AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
19.930

Nu börjar det bli dax för köp av M5 3.8, behöver eran hjälp!

Sida 7 av 9
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
dobo: Tack dobo! Vad blir det för bil nu?

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Någon som kikat på denna eller har annan info om den:

Länk
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Bjarre mitt råd till dig är att ha lite tålamod och sen slå till på en m5:a som e svensksåld. Vänta lite så kommer det säkert upp ett exemplar som passar dig bäst...
Själv kikar jag runt lite på m3 e46 och m5 e39 men jag väntar lite tills ett riktigt fint ex dyker upp, till överkomligt pris!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Dobo:
Varför kommer det sig att du inte mailade tillbaka till mig angående bytet mot min M3:a????
Jag skickade ju bilder och det som vi kom överens om.
Jag frågade ju om du var seriös, "självklart är jag seriös"
Ja, eller hur. Kollade föresten upp din bil ordentligt....hur kommer det sig att du ville sälja efter bara några månader föresten?? Och att bilen hade haft samma ägare flera gånger.

MVH: Henrik

///M3
do
641
dobo
Din bil är gul, gått över 17000 mil, ej så mycket i utrustnings väg, har en stor vinge, nylackad front och du är 21 år. Detta är mina anledningar. Om jag vill så mailar jag dig eller så mailar jag inte. Sen hur länge jag hade min bil och hur många ägare den har haft har inte du med att göra.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
VA??? Va fan är det du säger!!! Skitsnack!!

Du var ju så seriös och bla bla bla. Du fick bilder och noggran beskrivning, ändå var du intresserad, trots att den var gul, med vinge och "nylackad" front. Sen skulle jag maila lite bilder till, gjorde så, och du mailar inte tillbaka. Eftersom vi höll på och diskuterade en ev affär så ansåg jag att jag hade med det att göra. Men jag har sett att du har skrivit olika info om bilen här på forumet än i mailen till mig.

///M3
do
641
dobo
Läs detta noga!
Om jag VILL så mailar jag dig eller så mailar jag dig INTE. Sen hur länge jag hade MIN bil och hur många ägare den har haft har inte DU med att göra. Bara för att jag är seriös betyder inte detta att jag SKA köpa/byta bil. Behåll din "pippifågel" och må bäst!
Det verkar som dobo är en så kallad "brevvän" som ofta undanbedes i annonser...
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jaja, what ever. Jävligt ohyvsat iaf. Så om du ska köpa bil, och ägaren inte tycker att du har med "tidigare ägare att göra" så är det ok eller vadå. Glad att jag inte gjorde nån affär med dig.

///M3
do
641
dobo
M FEMMAN:
Ja jag e allas brevvän. Ok?!
Vad vet du om mig?! Lallare.
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Men ärligt alltså... Jag vill inte bli ovän med nån med det är självklart att man vill veta hur länge tidigare ägare har haft bilen samt hur många tidigare ägare det är! Jag vill iaf veta det när jag köper bil! Sen finns det ju lixom ingen anledning att inte berätta det heller då man kan se detta senare... Ursäkta alltså, var bara tvungen o skriva...
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Dobo,
Ska Bjarre bara leta efter svensksålda 3.8or, så kan han nog få leta ett bra tag.

Det finns ju faktiskt bara ett fåtal svensksålda 3.8or kvar (kring 10st. 2003), se Länk .
do
641
dobo
Självklart ska man få veta hur många ägare en bil har haft om man är RIKTIGT intresserad av bilen. Men om man mailar och inte ringer och så tycker jag att det är ganska oviktigt i min synpunkt. Sen är det inte bara ägarantalet på bilen som avgör hur bilen ifråga är i skick och dylikt. Självklart är det misstänksamt om en bil har haft 10-15 ägare på väldigt kort tid. Men om jag förklarar värför min förra bil hade haft 7 ägare sen -99 och att det var pga att kronofogden var på förra ägaren så tycker jag att det är någorlunda bra förklarat. Alla ägarbyten gick även under samma efternam som man kan se via vv och adresserna väldigt nära adresserade varandra. För övrigt så såldes bilen till första killen som var och kollade på bilen.

Om man är så pedant som Bjarre är så tycker jag att det är lämpligast att vänta och slå till på ett svensksålt exemplar för jag tror att han skulle må bäst av det. Självklart en i mycket fint skick och som är fulldokumenterad. Men alla har sina egna synpunkter och detta är min. För det är som alla vet ganska svårt att hitta den perfekta bilen man vill ha. Men det känns alltid en aning tryggare att satsa på ett svensksålt exemplar pga av milfiffel och dylikt. sen att det bara finns ca 10 st svensksålda kvar kan man inte göra så mycket åt men man ska ALDRIG stressa när man köper bilar som exempeltvis BMW M5!
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Någon som har information om denna?

Länk

Jag tycker det är dåligt med annonser ute på fina 3,8:or nu, eller? När tror ni att "pälorna" kommer ut på annons, i mars-april?

Mvh. Bjarre
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Eller denna?

Länk
den Brokadröda är min kanonfin, men ska ses i verkligeheten inte på bild, trimmad från tyskland, effekten är uppgifter från förra ägaren som även tog in den till sverige 1996, tänker inte orda så mycket om det...

Btw! M femman! vad är det som är så fult med bilen? färgen bara eller? kan du förtydliga dig lite?

peter_f: Inget ont om din bil men färgen är inte snygg i mina ögon. En M5 passar liksom inte i den färgen. Säkert en kanon bil och kul med motorn... Men färgen gör att bilen går bort för min del.
okej, med andra ord en smaksak, personligen så tycker jag det är kul att ha en M5a som inte ser ut som alla andra, många som höjer på ögonbrynen när man säger att det är en riktig m5a, och dessutom så slipper man ju en massa avundsjuka påhälsningar....=)
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
peter_f:

Här är de orsaker till att jag ej "fallit" för din bil:

1. Trimmad, detta är den främsta orsaken!
2. Färgen, jag kan ej bestämma mig ifall jag gillar den eller ej. Den är ju i alle fall ovanlig vilket är kul.
3. Ej skinnklädsel, i och för sig inget måste men önskvärt.

Är det någon som har nån åsikt om färgen på denna bil:

Länk

Bilen verkar helt ok efter ett samtal med nuvarande ägare. Det jag funderar på är just färgen lite tråkig, eller? Kan den bil svårsåld sedan?

Dröm M5:an (3,8) ser ut som följer:

Avusblå eller daytona violett, ljus skinnklädsel, shadowline, full servicebok + dok, få ägare, max 20000 mil och i fint orginal skick.

Är denna ekvation omöljlig?

Mvh. Bjarre

Bjarre; Jag tror personligen inte färgen är en stor faktor i sammanhanget, det är inte direkt lätt att hitta en vettig M5 i denna prisklass annars hade du köpt en vid det här laget eller hur? bara om Avusblå/Daytonaviolett är ett absolut krav hade jag låtit det avgöra.

Granitsilver tycker jag är en ypperligt snygg färg på M5 E34 även om den inte är nr 1.

För mig hade kraven för M5 E34 varit 6växlad jag hade troligtvis inte kikat på 5växlade överhuvudtaget, klimaautomatik, läder, självklart välskött men det är ett grundkrav, favoritfärger Cosmossvart, Technoviolett allra snyggaste färgen på E34 överhuvudtaget, Hellrot, Alpinvit III, även Fjordgrå, Petrolmica, Arktissilver, Svart II, Dakargul, Avusblå, Oxfordgrön är helt okej men så är jag också mer intresserad av utrustningsnivå i stället för färg, Touring eller Sedan är också en bisak övrigt får avgöra i enskilda fallet.

Skulle jag speca en begagnad M5:a ungefär som vid nybeställning hade den sätt ut på följande sätt;

Technoviolett Sedan 6växlad, Ljustsilvergrått läder, Vogelaugenhorn trä, Elgardin+ manuella sidogardiner, Klimaautomatik, Likadan sportratt som i 540:in, Shadowline, 4x nackstöd, Servotronic, Elsportstolar med minne, Telefon, Farthållare, Strålkastarspolning, Kromade innerdörrhandtag som denna har Länk El-taklucka, Cd-växlare, i superskick, tyvärr tror jag inte den M5:an är byggd, det är ett större problem än vad priset skulle hamna.

Ps; Om du kan övertyga Mikael att sälja vore denna M5:a perfekt Länk uppfyller alla dina kraven utom priset?

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.