|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
nå, vad skall jag sko älsklingens bakända med för gummi i sommar? dubbeltolkningen har jag redan räknat med :) iaf, har i nuläget kuhmo ecsta supra 225/45/17 fram och har kört på dom förra sommaren....var ca 3,5 mm kvar när jag köpte fälgarna så jag lät dom sitta kvar, dom har inte slitits mycket under förra sommaren (ca 3 mm kvar) så jag tänker ha kvar dom denna säsongen också! skall dock ha 2 nya bakdäck då dom hancook ventus k102 jag köpte var skit rent ut sagt! funderar lite på ett samma däck som fram då dom visat sig vara slitstarka, kanske inte bästa greppet vid bankörning men det kan kvitta... det jag prioriterar är att däcken är slitstarka samt inte kostar en förmögenhet! kuhmodäcken kan man få för 960 kr styck från dackonline.se, ett alternativ är falken fk-451 som garagegrannen Lena (Länk använder och dom har funkat bra för henne! vad säger ni gummigubbar på forumet? som sagt skall det vara ett slitstarkt däck, vill helst hamna runt 1000-1100 kr styck... MVH Johan K | |
|
Jag hade Kumho Ecsta 711 på min förra bil, och kommer aldrig köpa Kumho igen(om det inte är ett r-däck då). Sämsta däcket jag testat. Körde slut på dom på en sommar! Och greppet var inget att hurra för. Kändes som att köra på torrt suddigummi ungefär. Kanske skiljer sig mot 712 men jag vet inte. Ett budgetdäck som jag rekommenderar är Sunny. Jag kör på Bridgestone Potenza nu, funkar skitbra, fast dom är ju inte jättebilliga=/ Lycka till. Fler kurvor åt folket! |
|
| Hade Falken FK-451 på min E36:a, dom var slut efter en sommar och det var en 318i så risken att jag "börnade" bort dom är/var inte direkt jätteenorm .. ;) | |
|
hmm ok läste på lite nu det får nog bli att flytta sig upp i prisklasserna lite...Dunlop SP Sport 9000 samt GY Eagle EAGLE F1 GS-D3 är ngra däck som inte verkar helt åt skogen ju, priset är rimligt iaf på däckonline...ger nog inte mer än 1300 kr styck för tillfället, men GY däcken verkar ju vara vettiga? MVH Johan K |
|
|
Jag kan varmt rekommendera GY Eagle F1 GSD-3. Läs min dagbok för mer info i ämnet. (länk nedan) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag har köpt 225/40 18 GY F1 GSD-3 till min nya älskling via däckonline. Fälgarna ska hämtas idag sedan kommer däcken någon gång denna vecka...sedan ska jag bara vänta på att bilen ska bli klar och levereras :( Mvh, /Wille |
|
|
Jag hade GY F1 GSD-3 EU-tillverkade på 328an och de funkade bra på blött men på torrt finns betydligt bättre däck att välja på. Tex. Bridgestone Potenza S-03, Pirelli PZero Nero, Michelin PS2, Dunlop Sport Maxx. Jag var nöjd med F1orna efter att ha gått från Kumho till F1 men sen fick jag prova Potenza S-03 och blev jag genast beskiven på f1. |
|
|
Jag har kört Potenza S-03 och kan förstå de som tycker att de är ett kanon bandäck. De är enormt styvt, men har också en av de hårdaste gummiblandningar jag någonsin kört på. (bullriga o trist komfort på sveriges halvdåliga vägar) Jag håller dock absolut med om att både PS2 och Sportmaxx är vassare däck. De lirar dock i en annan prisregion med. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ska man åka på bana bör man definitivt inte välja nåt av ovanstående däck, kan tala om att just S-03 överhettar på torrt efter 5-6 varv på anderstorp. Som ett regndäck på bana är det dock utmärkt. |
|
|
Harris: Har du besökt rejsa.nu någongång? Läs där om S-03. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
blev registrerad ca 2månder innan dig på rejsa ;) Har du kört med S-03 på bana? Sorry att tråden tappar focus men det blir så här när två tjurskallar möts. |
|
|
Hehe ok, UTAN att ha besökt rejsa.nu kan jag säga att jag inte hade några som helst problem med överhettning med mina Potenza-däck när jag körde på Gelleråsen i höstas. Det gick ganska brett mest hela tiden=D Körde nog 8-9 varv i stöten, tre omgångar. Iofs var det ganska kallt den dagen, iaf på morgonkvisten=) Håller med om det som wendtan sa att det inte är världens bästa komfort direkt, men det rör ju inte den prestandainriktade, eller hur? Fler kurvor åt folket! |
|
|
Harris: Du är nog väldigt ensam om att ha dessa problemen med S-03 orna då jag vet folk som kör de kontinuerligt på bana utan större problem. Sök på Potenza på rejsa och du kommer kontatera att de är en omtyckt kompromiss om man inte vill köra på r-däck. Det här med när jag reggade mig på rejsa känns ganska orelevant. Jag har varit reggad här mer än ett år mer än dig tex. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Svaret på din fråga om jag kört potenza S-03 på bana så är svaret ja, och utan några som helst komplikationer. Med tanke på din ålder kan din banerfarenhet med din 328 inte vara sådär fruktansvärt stor... Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
De S-03or satt inte på 328an. Tro mig eller ej men de blev suddgummi både på en bmw och på en saab ute på banan. Jag orkar inte älta i det här ämnet längre då vi inte kommer nån vart. Men jag ett par ord o säga till dig: Sluta trycka ner folk pga ålder för att man har rätt o få uttrycka sig om vad man vill och hur man vill utan att bli påhoppad. Kom med nåt vettigt som tillför nåt till ämnet istället för personliga påhopp. "Dina banerfarenheter kan inte vara jättestora", det har inte påståtts nånstans men det lilla jag har vill jag gärna dela med mig, ska det vara omjöligt för man inte fyllt 20 eller 40år än? Bara för att du tycker att jag e nån snorunge som inte ska få sätta sig på "wendtan" som har snart 7000 inlägg på autopower. Du tillför mycket bra saker till den här sajten men tänk på att kanske vara lite mer ödmjuk så blir det en trevligare sajt att vistas på. Det är ju du som är den mogne mellan oss två och då skiver man inte sånna saker som det sista du skrev. |
|
|
Intressant att du ser andras erfarenheter samt mina om Potenza S-03 som ett personligt påhopp. Du målar upp en bild av att du har stor erfarenhet av Bankörning, vilket fick mig att undra hur stor den kan vara när du haft ditt körkort i 1 år. Om du tar illa vid dig av detta så ber jag om ursäkt. Jag personligen har inte stor erfarenhet av bankörning och försöker därmed skaffa mig mer info via rejsa.nu innan jag börjar ta tag i bankörningen lite mer på allvar. Om du tycker att jag på något sätt är åldersdiskriminerande så finner jag det nästan ironiskt då jag själv knappt är torr bakom öronen. Du nämner påhopp fler gånger, jag har läst mitt eget inlägg någon gång nu och ser inte riktigt vad du menar faktiskt. Du skriver även att jag skall vara mer ödmjuk vilket säkert inte skadat imellanåt, jag tycker dock att du själv inte verkar besitta den egenskapen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
hej Ladies! too make a long story short.. gå med Dunlop SP 9000 de har funkar skit bra på båda torr och blöt... har en 328 E46 och är mer än nöjd med däcken.. de går tyst och du vet precis vad däcken gör.. inte så rolig om däcken tappa grepp plötsligt... Hankook hahahah hade ett par på min Saab 9-3 innan med 270 hk och 400Nm... jäkla snygga burnouts :) men saab'n åt dem för frukost... BMW V6 = rumble in the Bronx |
|
|
tänkvärt kan ju vara att man knappast måste vara innehavare av ett körkort för att ha stor erfarenhet av bana... Finns ju en del olika klasser inom motorsporten som har lägre åldersgräns. Eller så kanske vederbörande bor bredvid banan och kör där varje helg? Så tagga ner och lyssna på varandras erfarenheter istället för att racka ner på varandras åsikter. /Christofer |
|
|
Hubbe: Det påpekas redan ovan.... De flesta framstående F1 förare gör tex redan sin debut vid 20 års ålder. Vilket iof har ganska lite med saken att göra. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
"Intressant att du ser andras erfarenheter samt mina om Potenza S-03 som ett personligt påhopp." Vilket trams, det är ju givetvis de personliga påhoppen han ser som påhopp. Dessutom använder du vid flera tillfällen ordet ironi på ett mystiskt sätt, vet du vad det betyder? |
|
|
Starkid: Ironi är att med ord säga motsatsen till vad man egentligen tycker. Det talade språket säger motsatsen till det man menar, medan ansikte, miner och kroppsspråk avspeglar vad man egentligen menar. Ironi är väldigt svårt att återge på internet. Jag fann viss ironi i att jag blev anklagad för åldersdiskriminering när jag själv inte är särskilt gammal. Detta kanske inte är 100% korrekt enligt definitionen, och isådanafall ber jag om ursäkt för detta. Jag nämner detta på 1 ställe för övrigt. Tråden håller på att spåra ur totalt, vilket inte är tillåtet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.