|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jasså Persson.... du har också bytt de där bussningarna. Själv gjorde jag misstaget att förväxla glappet i bussningen som jag hade, med ett hjullagerglapp. (precis när det börjar glappa är det mycket likt hjullagerglapp) Beställde hjullager och när jag 3 veckor senare skulle byta hjullagret blev jag överaskad av att glappat ökat från 2 mm glapp till 1-2 cm =P. Fick då syn på den där jobbiga bussningen =P. Tog c:a 4 timmar för mig med. Plockade bort hela hjulspindeln och traskade iväg till hydraulpressen =D. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
| Jag hade samma problem på min vänstra. Jag lyfte upp bilen och dränkte bussningen med wd40 så nu är det tyst och fint=) | |
| Ska byta på båda sidorna på min e39 och har inte tillgång till någon hydraulpress, kan man inte bara värma/elda ur dom? så dom mer eller mindre smälter? sen pressa in den nya? | |
|
Bytte bägge mina bussningar idag på min bmw 523 hade en polare med mig som tog ena sidan, 1timme tog det, vi bytte lagren på plats med en portabel hydrualpress. ____________________ Ingen minns 1000hk på papper eller pallbockar! Det är på gatan respekten vinns |
|
| Jag byggde ett verktyg av rörstumpar, blårör 48 och 63mm och en gängstång. Funkade kalas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.