AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.804

finnbränsle 530D

Sida 2 av 2
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Konepoltoöljy (maskin diesel framtagen för valmet bla så att deras nya motorer ska klara miljökraven samma iso som den svenska citydieseln) heter den renare Pö´n sen finns ju den vanliga pö´n i vinter och sommar kvalite.

Sprängarn vet nästan allt!
Spelar det någon större roll om man kör sommar-versionen året runt?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Finns risk för isproppar på vintern med sommar kvalitén

//Simon
OK!
Borde man köra vintersaken året runt, då..? =)
Dyrare, eller..?
Visst blir det ju dyrare...

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
har frågat flera mackägare och brännoljan man tankar på mackarna är redan bytt till vintervarianten för två månader sen
så det är ingen fara,sen så har ju bmw förvärmare på dieseln på till och med gamla 524td som sitter vid filtret
La
76
Lars H.
525Tds Touring -96
Vad gäller vinterkvaliteten så verkar det finnas olika kvaliteter på den, har själv för närvarande 205 l. vinterdiiesel som bara klarar av ned till ca-20, sedan paraffineras dieseln, får köra med Metanol i tanken om det går ned till -20, vad klarar den vanliga sommardieseln av, någon som vet?
På den jag köpte stod det "talviainetta" som på svenska blir nåt i stil med "vinterämne".
Jag köpte min i slutet av September men det är först i Oktober som dom har den "riktiga" vinterkvaliteten.

/Lasse
Tror att sommarkvalitén klarar -5 eller nåt sånt. Har själv hämtat vinter-pö i kolari på st1, den klarar ner till -34 har jag för mig, men det brukar gå å köra med den ända ner till runt -40.

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.