|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag kollade in annonsen,sånt där borde vara olagligt.Och dom som utför det måste ju vara blåsta i skallen som håller på med sånt skit, jag hoppas ägaren till den firman köper nån dyr 740 eller nåt som gått 45000 men är tillbaka skruvad till 10000 av honom själv för nåt tag sen så han glömt det sen rasar den efter 1 vecka. Kolla länken och gå till deras sida där hittade jag följande, bmw på e46 e38 e39 kan bmw kontrollera bilens verkliga mätarställning.och så efter står det. Kan åtgärdas på begäran,mot tilläg.alltså med andra ord har dom kontakter på bmw som hjälper till med fusket.Tobbz jag håller med dig knarkare värderas högre av mig med än den(dom) idioterna som håller på sådär. Anders |
|
|
Om jag inte har fel så finner vi personen som annonserar här på forumet också. Men jag kan ha fel. Sen är det väl heller ingen olaglig verksamhet, om än omoralisk kanske... |
|
|
Han kanske vill hjälpa de som fått problem med att trippen visar för lite(efter byte?) och vill justera upp till sann mätarställning. W |
|
|
Om föregående inläggare vet vem/vilka som laggt in annonsen på blocket.se och bedriver denna verksamhet så tycker jag det skall komma till känno, rent offentligt. Jag ser också att redaktionen, plockar bort den/dom meddlemmarna från denna klubb, och på den pungten hoppas jag ALLA håller med. Varken det är olagligt eller inte. Detta är samma princip som trimmdelar till mopeder. Trimdelar säljs men upplyses skriftligt att dom ej får användar på annat ställe än på tävlingsbana/tävlingsbruk. Men nog handlar 99.9% delarna för att andvända på gatan. Nu skall detta inte jämnföras på samma breddgrad över huvud taget som "mätarjustering" men principen är den samma. I och med detta ville jag åter igen bevisa att 99,9% justerar sin mätare utan att redovisa detta, i rent vinstsyfte. Att köpa bil kommer alltid vara en kapitalförlust. En av de sämsta ekonomiska affärerna man kan göra. MEn kan man inte ta sig råd att låta billen rulla sina mil och minska i värde så ska man inte ha någon bil. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Tobbz, Det är mej du menar eller? Jag tänker inte hänga ut nån offentligt utan att veta nåt säkert. Vill du "plocka bort" nån så får du väl kontakta de ansvariga för forumet. Mig kan du maila om du vill. |
|
|
Tobbz! Apropå stavfel, kolla din signatur. Mr C |
|
323E21terror |
Om vi säger så här..en bil med servicebok är intressantare än en bil utan. Naturligtvis så är det alltid postivare om man har en bok än ingen alls sedan kan det ju naturligtvis fifflas hur mycket som helst ändå..men det säger alltid något iallafall om man har en bok att bläddra i. Till skaen hör ju också hur mycket bilen betingar..rör det sig o m kanske 0-30000kr så spelar det väl ingen större roll kanske, men om vi tar snacket om 525 som är värd från ca 40000kr och upp mot 100000kr beroende på skick, utrustning, årsmodell mm så måste man i princip alltid utgå ifrån att en servicebok betyder att bilen antagligen är seriös. Ok jag kan ta det att man är slarvig och tappar bort boken i vssa fall, men skulle inte tro att det har slarvats på ett ärligt sätt eftersom var och varannan bil tycks sakna denna bok (kanske överdrivet?). M-test säger i vilket skick bilen är i och betyder mycket, men en välvårdad tyskbil som gått långturer kan vara mycket fin och ha bytt en hel del slitdelar vilket gör att bilen naturligtvis kan vara bra idag. Grejen är den att M-test talar inte om ifall bilen gått superlångt ifall den är välvårdad och har bytt diverse delar, och detta kan bli en nackdel ifall man som ägare själv skall pendla långt med den. Visst säger yttre skick på bilen mycket, men det kan vara svårt att veta hur långt en bil gått..det är inte alltid man hör det på motorn. farten är min drog |
|
M-testa bilen e den bra köp den.. Själv så spelar serviceboken ej roll Bara bilen e sjyst.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.