|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Om man ändå ska köpa "importerad, skruvad, oseriös(?!)" bil kan man väl lika gärna låta hämta hem den själv från Tyskland? Ett litet snabbsök på Mobile.de gav 45 träffar på 320i touring 95-97 under 7000Eur = ca 60 papp. På bilfirma, med servicebok och trevlig utrustning. Om man inte köper de här oseriösa bilarna från skumrask säljare kommer väl den marknaden att självdö...? Annars kan man väl acceptera att den KAN vara mätarställd, men då inte betala för "rätta" mil? En 320i -96 har många mil att ge om den sköts som den ska. Om man förutsätter att "Sandra_"´s bil kan vara skruvad, men ser fin och hel ut, är väl ett köp ok. Men inte för 60000kr... | |
| Sen bör man ha i åtanke att även om det finns servicebok och massa papper om bil så finns det kompletta tryckerier som fixar detta åt oseriösa handlare. Besökte min BMW-handlare för en tid sen som hade en 540i -02a inne för renovering av toppar!? Mätarställning ca 4000mil... Den hade slitna kammar! "-Är den inte servad?" frågade jag? "-Jodå, full servicebok på BMW-verkstad" "-Men det måste väl gå att kolla mätarställning i stordatorn?" "-Det är gjort, och den stämmer" "Men stordatorn är också utbytt...!" Enligt uppgift en kostnad på närmare 100000kr att byta. Så det finns pengar att tjäna på mygel... Och hur ska man värja sig från sådant? | |
andha45 |
100% metod finns inte, utom att köpa av någon man känner. Annars är tysk BMW-firma, helst en Niederlassung, säker. Men det är klart att första och enda ägaren kan ha trixat. |
| Nej, det bästa måste väl vara att acceptera? Om bilen verkar oseriös (läs: säljaren...!) och mätaren visar 10000mil, betala som om den gått 25000mil. Då har man ju utrymme i budgeten att fixa det som KAN komma att hända... | |
Andreas00 |
Tjena! Jag blir så trött på människor som J Power...varför skulle det myglas mindre i Sverige med bilarna, du säger att man skall köpa en svensk-såld långmilare...men hur vet man att den inte är skruvad bara för att det är många mil?? Nä, nu får alla sluta tro att det bara myglas med milen i Tyskland och inte i Sverige!!! Det är ni som sprider detta som gör att folk inte vågar plocka en bil från Tyskland. Finns många firmor som myglar i Sverige, jag vet firmor som gör det för under 1000 spänn...och då snackar vi auktoriserade BMW-verkstäder.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.