|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| nä då är det inte det.. ska ta å spela in hur den låter och lägga upp tror jag | |
|
gör det, men lyft på ventilkåpan och kolla så alla vippor och clips sitter på plats också |
|
|
Om man kollar bilden. Är det inte likt "kolkanisterventilen"? Den sitter under insuget på min i alla fall och den ser precis ut så där.... Det skall dit en kabel till ventilen oxå har jag för mig??? |
|
|
det kan det vara |
|
| jo jag ska göra det.. vad gör kolkanisterventilen då? jo det ska dit en kontakt.. | |
| nu har jag varit å skruvat med dåliga resultat.. men jag hittade att en ventilinställningsgrej var LÖS.. Men men den låter fortfarande som en diesel som är mer än slut.. tanken slog mig att kamremmen kankse sitter en kugg fel.. hur går/låter dom då? | |
| Ingen som vet nått? snart skrotar jag ju bilen å köper en volvo 240 | |
|
Fetkorvgubben:Har du satt dit remmen "tillräckligt" fel så slår ventilerna i kolvarna med följd att de böjs o tätar ej ordentligt längre.Kan säkert låta så som ljudet på din bil men bilen borde gå dåligt oxå för man lär få ett rejält kompressions tapp...Lättaste är ju att kolla om remmen verkligen sitter fel,gör den det så har du förmodligen hittat orsaken till oljudet... |
|
svintoleffe |
Kolla kamremmen som Dawwe säger först, så får man utgå därifrån sen. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Har du fått på packningen riktigt centrerad och rätt packning så att inte någon kolv slår i packningen lite? |
|
| ska kolla kammen idag.. det är rätt packning men det var ju som några spår så det gick ju som inte sätta den fel | |
|
nu har jag hittat och fixat felet.. det var att kamremmen var ca 2-3 kuggar fel.. Men tro inte att problemen är över för det.. jag glömde ju bort att man var tvungen att lufta så jag var en liten sväng (typ 10 min) å då hann jag märka att tempen gick upp till 3/4 å inte pumpade runt vattnet.. Kan det ha funnits tillräckligt för att toppen INTE ska ha farit? när jag hade lös toppen så såg man vattnet i blocket. hur luftar jag systemet? är det bara att ta loss skruven brevid påfyllningslocket sen ställa sig i en backe å varva? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.