AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.958

E60 är snyggare än E39

Sida 2 av 3
Fr
27
Fredski
525xd -10
Det som slog mig häromdagen när jag hade parkerat min E34 brevid en E60 var hur mycket lägre o bredare min bil såg ut (ej sänkt) bakifrån. Tycker fronten på E60 är riktigt lyckad men baken känns lite mycket Subaru. Men som tidigare inlägg påpekat man vänjer sig. Första gångerna jag såg E60 tyckte jag den var skitful.
Buspelle
E60 är snygg men E39 är snyggare och är, precis som E34, mycket mera tidlös. Man kan ju fundera över hur E60 kommer att betraktas när modellen är 10 år gammal.
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Måste försvara Bangle lite i alla fall... X3 och X5 är mycket snyggare än Volvo XC90. Nog för att den är snygg för att vara en Volvo (för att inte säga SUV) men den lirar inte i samma liga som BMW.
andha45
X5 är väl inte Bangles design? Åtminstone inte Bangles designspråk.

Det med att designers vet sådant som andra inte vet är väldigt sant. Om en designer skulle utveckla produkter som direkt går hem hos återförsäljare och vanliga kunder, skulle bilen bli omodern direkt.

Även om det finns en hel "Bangle muss weg"-rörelse i Tyskland tror jag att han är mkt viktig för BMW. Han skrev nyligen en artikel i Harvard Business Review där han beskrev strategin bakom vågad och nytänkande design... så sparken tror jag inte han har fått. (omplacerad kan ju betyda vad som helst...)
Ang Bangle:
Länk

Mvh,
/Wille
Andha45:

Allt efter E46 är Bangles skapelser.

Mvh.
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
E60 är skitsnygg faktiskt.....Men E39 tycker jag är snyggare. Känns mycket vassare på nåt sätt, sportigare. Även om det är samma bilklass så kan en E39'an se hur brutal o sportig som helst medans E60 är bara en jävlig snygg lyxbil.....
Om man gemför E39 M5'an o E60 M5'an så är E39'an snyggare....
M5'an E60 är långt ifrån E39 tekniskt sätt men den är inte snyggare.....
Däremot inredningen tyckte jag var snyggare i E60...

Men men det är en smakfråga he he

.:Kristijan:.
andha45
bmw_chrille: ok. Fast den ser inte "Banglesk" ut utan formspråket är mer e39 touring. Jag glömmer gång på gång hur sent X5 kom, den har ju typisk 90-talsdesign.

Tycker fortf inte man kan säga att Bangle fått sparken, han är en aktad person i designkretsar men inte på detta forum (även om han fått en viss upprättelse i denna tråd).
Bangle är ju inte sparkad.

Tolkningen är ju att han har fått ett rejält kliv uppåt och är fortfarande ansvarig för design - nu för hela koncernen!

E39 ÄR inte tråkig (fy på mig) men E60 är coolare alla kategorier tycker jag.

Hepp!
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Jag tycker E61:an är en av de läckraste BMW-bilarna överhuvudtaget, med rätt utrustning är den helt osannolikt snygg. Mycket tack vare bakdelen, som är klart snyggare än den på sedanen . För övrigt tycker jag E34 touring är snyggare än E39 touring. E39T ser för stor och klumpig ut.
Om jag tycker att E60 är snyggare än E39, så tycker ju jag att E60 M5 är tusen gånger snyggare än E39 M5 ;) E39 M5 framstår som en klump i jämförelse, tycker jag. Dock är den snygg på sitt sätt. Smak är en lustig sak...

Det slog häromdagen när jag passerade en Z4 med hardtop, så utsökt underbart välskapt den är! Snygg ur alla vinklar. Hade jag varit i position att köpa en ny cab så finns det inget annat alternativ, tycker jag. Sålänge man inte sitter på Ferrari-budget. 3,0-liters maskinen lär räcka väldigt, väldigt långt speciellt när man färdas nercabbat.
Svävar ut lite från diskussionen nu, men Bangles skapelse är det iallafall.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Man kan se det som att Bangle tagit ett steg uppö i karriären, men han är även fråntagen "hands on" designen och sitter således inte vid ritbordet längre.

Länken som WilleW länkar till ovan är grymt bra info för den som är intresserad.

Bmw_Chrille: E46 är Bangles skapelse. Han hade dock inte fullt designansvar över den utan delade det med någon äldre räv.
Jag personligen tycker uteslutande att E46 Ci är de vackraste Bmw släppt ifrån sig på 10 år. Nu är ja säkert partisk, men de känns kul att man har råd med sin "dröm" bil inom normala gränser.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Det är med bilar som med musik. Många i min ålder kan inte ta in ny musik, utan tycker bara musik från 70-talet är bra och att allt nytt är skit. Så den här diskussionen om BMW har säkert funnits jämt. Om 25 år så är säkert Bangles modeller kult!
/A
Sigdarve har en poäng.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
E60 är snyggare utan tvekan.

------
Länk
Länk
Sigdarve: Är det ditt sätt att kalla mig trångsynt? :)

Jag är inte gammal nog att vara en gammal hund som inte kan sitta. Jag tycker ny design kan vara väldigt vacker.
I ärlighetens namn tycker jag nya A6 är klart vackrare än E60.
Jag försvarar inte Audins front, men konstaterar att det är deras nya "designspåk" Likt Bmws midjelösa nyskapelser.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
wendtan:
Du kan alltid trösta dig med att du inte är ensam här på forumet om att vara det. Själv är jag öppen för allt, även för trångsynta;-) + :-D
/A
andha45:

Här finns det en kort kommentar om när E12:an lanserades: Länk Jag tror inte att det var så mycket negativa omdömen om den modellen när den kom. Absolut inte på samma sätt som med E60:an...

// Jögge Länk

Sigdarve:

Även om E60:an säljs ganska bra idag (vem vill inte ha det senaste i BMW-väg?), så gissar jag ändå på att E60:an kommer att tillhöra den kaross-serien som i framtiden kommer få det att vända sig i magen på BMW-entusiaster...

E34:an är trots allt den hittills mest lyckade och TIDLÖSA skapelse som rullat ut från BMW:s fabriker... Tycker i varje fall jag...

// Jögge Länk

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag gillar Bangles formspråk, det har länge behövts lite djärvare former på nya BMW tycker jag. Och jag tror att Adrian Von Hoydook (eller hur han nu stavar det) kommer att fortsätta i samma anda. I vilket fall som helst så finns ju Bangle kvar, och om jag förstått det rätt så sitter han och godkänner designen på nya fordonen i hela koncernen nu. =D

MVH Morgan.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.