|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bmw320cab |
Upptäckte att jag hade PDC på bilen för den piper när man närmar sig garage väggen. Fråga kan man stänga av den.? Hittar ingen knapp för det som ex på E39án. |
|
Jag antar att du köpte bilen begagnad ;) Ska du stänga av den så blir det nog att rycka en säkring. Ingen knapp vad jag känner till. Syftet med PDC går ju förlorat om den stängs av. Du kanske kan uppgradera pipet till någon tio-i-topp melodi ? |
|
|
Hobbe: Det lär ju bli nästa fluga efter att folk har tröttnat (vilket många iofs redan har gjort) på polyfona ringsignaler till sina mobiler! :D /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Off-topic: Masten, I och med att jag kan ha realtones på min telefon, Kan du då gissa vad jag har för ringsignal på den!?!? (ledtråd: det är en skådis som säger ngt...... he he) |
|
|
Beppo: En inte helt otänkbar gissning är att du har något med Gunvald Larsson? ;) Har dock ingen aaaaning om vad han säger men jag antar att det inte är det där barnförbjudna som du skickade till mig som MMS :) /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| He he..... | |
bmw320cab |
Japp köpte en beg. Hehe oki då låter jag den vara. |
|
Dumt att stänga av PDC:n. Ett mkt bra tillbehör som man kan tycka vara onödigt men så en dag kommer du tacka systemet så då har räddat din bakre stötfångare! Jag använder det dock ofta (när Z4.an är påställd) när jag skall backa in nära en stolpe på min parkeringsplats. |
|
| Dumt att det bara finns PDC bak, aktern på en Z:a har man ju full kontroll på. Det är ju fram man skulle behöva ha sensorerna, då motorhuven räcker mer än halva bilen...... | |
|
Håller med Beppo.. vore fint med PDC även fram ;) Tycker man inte har full koll bakåt då man har sufletten uppe, kass sikt bakåt. Nercabbat är det dock inget problem ;) |
|
bmw320cab |
PDC har jag både bak och fram. |
|
Nej det är klart, med suffletten uppe är sikten åt helv....... Jag trodde inte man kunde få pdc fram på z4, där ser man. |
|
bmw320cab |
Nu blir jag osäker. Skall kolla det direkt när jag kommer ut till bilen. Den pep spm F*N när jag komm nära garage väggen fram till iallafall... Men skall kolla..... |
|
Beppo, PDC fram innebär i det har fallet kamerabild till Navigatorn. Extra utrustning. Något annat har jag aldrig hört talas om till Z4:n. |
|
|
Det riktigt trista med PDC på de BMW's jag kört med detta är att de ylar max redan en halvmeter ifrån saker. På det avståndet bör man ha koll på bilen eller lämna in körkortet. En känslig sak som ylade max vid 5 cm skulle jag uppskatta.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
bmw320cab |
HAr ej navi i min.. men jag skall se om det sitter sensorer fram.. |
|
Hobbe: Finns det sånt till Z4? :O Jag trodde det bara var förunnat lyxåk som Nissan Primera och lastbilar modell XXL. :) /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Min personliga uppfattning är att en sportbil ska ha så lite knappar och blippande saker som möjligt..... Och som vanligt håller jag med Caspar: om man inte vet var man har bilen så bör man nog övningsköra lite mer......De flesta PDC system i olika märken jag provkört är lika känsliga som bmw´s=odugligt! Borde gå att själv få kalibrera känsligheten. |
|
|
Beppo, Jämför Z3 och Z4 vad det gäller antalet knappar, mätare etc. Bara mittkonsulen i Z3M:n är ju nedlusad med prylar ;) Masten, I nya tillbehörskatalogen finns kamera til Navigatorn. Dessutom möjligheten att fixa in lite TV-signaler. Du borde bläddra lite mer i katalogerna när då jobbar... |
|
|
Hobbe: Inte har jag tid med sånt, jag har fullt upp med att fika och prata skvaller med receptionisterna! ;) /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: De är ju inte helt fel, Era receptionister alltså!! ;-) Hobbe: Jag vet inte om oljetempmätare är fel att ha i en RIKTIG sportbil!! :-) Annars sitter det väl bara 2 knappar där!? Stolsvärmen... typ /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.