AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.201

Sänkning på 325 E36

Sida 1 av 2
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Först en bild på min bil: Länk

Vad tror ni är det är för "sänkning" just nu?
Jag har hittat en snubbe på Blocket som säljer kompletta väghållningskit till alla möjliga bilar. 3200rixdaler ska han ha.
Det är en 40/60 sänkning som jag skulle haft då tror jag...? :-)
Nog är väl det ett bra pris för nya fjädrar och dämpare?
Har mailat och frågat han om fabrikat... får se när svar kommer.
/ mvh. Jim
Philly
just nu har du ingen "sänkning" alls, den är orginal!

sök annars på sänkning så hittar du hur mkt som helst!

BMW
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
vad är väghållningskit förutom fjädrar, kan ju knappast vara med stötisar i det priset.
Har du en länk, kanske är intressant även här

/Christofer
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
jo fan, jag hittade annonsen. ruskigt billigt, undrar om kvaliteten

/Christofer
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Philly: Visst är dB_smedens bil sänk som den är på bilden ovan. Ingen org. bil är så låg varken bak eller fram.

dB_smeden: För att säkerhetsställa att den verkligen är sänkt kan du kolla på dina nuvarande fjädrar om dom är i någon glad färg under "all" smuts som där troligen är, tex. gul och röd är väldigt vanligt för sänkningsfjärdrar. Är viktigt att veta varifrån du utgår vid en sänkning. Tex. en sänkning på 60/40 säger ju dig inte så mycket då du inte vet vad du har idag. Allt utgår ju ifrån standardchassi. Sen vet jag inte om du bara skrev fel eller nått men en sänkning som sänker 40/60 sänker alltså 40mm fram och 60 bak. Alltså mer bak är fram vilket är väldigt ovanligt.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Visst ser den sänkt ut,men de e inte mycket så de kommer skillnad me en 60/40 sänkning som nog är,har aldrig sett en 40/60 sänkning...

Om fjädrarna är gula lr röda är de alltid sänkningsfjädrar då? är orginal alltid svarta?
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Joo, nog tycker jag att min bil är lite sänkt... det va till och med nån som sa att det sitter M-optik... men vad jag har hört så behöver inte m-optik-bilar inte vara direkt låga... jag vet inte riktigt hur en original M3 ser ut med originalsänkningen...
Hur kollar jag om det sitter M-optik? Haha... låter som värsta "know-nothing-at-all" men detta är första BMW´n som jag äger :-D

Och det där 60/40 som jag skrev... menade bara att jag vill ha min bil rejält sänkt och det var det lägsta jag hittade :-D
Philly
M-optik är paketet runt om, front, bak, kjolar, du har en m-front och m3 speglar, annars heter det m-chassi

BMW
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Ja, där ser man... men det han menade då var M-chassi antar jag... han var full när han sa det.... hehe... det börjar jag bli oxå på tal om det... hehe... SKÅL!
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Min bil är sänkt 60/40.. o kan bara säga att det är VÄLIDGT lågt, för lågt för mig, när man svänger har däcket 1 mm till skärmkanten, så det tar i allt för ofta.. *letar 40/20 sänkning*

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Mackis: det ser ju iallafall snyggt ut med den sänkningen du har :-)
Och fälgarna... ska du sälja dom? :-D
Tycker att Azev-fälgar är otroligt snygga...
Visa användare
586
wdac
325i -05
Mackis: de där va lågt ifram må ja säga :D

BMW Williams F1 Team.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Va lågt,men riktigt snyggt!!
**
153
**Bure
520da Touring-06
750ial-89
GE Motorsport har billiga Väghålningssatser.
2600 till E30
3300 till E36
Låter väldigt billigt.
Nån som vet nått om dessa är lite sugen.
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Fick just mail av GE Motorsport och 60/40-sänkningen kostar 3600kr för en hel sats... han hade oxå 40/40 sänkning om man ville ha.
Billigt är det ju!
Men varför köpa billiga sänk satser? Blir ju bara snyggt! Dock ingen vidare förbättring i väghållning!
Har själv ac schitzer elelr hur man stavar det! Och jag må då säga fiiii fan... kränger nada och ligger perfekt på vägen, så deras sänknings sats rekommenderar jag! Det är den med guld färgade stötdämpare och vita fjädrar =)

Shake That Ass
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
Slim_m: Varför inte köpa billiga sänksatser? Vad är det som säger att just GE's väghållningskit inte är nå bra då? Vet du av egen erfarenhet? Kanske är en kopia på just AC Schnitzer men kostar flera flera tusen mindre. Då är det ju en bra affär, tycker jag... märket är inte så noga alltid :-)

Exempel: Jag var med om att en kille åkte till fabriken där hästens sängar blir tillverkade. Han kollade på alla moment i produktionen, från början till leverans... då det började bli lite hysh hysh om saker o ting. Dom skickar nämligen iväg "hästens" sängar till Ikea, och vi vet ju att dessa ej säljs på Ikea.
Annat tyg och defenitivt annat pris blev det ju :-D
Då blir man lite skeptisk mot märkesföretag. Nu ska det inte jämföras med ac schnitzer då kanske...
Snygg 325:a! Din bil ser ut att vara sänkt 30/15 eller liknande. En helt perfekt sänkning i mina ögon. Detta i kombination med de fälgar du har, eller exempelvis M Contour 17" fälgar är fina kombinationer.

En bil blir inte "fetare" för att man sänker den så den slår i marken... jag hade lagt pengarna på nåt vettigt istället, nya däck eller liknande.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
586
wdac
325i -05
prylar som kostar mer har i överlag bättre material, gäller Hästens oxå va de gäller sängar, de bygger billigt skit till IKEA å lägger ner mer tid på tillverkning å material som är dyrare än sina egna sen att dem kanske lägger på ytterligare lite på priset för att det är en Hästens kommer man inte ifrån men det är fortfarande ingne dålig säng... detta gäller allt annat oxå nått man har lärt sig när man kör MC är att köpa original eller Race för allt annat kan sätta dig liv på spel när man kör MC där mer dyrare prylar bättre kvalité å funktion... de gäller data prylar som bilprylar oxå..

BMW Williams F1 Team.
dB
76
dB_Smeden
VW Passat -16
wdac: Men nu handlar det inte om att sätta liv på spel, när det gäller sängar alltså :-D
Folk kommer alltid att köpa Hästens, för märkets skull och för att dom har pengar, och folk kommer alltid köpa billigare (men ändå dyrt för att vara ikea) sängar som har precis samma innehåll men dock inte livstids garanti.

Olof Ovenholm: Kul att du tyckte min beemer va snygg :-)
Själv ska jag sälja dessa fälgar och köpa nåt större. Och lite för hög e den i mina ögon...
Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
Lyfter denna tråd.

Har själv tidigare använt mig av bilstein när jag satt väghållningssater på mina E34:or. Har idag en 330 -01 som jag funderar på att göra liknande på.
Bilen är utrustad med M paket II samt 19" org M3 fälgar 235/35-19, 8" breda.
Frågan är om Ge motorsport's grejor är nåt att ha. Kommer ju ut annonser varje vecka på Autopower på deras prylar så någon torde väl ha handlat av dom?
Satsar jag på bilstein så hamnar priset gissningsvis runt 7-8000 kr för fjädrar och dämpare.
Hos Ge motorsport 3600 kr.
Jag är inte ute efter nån dyr sats för 10-15000 MEN vill ju samtidigt inte "förstöra" bilens väghållning med dåliga grejor!!

//Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.