|
Sida 6 av 9
|
|
|---|---|
| och angående fronten så är den endast ditmonterad för utseendes skull för länge länge sen.. | |
|
Bjarre: Du har fått post! |
|
|
dobo: Du har ju hela tiden hävdat att detta är din kompis bil, se första sidan i denna tråd. Men jag har hela tiden trott att detta är din bil, men du hävdade att din var svart och denna var din kompis som du skulle sälja pga. att han ej gick att få tag på mm. Jag säger inte att det är något fel på bilen för det. Men att hålla på att hitta på en massa saker gör att man blir misstänksam. Jag tycker bilen ser mycket fin ut på bilderna, så jag kanske är lite intresserad av den i allefall. Finns dokumentation så att miltalet kan styrkas? Mvh. Bjarre |
|
|
Bjarre: Ja, du har helt rätt Bjarre. Men jag har inte varit helt hundra på att sälja bilen pga bilens fina skick, miltal, årsmodell, färg, utrustning mm. Priset för bilen är helt rätt tycker jag, jag tror det blir ganska svårt för någon att hitta samma erbjudande för samma pris. Miltalen kan seriös spekulant miltesta på bmw eller m-testa bilen om dom så vill (jag står ej för några kostnader) förövrigt har jag alla besiktningspapper från Sverige där miltalet bekräftas. Mvh |
|
| Förresten bor du i närheten av göteborg Bjarre? | |
| Nja, men jag bor i krokarna. Har du vägarna förbi? | |
| Nej det har jag inte. Var det du som ringde mig vid kl 20.00 idag? | |
| Nej det var det ej. | |
| Får en M5 e34 vara så här ful, spydde nästan över tangentbordet! Länk | |
| Den har varit ute ett tag. Fan va ful den e alltså! | |
|
Den har jag sett förut. Ser förjävlig ut! //Schnitzer |
|
|
Den är hejdlöst ful! Kan man sälja en sån? Eller vem betalar för att lacka så???? Inte jag iaf!!!! Nej, Daytona ska de va!!! =) |
|
| Håller med, fy fxn vad fult... | |
|
Bjarre: Det värkar som du får nöja dig med att åka med i 535:an i sommar :) Länk |
|
|
Oxxy: Du kan börja med att vända på oljeröret:) så får vi se... Jag börjar ledsna på att åka omkring och kika på M5:or dom säga vara fullservade M5:or i kanonskick men när man sedan är på plats är det rena skiten. Och det här med att tyskar skulle vara mer pedantiska än svenskar är rena skitsnacket, ingen m5:a jag har varit och kollat på har haft "full" servicebok under tiden den har varit i tyskland. Jag har träffat på ett flertal m5:or där stämplana slutat vid ca. 5000-8000 mil och sedan importerats vid ca. 15000 mil. Nu börjar jag att ledsna på detta jag får nog nöja mig med min Audi A3:a tdi´s och åka omkring med i sommar... Jag är ej beredd att lägga upp + 130 000:- för att känna att man hittat en ärlig och fin M5:a, det är ju iallafallett högriskprojekt. Finns det någon här på forumet som har en fullservad och fin M5:a i orginalskick som kan tänka sig att sälja för under 90 000:- är ni välkoma att höra av er till mig. Jag är ej intresserad av bilar med 10+ ägare under 5 år då dessa med en gång verkar skumma... Går det verkligen att få tag på en fullservad M5:a med under 20000 mil på mätaren i fint orginalskick för under 90000:-? Med vänliga hälsningar Bjarre |
|
| Ja du Bjarre, du säger att du ska kolla på bilen och sen kommer du inte det är klart att du inte hittar nån m5:a då. Sen som jag skrev förut att åka runt och kolla på m5:or som finns på firmor för under 90000kr och chippade bilar med ögonlock på blocket tycker jag säger sig självt! | |
|
dobo: För det första lovade jag aldrig att jag skulle komma och kika på bilen. Och för det andra sa jag att jag skulle höra av mig i fall jag skulle åka upp. Nu blev det ej så då jag fick förhinder pga. jobbet. De bilar jag åker och kollar på väljs ej ut efter om den står på bilfirma eller hos en privatperson det spelar ingen roll för mig, det är ändå bilens skick och historik som är intressant. Jag försöker också så väl det går att ta reda på så mycket som möjligt och sålla ut bland bilarna innan jag åker och kikar, för att ej åka i onödan. Så av alla 3,8:or som varit till salu har det bara varit ett fåtal som varit så intressanta att det har varit värt att åka och kika på dem, den billigaste har haft ett utgångspris på 89000:-. Sedan om det skulle sitta ett par ögonlock på bilen spelar ingen större roll, de går ju att ta av. Jag skrev ovan att alla M5:or jag varit och kikat på var rena skiten, det är inte sant det var fel ordval av mig. Men det är ingen som kännts riktigt rätt. Det har varit lite att fixa på alla, historiken varit tveksam samt "gles" servicebok. Någon av bakdämparna har läckt på alla de bilar jag kikat på, är detta verkligen så vanligt eller har man bara haft otur? dobo: Du får mail ang. din M5:a. Mvh. Bjarre |
|
|
Någon som känner till denna? Länk |
|
|
Alla har ju sin definition av vad fint skick är. Jag upptäckte ganska snart att under 100.000:- fick man inte en bil som passade mig. Ska man ha en entusiastbil ska den vara mkt fin tycker jag. Tilläggas kan att jag främst sökte en -95:a. En fin 3.6:a ska du absolut kunna hitta inom din budget. Du skulle nog slagit till på Nickes 3.6:a. Men det är ju så dax nu. Den finns ju inte längre bland oss, snyft! |
|
|
Den såldes idag kl 13.00 Du missade tyvärr din chans att skaffa dig en mycket fin m5:a. Bilen som jag ägde för ca 3 timmar sen är jag nästan hundra på att du hade köpt. Kanske borde skrivit på annonsen "den som ser den köper den!" Lycka till med ditt letande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.