jag satsat att kolla på om jag letade M5a.

/Johan

Min bil: Länk

do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Känner en kille som har en 94:a, runt 14000 mil, fullsmetad. Tvättas 2 gånger i veckan. Daytonaviolett, få ägare, i orginalskick utom vita blinkers. Han köpte en stereo för 4500 kr i förra veckan också, nån värsting JVC. Men grejen e jag vet ej om den e till salu men han kanske säljer den ändå om ni kommer överens om priset, finns ju ingen annons eller nåt ute på bilen men han funderade på att byta till en nyare m modell för ett tag sedan... Den e J*VLIGT FIN kan jag garantera! Finare än dom på bilderna du länkat till tycker jag...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.