AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.457

Någon som bytt denna bussningen bak på e39?

Sida 2 av 2
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Jasså Persson.... du har också bytt de där bussningarna. Själv gjorde jag misstaget att förväxla glappet i bussningen som jag hade, med ett hjullagerglapp. (precis när det börjar glappa är det mycket likt hjullagerglapp)
Beställde hjullager och när jag 3 veckor senare skulle byta hjullagret blev jag överaskad av att glappat ökat från 2 mm glapp till 1-2 cm =P. Fick då syn på den där jobbiga bussningen =P.
Tog c:a 4 timmar för mig med. Plockade bort hela hjulspindeln och traskade iväg till hydraulpressen =D.

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Qu
64
Quickie
523i Sedan -98
20400 mil
Jag hade samma problem på min vänstra. Jag lyfte upp bilen och dränkte bussningen med wd40 så nu är det tyst och fint=)
Ska byta på båda sidorna på min e39 och har inte tillgång till någon hydraulpress, kan man inte bara värma/elda ur dom? så dom mer eller mindre smälter? sen pressa in den nya?
Visa användare
7
Hellmore
523i -97
Volvo PV 544 -60
Bytte bägge mina bussningar idag på min bmw 523 hade en polare med mig som tog ena sidan, 1timme tog det, vi bytte lagren på plats med en portabel hydrualpress.

Japmax
530 GT -15

Jag byggde ett verktyg av rörstumpar, blårör 48 och 63mm och en gängstång. Funkade kalas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.