|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska sänka min M5 E34 mrd nivåreglerin bak. Är det någon som vet hur mycket man kan sänka genom att justera armen till nivåregleringen? Som i det här mek tipset Länk Vill inte ha några felmeddelanden pga sänkningen. Tänkte också använda 20mm sänk fjädrar. Alla som har erfarenheter av detta, snälla hjälp mig! | |
| Du kanske kan prova dig fram, jag har sänkt min 530 touring med 40 mm i bak, hade nivåreglering, bytte ut dämpare och fjädrar, pluggade igen hydralsystemet. Har inte rört givarna alls. De larmar väldigt sällan, om man är fler i bilen tex så att den blir ännu lägre. Men att det står "nivåreg....blablabla" ibland, det kan jag stå ut med... | |
| Men jag vill behålla nivåregleringen, bara justera den. | |
|
Jag praktiserade två veckor på Jacobsons i Jönköping för ett årsedan då hade vi inne en X5:a som vi ''lekte'' lite med kunden ville sänka den så vi gav honom en ''förhandsvisning'' med verkstads datorn och hans nivåreglering sen så sänkte vi bilen med hjälp av datorn =) de va en kul grej :p bara ett tips för då e datorn själv med på att bilen sänks och därmed inga felmedelande fast sen behöver du göra samma grej igen när du ska höja bilen!!! ___Piff___ sex är bra, sex har jag under huven på min bil =) |
|
| Du undrade ju hur mycket du kunde sänka utan att få karmet. Testa dig fram menar jag. | |
| Flåt...Larmet | |
|
Pirelli86: På E34 sänker man inte via DIS utan manuelt med en justerings arm på bakaxeln. Kenta-76: Jag får väl göra det. Undrade bara om någon annan hade testat, hatar att bli besviken... |
|
|
Kan tyvär inte svara på det! men allt går ju att kolla upp :D ___Piff___ sex är bra, sex har jag under huven på min bil =) |
|
|
Det skiljer sig på M5 mot övriga E34:or. M5:an är ju så att säga redan sänkt från fabrik, jag skulle försöka kolla med Länk eller Länk eller Länk om de kan fixa fram fjädrar som sänker lite och som passar M5, med sänkning. Skulle kunna tänka mig att det går att sänka den max 20mm. /Per |
|
| Jag tycket inte man skall röra M5e34 bak i höjdled. Fram kan man sänka den ca 20 mm så blir den mer harmonisk mellan fram och bakvagn. | |
| Men min M5 är hög och med 19" kommer det bli en SUV. Tänkte sänka 20mm bak och 40mm fram. | |
| Har M5 e34 med H&R sänkfjädrar och bilstein sprintdämpare. I mitt fall är hydralsystemet urkopplat, men jag kan förstå att du vill ha det kvar. Håller dock med om att den inte behöver sänkas bak. Min var sänkt 30-15 när den köptes men då hängde bakljulet väl högt uppe i skärmen. Det hela slutade med att jag höjde den ca. 20mm bak med hjälp av en distansrring. Ser fan så mycket snyggare ut nu. Innan hängde bakändan som om bilen var aldeles nedlastad. | |
| Frapp:Har du bilder? | |
|
Jag har en bra bild rakt från sidan, men hur ska jag göra för att lägga upp den? |
|
| Kan du inte maila mig bilden? | |
| Visst. Vad har du hör adress? | |
| Min mail är mfemman@chello.se annars kan du bara klicka på användar namnet så går det per automatik! | |
| Frapp: tackar för mailet, snygg m5:a! Din är orginal hög bak på bilden. Jag vill att den ska bli lite lägre då det ser lite högt ut annars med 19". Fram var en perfekt! | |
| Tack. Din är inte så dum heller. Kommer du att öka den totala omkrettsen på hjulet med 19"? Min är som sagt sänkt 30mm fram. Det är nog vad du ska sattsa på. Mer blir bara fult. Tyvärr kan jag inte bistå med någon info om hur du gör med hydralsystemet. | |
| Nej jag ska inte öka omkretsen med det ser ändå konstigt ut med större fälgar, högre liksom. | |
|
Min bil är ändast sänkt i bak med nivåregleringen. Kolla på min profil och se vad du tycker... Ett par cm bör inte vara några problem... Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.