AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.555

Dags att säga ifrån! (höjning av bilskatten)

Sida 1 av 4
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Nu räcker det för min del i alla fall..

Läs artikeln om den retroaktiva höjningen av fordonsskatten:

Länk

Dags att demonstrera snart...
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Det är helt sjukt och kan driva mig till vansinne.
Fick mitt inbetalningskort på 198 spänn idag.

Jag kan inte fatta hur det skall "leda till bättre vägar, samt en bättre miljö" att jag blir precis TOKIG, jag kommer inte o fega utan stå på lite extra i omkörningarna för o "få valuta för pengarna".

Klart man skall bry sig om miljö, men inte f-n är det rätt väg o straffskatta fram det resultatet. Urk, usch o tvi på MP som är den drivande kraften bakom detta.

Mvh
Patrik - inte glad

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Skatt är ju kul...

340:- ska jag "bidra med"

Det hemska är ju, att man inte kan slippa undan...dom kan mjölka oss på hur mycket som helst.

Vi är för flata i Sverige, vi skulle vara lite mer som fransmännen & blockera hela stan ett par dagar! :-)
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Låter som en bra ide. Man kan ju passa på att stanna vid biltullarna som snart dyker upp. Jag tänker ju inte betala, så då kan jag ju inte köra vidare :)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
markus00
Fick också inbetalningskort idag 170 kr extra för ett halvår.
Iallefall jag vet vilket parti jag absolut inte ska rösta på nästa val.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
2552 Kronor kostar min M5 i fordonsskatt. Fyy! Visst klarar man av att betala det, men staten suger ju bara pengar av folket utan att det hjälper något.

//Schnitzer

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Laglig stöld kallas det.....
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
MP, jippi!!! De får min röst nästa gånng! *NOT*

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Känns som att bästa sättet att visa sitt missnöje är att lägga röst på annat parti. Demonstrationer och anmälningar i all ära, men ett parti som har mage att demonstrera mot sig själva ett visst datum varje vår ger jag inte mycket för. Må vara att MP är brajjande flumgröningar, men de ser till att kunna utöva sin makt såsom varande vågmästare. Snarare mer skam åt S, som bryter löften (nån som minns det bra förslaget om biltullar? Och fru Billströms inställning, INNAN valet?) och torde hugga egna väljare i ryggen hårdare för varje år.

mvh
Anders
Ug-Lee
Tänk att man kan bota sitt dåliga samvete för några hundralappar, lite mer i skatt till miljön, sen kan man gasa.
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
- "Det är häftigt att betala skatt" var det någon känd politiker som sa, ingen nämnd men heller ingen glömd.

Nå, om ett år har vi glömt skattehöjningen och vi betalar alla lydigt in pengarna för vi vill ju inte åka dit för oskattat fordon av farbror blå....och lagarna och skattehöjningar kan vi påverka lika mycket som en säck rädisor kan, tyvärr...

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jäpp. Demonstrera hjälper inte. Det är rösterna som avgör och i Sverige vet de flesta inte vad de röstar på.
Men varför, VARFÖR fortsätter folk att rösta på samma sätt som år efter år bevisligen bara utmynnar i höjda skatter?

Antar att jag får acceptera att minst hälften av folket i det här landet är fån som gärna överlåter större och större makt över sina liv till landsfader Persson, men det tar emot kraftigt. Blä.

/Micke
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag vägrar att betala, därför skall jag inom snar framtid köra 323an avställd, precis som man gjorde förut, det är bara det att man måste ta det extreeemt lugnt.
Hittade mitt parti:

"Vi heter Accelerationsdemokraterna - vi vill ha fri fart (bara för dom som vill och tror att dom kan) och bort med alla kameraskåp och laserpickadoller. Vårt motto är: Sänkt skatt, Sänkt bensinpris och Sänkt bil! Hos Bilprovningen skall man även kunna mäta effekt (när man ändå kör upp på såna där rullar). Har man då mer effekt än org.papper skall man få ett diplom. Alla vägar kommer byggas om, och beläggas med ny slät svart asfalt. Riktigt snäva kurvor skall doseras rejält och det skall finnas röd-vit-randiga curbs överallt. Traktorer, Husvagnar och Långtradare skall förbjudas att framföras på vägarna. De kan få speciellt avlysta grusvägar att blockera om de önskar. Älgar skall förbjudas. Ja allt som man plötsligt måste väja för kommer förbjudas på sikt. Uppkörningar skall ersättas med gokart tävlingar, där alla får medalj om man kommer under en viss varvtid. Salt på vägarna kommer avskaffas vintertid. Istället spolas vägarna och varje bilförare får kvittera ut en uppsättning isracing däck (max 2 uppsättningar per vinter pga kostnadsskäl). Audi Quattro förare får dock kvittera ut sommar slicks i dimensionen 255/30/18", eftersom dom varit så stöddiga genom åren. Parkeringsavgifter skall omvandlas till ett belönings- system där man erhåller pengar om man "parkerar en snygg bil på ett uppseendeväckande sätt". Gröna bilar skall ha företräden vid rödljus. Men då alla rödljus ändå kommer avskaffas är frågan inte relevant. Under en övergångsperiod kommer dock rödljusen i tätbebyggda områden fungera som 402m strip, med officiell tidtagning. Bilköer kommer förbjudas, och den som orsakar en kö (den som kör så sakta längst därframme) skall således bötfällas. Mellan knutpunkter som t.ex Gbg-Stockholm skall en SPIKRAK åttafilig höghastigets raksträcka byggas. Där kommer bara bilar som klarar en marschfart på 250kmh att tillåtas."

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
TACK för årets bästa garv hälsar även flickvännen! :-))
Vansinne att man måste betala mer skatt =( I så fall kan de ju iallafall skänka pengarna till Asien, där gör de mycket bättre nytta. Min kärra e avställd, innebär det att man får betala ett jättebelopp när hon ställs på tro :-/

Mvh Tobias
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
skatten på min chrysler ahr dem höjt med ca 300:- på min 318 vet jag inte...men det är säkert minst lika mycket...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Det kommer väl sluta med att man åker nån jä*la 2-takts mopedbil som spyr ut miljögifter å det grövsta för att man ska ha råd att bruka fordonet. Vad säger MP och resten av vår kära "demokratiska" regering då?

Socialdemokraterna är några jävla sell-out. punkt slut

Det är väl inte en demokrati när det minsta partiet styr ?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Funatic: Tror inte att det kommer att bli så bra. Det blir snarare varmblodig travare med vagn :)

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.