AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.317

Hjälp! Har kylsystem-problem!

Sida 2 av 2
Visa användare
47
SLiMh
E30 325iM M20 -88
DanHam!

Testa de där som jag gjorde med cola flaskan, de verkade att fungera. bara att min bil har börjar koka numera. de gjorde den aldrig förut.. så ja tror att min termostat är gärningen i den här utredningen! =)

/SLiMh
Visa användare
47
SLiMh
E30 325iM M20 -88
DanHam!

Testa de där som jag gjorde med cola flaskan, de verkade att fungera. bara att min bil har börjar koka numera. de gjorde den aldrig förut.. så ja tror att min termostat är gärningen i den här utredningen! =)

/SLiMh
Visa användare
47
SLiMh
E30 325iM M20 -88
det är juh oxå lika värdelöst som DanHam säger, att de inte finns någon luftskruv varken på kylaren termostaten eller motorn. allt är ett slutet system, så de är väldigt synd..
Jag ger mig inte så lätt. Ska sälja bilen snart och vill att det ska fungera åtminstone hjälpligt då. Ska prova med flaskan som du sa SLiMh. Vem blir inte bättre efter en vända med pavan...haha.
Återkommer här när/om jag får rätt på det.
Jag tänkte köpa en 520 eller 523 -99 eller något men när man läser om alla problem med detta även på nyare, så vet i f*n om det inte blir något annat. Har haft 4 BMW. Från 318i snik, till 635Csi, men ingen nyare. Har det blivit bättre, eller är det en BMW-sjukdom?

Lyckades lufta systemet och få termostaten att öppna så att undre slangen blev varm och det cirkulerade ut till kylaren och tempmätaren stod still rakt upp, vackert som en tavla.
Två dagar senare kör jag till jobbet och när jag kommer hem är temp mätaren uppe i det röda och undre kylarslangen är kall som ett kvinnohjärta.
Jag blir inte klok på det här, men jag börjar tro att toppackningen har gått så att luft trycks ut i systemet.
Återstår bara att åka till en kylarservicefirma och tryckprova systemet och mäta om det går ut avgaser i kylsystemet.
Man vill ju inte tro det, men är det så, så är det så.
Visa användare
47
SLiMh
E30 325iM M20 -88
Hehe okej! härligt, ja lyckades typ oxå.. tror jag. fast min är fortfarande lika illa. den kokar nu istället. så idag ska jag iväg till en bmw expert här i stan. så får han kontrollera allting, för nu är ja jävligt trött på de här. Ja vill inte sitta o tänka att man inte kan åka långa sträckor med bilen för då kokar den. Det mest irriterande är att hela kylsystemet är sprillans nya saker. o ändå fungerar det inte! =/ men men.. jag skriver här sen när jag har fått i ordning på systemet. så får vi se vad som är knas! =)

/SLiMh
Ungefär vad jag tänkte. Har snart bytt allt till nytt men ändå jävlas det. Jag har skruvat mycket och har nästan alltid lyckats få ordning på det.
Visst hatar man att få ge sig och bli slagen av en biljävel. (Man blir förbannad också.)
Visa användare
47
SLiMh
E30 325iM M20 -88
Till er alla som har varit med i min startade disskusion. ang kylsystem problem. Så kan jag säga att jag har fixat min bil. Allt det här med att tempen går upp och ner osv. var TERMOSTATENS fel. Har satt in en ny nu. Och nu fugerar bilen kanon bra igen! =) Tempen håller sig på normal o värmen funkar som den ska! Men tack för all hjälp med lufning osv. Ni som har skrivit! =)

/SLiMh
Kära SLiMh!
Grattis till att du löste problemet så enkelt. Jag har bytt termostat men problemet kvarstår.
Får byta i det sura äpplet och byta toppackning. Det syntes inget i oljan och inget i kylvätskan men när de mätte med Co-mätare över kylaröppningen visade det sig komma ut avgaser i kylsystemet, så det kom in ny luft hela tiden. Det är tydligen en pytteliten läcka, men det räcker för att ställa till problem, så ni vet det.
Det finns tydligen en slags dyr kylartätning som eventuellt kan fixa det, ska klara upp till 1mm läcka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.