AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.226

Är man inte trygg i sitt eget hem?

Sida 2 av 2
bm
175
bmw 325i cab
Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04
Toyota Hilux-10
Audi A4 2.0tdi Quattro-09
Bmw 530xd -08
jävlar har min BMW på ett garaget som ligger 1 mil ifrån mig det är ju en cab så ingen sak för dåm som vil ta nåt det är jag och en kompis som har den och min kompis har en porsche så det fins lite och ta hehe...

BMW är best....
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Jag tror inte att "tak" spelar någon stor roll i det här sammanhanget. De bryter sig in i ett garage med låst port och gatubelysning framför. Så även om man har tak så lär dem inte vilja sluta där.
Däremot så är idèn med att ha en webcam ganska rimlig. Men det blir en j*kla massa sladd:)
Såvitt jag vet så gör Securitas inget annat än att titta på medan tjuvarna fortsätter sno prylar. De har ingen rätt att gripa någon utan ringer bara polisen ... som inte lär komma fortare bara för att Securitas ringer ...

Inte ens om Securitas patrullerar fastigheten hjälper det, på mitt jobb har vi haft besök av inbrottstjuvar flera gånger, de väntar bara på att Securitas ska åka vidare innan de knackar rutan.

Grannsamverkarn är nog det enda som fungerar, kanske lika bra att koppla larmet till grannarna.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Andersson_CSI: man kan alltid testa, nu råkar jag ha "turen" att snuten köper pizza bara nån 100 tals meter från mig, men då kanske de inte kan dyka upp pga. pizzauppehåll

Man får väl ta saken i egna händer då, som vanligt...
betriebsanleitung3
Pitbull/Dobbermann etc är det bästa skyddet mot inbrott.
Detta är bara början på vad som komma skall, jag har fått inbrott och ringt polisen då tjuvarna var där, de rycker tyvärr bara ut vid personfara,. Polisen är även oduglig då de ofta inte vågar ingripa pga att de är rädda för vissaa brotssyndikat. Dödsstraff/utvisning vore lämpliga straff för att få bukt med problemen.
Ja
63
Jampman
325i coupe -93
Har faktiskt inte väktaren rätt att gripa en person som begår brott?? Tycker jag låter konstigt!!
Jampman: Håller med, betyder det då att man kan göra inbrott i ett hus och bara hälsa artigt på securitasvakten som gömt sig bakom brevlådan när man kommer ut igen?? Helt sjukt isf. Tycker ju de borde få göra någon form av ingripande.

Pärlan: Länk
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Hmm, tror Securitas får ingripa faktiskt, vet inte i vilken grad eller med vilken lag i ryggen, men en kvarhållning tills polis kommer har jag för mig de har rätt till. Om de sen vågar göra det är ju en annan femma. Pundare nu för tiden går ju omkring med både knivar, kanyler, påkar o säkert även pistoler. Vad har Securitasvakten? En liten batong o sin stora nyckelknippa?
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Alla har rätt att ingripa i ett pågående brott! Men man får inte bruka mer våld än vad nöden kräver.Men kvarhållning och liknande är tillåtet. Men sen är frågan om man vågar ingripa mot ett gäng påverkade pundare som ser stundande silar i Din bilstereo...? Hörde talas om en som fått sin bakruta krossad i en kombibil för en back tomflaskor. Hur mycket är det - 34kr...?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.