AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
23.191

Lyckats lura sbp ?

Sida 3 av 3
er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
J.Dredd: Precis på samma ställe som chassie nummret står på höger innerskärm, står det ett nummer instansat på vänster innerskärm. Måste kolla på¨dom andra e28'orna när jag kommer hem från jobbet.
E: Håller med dig! Men regeringen är ute efter en dröm som ALDRIG kommer bli uppfylld! 0 visionen kommer aldrig att hända, Om man inte satsar miljard belopp på bilar och vägnät! Istället är det våra pengar som går till deras omöjlighet!

Shake That Ass
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Är inte svensk fordonshobbylobby (kul ord, för övrigt) väldigt stark? Får för mig att reglerna här i Sverige ändå är mycket tillåtande, i Tyskland med sitt TüV ska väl precis allt godkännas och föras in. Titta bara på hur stor roddingen och biten med amatörbyggda fordon är i Sverige, och jämför med resten av Europa. Har full förståelse för att det behövs regler, kanske dom behöver ses över för nyare hobbyfordon. Många av dom som pysslar med tex roddar verkar ha uppnått en viss mognad och erfarenhet ändå, frågan är om samma sak gäller upphovsmännen bakom alla vilda turboidéer och liknande som idag stupar på avgasregler. Tricky, det där.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Slim_m> Är det ändå inte ganska positivt att det finns visioner och mål, och att det faktiskt utförs ett arbete som redan (om jag inte har missat nåt) leder till färre döda? Gärna för mig.
Har en känsla av att mycket av trafiksäkerhetsarbetet lär vara en ren vinstaffär för samhällsekonomin i stort.

Sex på alla fyra, roligast så!
SK
53
SKUNX
540iA Touring -95
Erikk. Min polare skulle besiktiga sin Super Motard första gången när han hade köpt den,besikningsmannen hittade ej ram-nummret å dom var i full fart med att beslagta hojen för att den var misstäkt stulen! Visade sej bara att ramen var omlackad å ramnummret trollades fram genom att skrapa med en morakniv! Haha snacka om att polarn blev nervös!
er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
Ungefär så har jag det nu, men det är så att den varit smälld en gång så att innner skärmen är bytt och då stansade dom in ramnummrena för löst, så när jag tob bort färgen försvann nästan ramnummret med. Det går inte att läsa alla siffror nu....
SK
53
SKUNX
540iA Touring -95
Hur fan ska du läsa det då? Går det att bara stansa in det på nytt??
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Förutsatt att fordonet säkert kan identifieras kommer man stansa in ett nytt chassinummer...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
Jesperado/SKUNX: Jamen jag måste väl först kunna bevisa att det är rätt bil till chassie nummret eller? Det kan jag göra om någon vänlig själ på det här forumet säger vart serie nummrena på motor blocket och v-lådan sitter för då kan jag BMW slå upp det och kolla om det stämmer mot chassinummret.
Kan även få ett intyg från den som bytte innerskärmen, men det va säkert 10-15 år sedan och han blir ju inte så lätt att få tag i.....=(

Jesperado: Kollar ni upp den som skriver intyget, alltså ringer till han eller likanande eller räcker det med att visa upp intyget från den som gjorde det?
SK
53
SKUNX
540iA Touring -95
Om det är original motorn som sitter i å det är inte säkert. Kanske om du kontaktar förra ägaren som du köpte den av att han kan intyga? Sa dom inte på besiktningen hur du ska gå till väga eller har det blivit ett polis-ärende?
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Lite sent kanske, men jag tycker att Jesper hade en riktigt, RIKTIGT, tung punkt när han påpekade att man inte bara riskerar sitt eget liv utan även andras. Det kan vara alltifrån en femårig flicka via en stencool 19-årig punkare till gammelfarfar 93 år som stapplar runt på vägrenen... De är inte alls, på något sätt, inblandade i att ni ska vara tuffa och glida runt i en genomtrixad bil.

Och är det egentligen inte bara pengar man försöker spara? En stressfläkt går väl att få dispans för om man kan bevisa att bilen är godkänd och uppgraderad för den nya effektökningen. Pengar är något man bör tänka på innan man köper en bil - man får räkna in försäkring, reparation, service, besiktningskostnad, wunderbaum-kostnad och allt annat som hör till, och vill man trimma, ja, då skjuter kostnaderna iväg. Så enkelt är det...

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Jesperado: Tackar för svaret! Jo den e reggad med kompressor i samt med den effekten som gäller. Blinkersarna fram lyser vitt så vi var tvungna att byta till vita blinkersglas.

Mvh Tobias
Den tråd har ju i vanlig ordning spårat ur !!! Det va ju inte menat som en direkt uppmaning att försöka lura sig igenoim sbp !! utan en fråga om någon slunkit igenom med ett stort biffigt agg på plats väl synligt typ !!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
svintoleffe
Jag vet om dom, som har kommit igenom i Gävle, dock inte bmw bil, Utan golf.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
erikk: Pratade du inte med någon på Bilprovningen om saken? Han berättar för dig vilken typ av information han vill ha för att anse sig säker på att det är rätt bil...

Tobias 320i94: Då är den ju fullt laglig i det skickat...

Jeppe

er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
Jesperado: Jo jag har pratat med dom, men där reg besiktningen är det är inte på samma ställe som jag gjorde besiktningen. Så dom vet inte vilken bil det är och så.
Det kan ju va svårt å få tag i en person som bytte innerskärmen för en si så där 10-15 år sedan, för man bytter ju inte en inner skärm+ram balk på en gammal bil.
Som jag förstod så kunde man även verifiera det med nummrena på blocket å v-lådan + typskyltarna, men ingen här säger ju vart dom sitter, så jag får väl börja att riva ner lådan och motorn för att leta reda på dom...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Då föreslår jag att du ringer och pratar med den ingenjören som ska utföra registreringsbesiktningen åt dig, så du inte gör för mycket besvär i onödan. De sekundära chassinumren har han koll på var de finns, det står i fordonsdata. Möjligen vet han även var motor/växellådan är numrerade...

Jeppe

er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
Jesperado: Ok, tack så mycket för all hjälp. Jag ropar väl till dig igen om jag behöver mer hjälp an ev expert.
bm
6
bmw_totte
///M325is ?!?!?!
Men det är ändå lite skillnad på att muta sig igenom med dåliga bromsar, än att vi kör trimmat men förhoppningsvis med lite omdöme och uppgraderade bromsar mm.....

Tobbe

///M325is
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Nej, bestickning är bestickning...

Jeppe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.