AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.202

Sänkning på 325 E36

Sida 2 av 2
Köp INTE Ge motorsport!!! det är bara skitsaker!! köpte det själv bara tillfälligt då alla mina dämpare runt om + fjädrar va helt slut! sänkningsatsen är alldeles för mjuk, så satsa på nåt annat...från t.ex. www.forza.se

BMW CS Nr:06086
Länk
parolof
Köpte från Länk till en Fiat turbo som jag hade, bra pris och kvalitet
ko
15
kolle
316i-00
Vad brukar det kosta att byta fjädrar hos en bilmek?Om man ska göra det själv behöver man special verktyg?Är det något man ska tänka på om man ska göra det själv.
Kolle

Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
Ok.
Så alltså ingen höjdarkvalite eller bra komfort då!
Du borde väl ha blivit nöjd om det varit bra grejor då dina var helt slut.
Misstänkte väl iof detta, man får väl det man betalar för! Men å andra sidan så kan vissa lågpris alternativ vara intressanta.

Står enl fäljande i annonsen:
OBS! ingen låpgpriskvalitet, stora inköp direkt från fabrik ger priset!
hmm, vad skulle grejorna eg kosta då?

Fler med erfarenheter!!

//Leffe
jaa...komforten duger, men är man ute efter väghållning så ska man nog satsa på nåt välkännt märke, som t.ex H&R eller Bilstein.

Till mig så köpte jag 40/35, och det ser knappt ut som att den är sänk bak :( så jag ska köpa en ny till våren har jag bestämmt mig, eller under sommarn iaf..

BMW CS Nr:06086
Länk
Le
169
Leffe75
För mig är det väl både och, vill absolut inte ha en bil som är stenhård då redan 19" fälgarna med 35 profil gör sitt till, ska framför allt se snyggt ut och ändå vara hyfsat komfortabelt. Har man 19" fälgar så har man väl redan där tagit bort en stor del av orginal komforten.
Det som jag mera funderar på är väl kvaliteten, börjar dämparna läcka efter ett år pga bristande kvalitet....? Och fungerar fjädringen rent ut sagt dåligt?
Skall inte direkt åka bana med bilen så hård fjädring/bra våghållning ligger kanske något lägre ner på listan men är självklart inte oviktigt!

Det jag retar mig på med org fjädringen är framför allt att det ser ut som den är höjd framtill medans bak ser hyfsat ut!! Så var det på mina 525 E34:or också.
Skulle jag välja grad på sänkning för min 330 skulle det nog bli 40 fram 30 bak, eller nåt i närheten av det.

//Leffe
Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Jag har dämpare och fjädrar från GE. G&M dämpare med 60/40 FK fjädrar.
Kan absolut inte kalla dom helkassa. Men inte lika bra som min kompis ställbara Koni (av förklarliga skäl). Komforten är inte speciellt bra med dom, men väghållningen är "okej" för gatbruk.

Jag kanske har fått några speciellt bra dämpare, för ni andra verkar ju ha fått den värsta skiten som finns.

Mvh
Peter

E36 325i "CSL" under omfattande lättning och modifiering.
Le
169
Leffe75
PhobiE:
"G&M dämpare med 60/40 FK fjädrar"
Är det dessa märken som man får om man beställer eller får man välja bland olika fjädrar etc?

Någon som vet vad "närmaste" satsen kostar med avseende på priset, alltså av annat fabrikat.

//Leffe
Ekin
jag skulle också gissa på att du har en 30/15 eller liknande sänkning..
jag tycker den ser bra ur som den e!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Har monterat en hel uppsättning från GE på e36:an 40/60, fungerar bra till vardagskörning i allafall.

BMW CS #5206
Le
169
Leffe75
Har fått fram dessa priser från en firma i sverige:

Bilstein 35/20
9495:-

H/R 25/20
7995:-

Jamex 40/30
4995:-

Ge motorsport 40/35
3600 kr

Gäller alltså till en 330 -01.
Med dessa priser, vilket märke tycker ni jag borde välja? Mera med avseende på pris, vet att bilstein vinner vad det gäller kvalitet, väghållning etc.
//Leffe

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Hur lågt tycker ni jag ska ställa min 325:a? Den ska främst gå bankörning i sommmar. Jag har ställbara coilover 30-90 mm fram och 35-60 mm bak (sänkning från original). Vad är rimligt utan att det ser konstigt ut??
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Köp riktiga grejer från KW, HR eller FK(automotive)!

60/40 hade jag satsat på... eller 50/50. (fram/bak)

_____Vraum!_____
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jag har redan coilovers ligger.. Okej 60/40 blir nog bra. Någon som har en bild på en bil som är så pass sänkt?
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Har precis börjat leta till min egen kärra, blir nog 60/40 med 18", får väl akta guppen lite :)

Men, www.bilmodecenter.se har ju H&R dämpare + fjäder för 6,400 :-

Finns både 60/40 och 40/20.

Dom har även coilovers, men då snackar vi dubbla priset.

Det ska jag köra på, 6,4k är helt OK pris och H&R litar jag på.
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Oj vilken gammal tråd... haha... har skrotat min bil i höstas så jag lär inte behöva min sänkningssats mer... har däremot en sänkningssats till salu! Köpte sänkfjädrar 60/40 till min då och monterade dom aldrig.
Nån som vill köpa? 1000kr + eventuell frakt.
Finns i Fagersta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.