AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.240

motorn låter konstigt sen jag bytte topppackning

Sida 1 av 2
ja som sagt.. den låter för jäv*igt.. det låter som att det kommer nånstans runt insuget och vid ca 1500 varv så försvinner det typ lr så döljs det..
bilen har stått stilla i ca 7 månader kan det ha nått med saken att göra?
vad är det som sitter fram till vänster? isåfall vars ska slangen med en klump på å har en kontakt in?
ingen som vet nått?
hur låter den? tickar det? knackar? dunkar? viner?

Väldigt svårt att veta vad det kan vara utan att du förklarar hur det låter

tick knack av nått slag gissar jag på
Ventilinställning?
Clipsen som håller vipparmarna kanske har trillat bort?

ventilerna har jag ställt in.. kan dom trilla bort bara sådär? ja det tåls ju att kollas i alla fall
fast det känns som att ljudet kommer mer från insugssidan
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Läckande insugspackning?

bo
4
boxter
325tic -89
320i -83
jag har ett fenomen som jag har råkat ut för på min föra motor när jag köpte den. jag hade ett starkt tjutande ljud när den stod på tom gång och låg gas.
Felet var det att det läckte mellan insugsrör och toppen, så när det blev ett starkt vakum inne i insuget, som det blir när spjälet är nästan stängt så blir det ett oljud ifrån läckan.
Ägaren innan mig hade inte tagit bort de gammla packnings resterna när han satte ditt insuget igen efter topp byte.
nä det är inget sånt ljud.. från nått vakum.. det ska ju vina isåfall..
Men kablarna till kylaren (dom som sitter på högra sidan) är inte inkopplade.. fast jag tycker inte det ska spela någon roll.. ingen som vet vad den där slangen är till förnått?
vad är röret mellan blocket och insuget till för?
Gissar på att du menar oljeavrinningen? vertikalt rör?

Ja, det är inte alltid lätt att se om de trillat bort. Jag råkade ut för det en gång. Du har inte råkat ställa ngn ventil för tight?

Hmm.. det stämmer nog bra.. måste det vara helt tätt?
näe.. men dom gick sönder när jag tog lös kylaren..
nepp..
men vad kan den där slangen med kontakt på vara till?? den som går från behållaren v. fram

är det nått inne i insuget??
vet inte vad du menar, du kan inte ta kort på den?

jo jag har en bild men jag ska bara hitta nått ställe att ladda upp den på
Länk

så ser den ut.. om nån ser nått (Kameratelefon)
Ser ut som den givare som visar hur mycket bensin bilen drar. På M20 motorerna sitter den på undersidan insuget.

ahaa... jag det stämmer nog bra, för kontakten sitter under insuget
Men kan det vara den som gör att bilen låter?
kan det vara, svårt att svara på då jag inte hört hur det låter. Men luft pressas ut där som slangen egentligen ska sitta, så bilen borde gå bättre om inte annat

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.