AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.811

PDC på Z4 fråga.

Sida 2 av 2
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Oh nej, det ska gudarna veta! Har försökt flirta i över tre år nu men hittills har det inte gett något resultat. Skam den som ger sig! :)

Z4 har ju en löjlig knapp med texten "Sport". Sånt behövs det ingen knapp för i Z3 :)
Krasst sett så är en Z3 utrustningsmässigt något lyxigare än en Trabant, hardcore så det förslår alltså! >:)

/Masten
"Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk
www.z3roadster.net/home_sweden
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

En riktig sportbil har mätare i mängder, jag skulle gärna vilja se Oljetryck, laddning mm också.
Men ingen tramsig mätaruppsättning ala hyundai coupe bara...Vridmomentsmätare....BAaaaah!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Hmmm... och de som ville ha en date med mig när jag bara skulle ha papper för en provkörning...!?!

Beppo: Håller med, skulle helst ersätta klockan och yttertempmätarna med oljetryck och spänningsmätare istället, om de finns med exakt samma design vill säga..

Vridmoment känner man väl? Behövs ingen mätare för det eller tappar Hyundai motoreffekt titt som tätt?? Kanske behövs en mätare till en 20hk/30Nm motor för att man skall märka skillnaden.. Håller med... Baaahhh!!

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Du måste väl ha en massa knappar för att styra ljusshowen i din Z3 ? Jag tror inte att du kryper under bilen varje gång "you are in the mood for bling" så neonrören behöver också lite blingknappar. Finns ingen plats kvar för Beppo-godkända mätare och knappar efter det.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

En fördel på z4:an är att navin kan gömmas undan så at den inte syns. Jag hatar när man måste ha en ful blaffa till skärm på en panel där den inte passar in. Även volvo har på sina modeller lyckats gömma skärmen på ett föredömligt sett. En skärm av detta slag passar in på en bil av typ E60, men på en sportbil hör den inte hemma.
Även panelen till accn i Z4 får godkänt då den har ett fåtal rattar för styrningen av den. Hade det sett ut som i tex e46 hade det varit tvärNEJ. När jag provkörde z4:an för första gången så insåg jag att ACC är onödigt i en cab, då den får frispel så fort man kör med taket nere. Och det ska man ju alltid göra........(om det inte regnar/snöar alltså). Däremot kan den säkert vara bra om man måste köra med taket uppe. Men jag har svårt att se nyttan med acc just i denna bil då manuell ac borde funka lika bra för mig, eftersom jag alltid åker nercabbat(nästan) och nästan alltid skulle styra anläggningen manuellt. Men som sagt: designen av anläggningen får godkänt då den i manuellt utförande troligen hade sett ungefär likadan ut, och den befintliga inte är någon "knappifierad blippmaskin"

Caspar: ang yttertempmätaren, för det första: den är ju mytoman och ljuger om att det är flera grader varmare än det är. Och för det andra: om det är halt kan man ju alltid testa sig till genom att vinkla ner högerfoten lite......
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hobbe: Det blir nog inge neon under bilen iallafall. Fast jag håller med Dig & Beppo att Z4'an inredning är ren och snygg

Beppo: Acc'n gör väl nytta när det är regnigt eller när man har ht på!?! Fast visst funkar det lika bra med manuel ac, den står ju ändå på max kyla hela tiden!!

Yttertempmätaren visar i mitt fall inte några grader för mycket. Vid strax över 20° passerar den 30-sträcket... Helt värdelös, liksom klockan som aldrig håller tiden. Näe bort med skiten och in med ovan nämnda mätare.

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Jo, när taket är uppe fungerar det nog som det är tänkt, men den fick frispel när man cabbade ner, och fick då styras manuellt. Och en roadster skall framföras med taket nere! (om möjligt)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.