|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller absolut med, jag vill inte riktigt köpa att lådan är kass. Jo de sa nånting om att plastkulorna kunde vara fallet, men mycket mycket ovanligt på dessa lådor. Problemet är att hitta någon som felsöker på riktigt sätt, o inte via dator. Men suget på det verkar inte finnas utan det förhalas o skulle kosta hur mycket som helst att få en riktig diagnos. Skulle vilja komma i kontakt med någon som skruvat dessa lådor som inger förtroende. |
|
|
Min polares 528 -96 fick de symptom du beskriver när han monterade dit reservhjulet. Det visade sig att nån sensor/givare larmade om olika höjd på däcken, då reservhjulet var mindre. Automaten gick då in i ett nödprogram. Kan det kanske vara nåt liknande fel med din tro? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Plastkulor har ingenting med din låda att göra överhuvudtaget vilket tyder på Noll Koll. Självklart får du inte ha olika däck på bilen räcker med ett nytt och gammalt eller olika fabrikat som inte har samma höjd trots samma dimension, speciellt fram. Jag vet också att en 528 hade fel på en hjulsensor. utan att ABS/ASC indikerade av någon anledning som ställde till det med växellådan. ///MVH Hasso Länk |
|
tack för svaren allesammans. Skall guida verkstaden till att kolla dessa saker.. |
|
|
Om det borde vara någon abs sensor eller liknande, hur exakt kan den bete sig då ni som vet.? Borde backen gå problemfritt? |
|
|
JIPPI! Här har vi en till skruvad bilj-----l. Bad svärfar som är duktig på tyska kontakta verkstäder som servat bilen för att ta reda på lite fakta om bilen, visar sig att den gått 12500 mil vid sista service i tyskland men boken säger 7500 mil, så minst 5000 mil är den skruvad. Nu är det så här jag köpte den i augusti 2004 ( bilfirma) alltså än så länge mindre än 6 mån i köpekontraktet står miltalet osv, vad skall jag göra nu??? |
|
|
obs. Bilen är milkontrollerad 2ggr. så nu vet man vad det innebär. |
|
stefannorr |
Trist...Du läste inte importguiden här på forumet innan då? Finns en he del tips där...köper ja en BMW igen o de är import,så kola briefet..verifiera stämplarna på service med verkstad i Tyskland...ta kontakt med sista ägaren..kan låta jobbigt men är nog värt de i många fall. |
| Hur går det med bilen? | |
|
Den står på verkstan, fått kf på 20k för utbyteslåda. Men inget riktigt svar på exakt vad som är felet i lådan verkar inte komma längre, så det blir nog byte av lådan. |
|
|
Hej. Då hämtades bilen idag, lådan bytt för lite över 20k, kan konstatera att efter bytet så var lådan inte frisk, utbyteslådan växlar så mjukt att man inte ens känner växlingarna, samt att den växlar blixtsnabbt. Vibrationer som jag haft i hela karossen mellan 1500-2500 varv totalt bortblåsta. Håller fortfarande på och reder ut mätarställningen, har inte fått konkreta bevis för att så är fallet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.