AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.737

Vad skall jag betala för en M3 92-93

Sida 2 av 2
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag har för många år sedan fått min bil uppvärderad pga färgen. 1983 sålde jag min metallicröda 320 från 1976. Just den perioden var metallicröd högsta mode samtidigt som de flesta 320 från -76/-77 var skrikgröna, bruna eller andra typiska sjuttiotals-färger. BMW-handlaren värderade då en 320 till 20000 kr och sa plus tre för min snygga färg (i kombination med BMW Al-hjul) och minus två om den hade varit grön.
Det är historia nu, men vi har fortfarande känslor för vad som är inne eller ej...
/Mats
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Vill egentligen inte lägga in mig i denna debatt, men kan göra ett litet oskyldigt inlägg. =)

När jag letade efter en M3, så var skicket det mest avgörande. I andra hand kom färgen.

Jag kunde dock notera att gula M3:or var oftast lite billigare, men dock inte så mkt som 10%.

Håller med att en gul M3:a som man slänger på lite styling, får ett väldans snyggt utseende. Kolla tex denna bil:

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Självklart kan färgen spela roll men den är som sagt en individuell grej, mer avgörande om man får 100 eller 150 för bilen är ju skicket/miltalet/utrustning snarare än färgen. Sen så kanske en bil i en annan färg i exakt samma skick blir lättare såld statistiskt :)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Visst påverkar färgvalet hur pass lätt- eller svårsåld en bil är. Finns det gott om bilar med en viss färg och som ett mindre antal föredrar blir bilen svårare att sälja och man tvingas gå ner i pris. Detta gäller naturligtvis inte bara färgen. Val av inredning, automat. Köpte själv begagnad M3 -96. Fick redan då höra att en gul var billigare (rätt eller fel), men ville ha en daytonaviolett. Fanns få av dessa och man var tvungen att betala lite mer för att komma över en sådan. Visst dakargul uppfattas M3 men också dakargul=1993. Vill man vara ekonomisk och förutseende när man köper ny bil ska man nog inte välja årets speciella innefärg utan en mer klassiskt. Men visst låter det tråkigt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.