|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jiie: Det beror på att det sälj mer vanliga kylare...man får alltså ringa och fråga vilket jag också tror står på några av sidorna | |
|
Ok, får testa det då. Mvh Johan |
|
| Du kan sända ett mail till allihop det gjorde jag vid ett tillfälle alla svarade inom ett dygn | |
|
Nu har jag mailat. Resultatet blev följande: Kylarjonson: 2475 kr. Malmö bilkyl: 2250 kr. Kylarfabriken: inget svar. Inga kanonpriser direkt. Mvh Johan |
|
|
BMW_MAN: Jag skulle fortfarande vilja veta var du köpte din mässingkondenor. Mvh Johan |
|
| Inga kanonpriser..tar inte bmw 3500 | |
|
Det är möjligt, men BMW är ju alltid dyra. Jag var inne hos Celer i Stockholm som fixar AC anläggningar. Dom skulle ha drygt 8000 kr för att fixa min AC varav 2250 var kondensorn. Så det var alltså ett bra pris på själva kondensorn. Priset för att göra tryckprovning och fyllning skulle vara 1700+moms, är det billigt också? Mvh Johan |
|
|
En sak till, det verkar ju som att en alu-kondensor är väldigt utsatt för salt och annat elände på E34. Det känns ju inte meningsfullt att renovera anläggningen för att den sen ska haverera igen inom 2 år. Om man fick en som står emot saltet bättre så vore det motiverat med dessa priser. Mvh Johan |
|
| den havererar inte på 2 år..och skulle du nu vara rädd för det så har du fått adresser av mig till kylarmakare dom gör en åt dig som du vill ha den bara du betalar..och Celer tar 2250 om dom får göra resten av jobbet...och visst 8000 tusen är väl bra..men som jag skrev tidigar kan överstiga 15000..den har vart tom länge fylls byts kondensor..funkar ett tag sen pajar pumpen | |
|
Ok, tack för alla tips! Jag får se om man kan fixa i ordning anläggningen på något sätt utan att det blir allt för dyrt. Mvh Johan |
|
| Vill inte skrämma dig men det är tyvärr så att ju längre en ac vart tom ju mer går ofta sönder om man får för sig att laga lite och fylla den..så kostar man på 8000 lapp så skall man vara införstådd med att det kan kosta lika mycket till, och har man inte råd med det då har man slängt de första 8 i sjön..och sen är bilen värd det.om man tex gör det som du säger sen så går det en stund sen börjar kanske pumpen att läcka då är det ca 6 lapp för den + ny fyllning..eller så går en slang som torkat..ny fyllning igen...jag har lärt mig jag har åtgärdat ett antal ac under min tid som åkeriägare | |
|
Råd och råd, det är väl snarare frågan om man tycker det är värt att lägga den summan för att få kyla som man ändå bara använder en liten del av året. Du menar alltså att om man ska åtgärda AC:n så ska man redan från början kolla att alla delar är OK och inte snåla med slangar och dylikt. Det kan hur som helst inte bli dyrare än det kostar att byta ut samtliga delar i systemet. Mvh Johan |
|
|
Felsökte min ac i somras 696kr på Bmw i Henån,kondensor sönder.(E36) Med allt som allt för att få det fixat fick jag ett pris på ca 7000kr med fyllning.Skulle lufttorken bytas var det ngr loppor till. Så jag svettades istället ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.