|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
En sak jag har lurat på är om dom verkligen kan kan tvinga oss att betala retroaktivt. Om så är fallet, är det någom som vet inom vilka gränser det gäller ? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Jag sitter och funderar om det finns någon som har röstat på de 3 partierna som regerar nu och tycker att det är surt att fordonsskatten höjs. Säkert finns det någon och då har de bara sig själva att skylla. //Schnitzer |
|
|
Det är så här det blir när klorofyllvänstern vill ha bättre miljö genom att få bort alla bilar och sossarna vill ha pengar för att fylla på en statsfinanserna som läcker likt ett såll. Detta är bara början... Efter valet när alla bilägare likt förbannat röstat fram sossarna kommer miljöpartiet och vänsterpartiet ta regeringsplatser. Persson måste ju hora för dessa partier för att få behålla makten och går med på vad som helst för att få behålla sin position. Miljöpartister och kommunister i regeringen kommer bli den sista spiken i kistan för landet Sverige. Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6 |
|
|
bjoerck: Du vet precis vad du pratar om. Det är så simpelt att se detta, men nog saten går det åt helvete vid varenda val. Brukar sitta och följa när det är val. De borgligas stapel blir hög i början av valet, sedan fylls kommunister & Co:s stapel nästan helt full och då stänger man av TV:n efter halva tiden och väntar på att staten ska börja skicka inbetalningslappar över hög och lågt! MEN allvarligt, NÄR ska alla vakna upp och se vad den här så kallade "demokratiska" regeringen håller på med???!!! Sönderbeskattade företag, arbetslösa osv.. //Schnitzer |
|
750iAL |
är ärligt o heligt förbannad nu..fick en ny inbetslning idag på 220spänn nu kostar min fordons skatt 2800:- NU JÄKLAR E DET PÅ TIDEN ATT ALLA BILÄGARE ÅKER TILL REGERINGENS HÖRBORG O GASAR UPP SIN BILAR O LÅTER DOM STÅ O FÖRPESTA DERAS SKITIGA SOCITETSLUFT I ETT PAR DAR MINST.... detta vansinne måste vi vägra att acceptera... ska man behöva knega röven av sig för att få äga en bil i sverige...DETTA E JU SINNES SJUKT!!!!!! vilka e med på en gemensam kraftsatsning mot regeringen... eller vill dom ha nåra miljoner avställda fordon som åker runt .... |
|
1500 kr i skatt för en liten bmw e 30??? det fick jjag på posten låter ju billigt:P det är väl bara att hoppas att sossarna blir ovänner med mp lr att folk inser att dom inte vill använda häst å vagn igen! Alpina Power! |
|
|
Jag tror min skatt kommer att hamna på 2700:- det är ju sanslöst. Jag som bara kör ca: 1000 mil/år... ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
|
Nu är gemene man i Sverige upprörda. De flesta som röstar på MP är säkert nöjda, men flertalet gråsossar och kommunister kan säkert vara smått störda av att skatten går upp på deras sketna Volvobilar. Men kommer de att komma ihåg detta inför nästa val? Nej då... idioterna (som för övrigt borde fråntas rösträtten) kommer med blanka ögon låta sig förföras av Göran "Nivea" Perssons valfläsk. Hans trogna undersåtar kommer gladeligen sprida lögner för att vagga in det svenska folket i säkerhet. Löften om guld och gröna skogar... höjda barnbidrag, mer pengar i plånboken... Bra, bättre, Socialdemokraterna. Sedan höjer de grisarna sina egna löner eftersom det finns utrymme till det efter alla nedskärningar och skattehöjningar. Det är klart att de skall belönas då de gör ett så bra jobb. Bah! Suck... när skall hälften av svenskarna fatta att S inte längre är som på Tage Erlanders tid? Persson älskar makten mer än Sverige. Dags för förändring! Med hopp om ett maktskifte. |
|
|
Håller fullständigt med J powers ovanstående inlägg. För tillfället finns det givetvis en massa människor som spyr galla över det sittande styret, men sen när valdagen närmar sig faller man som vanligt för Sossarnas löften om guld och gröna skogar, samt skräckpropaganden (minns Ådalen). Svenskarna är rädda för förändringar och vågar förmodligen inte rösta på något annat. Mina egna funderingar är över vilka väljargrupper Persson och Co skall köpa in den här gången? Nu har han ju köpt barnfamiljer, pensionärer m fl. Är det inte dags för oss ensamstående. Inför singelbidrag för våra ökande levnadsomkostnader. Det är inte billigt att bo och äta ensam, för att inte tala om diverse krogrundor osv. Dessutom måste ju den kära bilen få sin omvårdnad. Skattetrycket behöver nog bara öka några enstaka procent för att ge oss några tusenlappar i direktbidrag... Liten lätt utsvävning från kärnämnet, men ibland är man tvungen att skriva av sig... |
|
|
emika låter gott med din inställning.. fast vilket parti har den inställningen? Alpina Power! |
|
|
J Power: Håller med dig! "Men kommer de att komma ihåg detta inför nästa val? Nej då... idioterna (som för övrigt borde fråntas rösträtten) kommer med blanka ögon låta sig förföras av Göran "Nivea" Perssons valfläsk." Det är precis så det är. Blir så trött av att få höra på nyheterna om alla satans löften som aldrig blir av. Om de kommer att ha makten en period (4 år) till så kommer nog väldigt många t.ex. barnfamiljer osv. att gå under. Det kommer inte att vara någon säker privatekonomi för flera personer, då de kommer att få ta av de sparade pengarna för att betala in till staten. Det är hemskt att många inte vet att flera företag får betala 70-80&% i skatt, då bl.a. arbetsgivaravgifter etc. tillkommer. //Schnitzer |
|
|
Skyll inte på mig, jag röstade blått ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Me 2 Tyckte idéen med att ställa oss utanför Riksdagshuset & tokvarja lät bra.. Det måste vi ju ha rätt till, det ingår väl i skatten att få göra det! Uppställning på onsdag morgon kl 08.00, med full tank & gott humör! :-)) Väl mött! |
|
|
En bra idé, synd bara att man har minst 120 mil dit:( men ta gäran lite bildbevis bara (å andra sidan lär det nog stå i tidningen) ha det bra! |
|
|
Märkligt att inte någon har försvarat den rödgröna röran ännu. Eller kanske är det så att folk börjar förstå vad dom har gjort genom att rösta rött/grönt och skäms? Det borde dom åtminstone. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Jag ska dessutom beskattas för att jag har garageplats på jobbet. Kommer att kosta mig ca: 600/månad, helt j***a otroligt, med det spelar ingen roll, för när tullarna kommer får man väl ändå ställa bilen hemma och åka t-bana med alla kommunister.... /Johan |
|
Scheckheft |
Hej Tyvärr har den här typen av trådar en tendens att spåra ur. Vilket den redan har gjort delvis. Uttalanden som "miljöhoror" hör faktiskt inte hemma här hur upprörd man än är. Som många andra här är även jag irriterad över den nya skattepålagan. Men att skylla på s,v och mp är att göra det väldigt lätt för sig. Vilket ansvar har bilindustrin i det här fallet? Varför producerar man inte bilar med lägre bensinförbrukning? Varför skriver inte ni som skriker högst ett brev till BMW och kräver att man ska bygga en bil som både har prestanda och låg förbrukning? Finns det ett ekonomiskt intresse för det överhuvudtaget från bilindustrin? Och skulle de oljeproducerande länderna tillåta det? Vad skulle hända med den internationella ekonomin om man skulle producera bensinsnåla bilar eller bilar med alternativa bränslen? Jag undrar om det verkligen skulle bli annorlunda med en annan regering. Idag har vi en minoritetsregering som måste söka stöd hos andra partier. Skulle det inte bli en hel del kompromissande med en borgerlig koalition? Tycker att en hel del inlägg tyder på att man i ren ilska glömmer bort att analysera det parlamentariska läget. Däremot tycker jag att regeringen tillsammans med mp och s har analyserat läget fel. Att höja skatten på fordon och bränsle upplevs av folk som en straffskatt. Men folk kommer inte att åka mindre bil för det. Så vilka miljöeffekter får detta egentligen? Och hur mycket går tillbaka VV för utbyggnad och underhåll av vägar? Vilka effekter detta har vid nästa val återtsår att se. Jag skulle gärna se en ny regering vid nästa val men av andra skäl än de som diskuteras här. Vill avsluta med ett citat av Berthold Brecht: "Stell Dir vor, es ist Krieg und keiner geht hin" Tänk dig det är krig och ingen går dit. Eller: tänk dig om vi alla kräver bensinsnåla prestandabilar och bilindustrin börjar bygga... utopi eller går det att förverkliga? Mvh Scheckheft |
Scheckheft |
såg att inlägget med "milöhoror" har tagits bort - bra! Mvh Scheckheft |
|
Tror nog att det lägs ner en enorm forskning om hur man ska sänka förbrukningen på bilar. Bla BMW har ju stort intresse i det om man ser till F1. En F1-bil som drar hälften av vad den gör nu innebär ju en ganska ordentligt minskad vikt på bilen och därmed bättre varvtider. Kanske skulle det påskynda processen lite om alla bilköpare krävde lägre bränsleförbrukning. Troligtvis inte. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
roligt att nån har begåvats med talets gåva!! Alpina Power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.