|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag vill bara kasta mitt vedträ på brasan. Chris Bangle må vara utskälld och kritiserad. Så jag gjorde en seriös gallupundersökning inkluderandes mig själv, flickvän samt ett par polare (nåja, halvseriös då). E39 är en bra bil men ser ut som en tvålkopp. Japanhybris??? Skittråkig design. E60. Djärv. Fräck och OTROLIGT mycket snyggare än E39. Tack BMW och Bangle för E60. Ett steg i rätt riktning bort från den urtråkiga E39. Hahahahaha. God fortsättning. | |
|
Jag håller med om att E60 är betydligt mer spännande och djärv än en E39. Tror dock inte din undersökning räcker till för räknas som ett statistiskt underlag ;) Smaken är som baken. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Har sagt det tidigare och säger det igen: -Det finns inga fula BMW! E60 är minst lika snygg som andra BMW. Min nästa BMW blir en sådan. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Vrider huvudet ur led varje gång jag ser en e60 ute på byn, och det börjar faktiskt krylla av dem, även här i lilla Karlstad. Min e39 är snygg, kanske en av de snyggaste bilarna som tillverkats, men när den står brevid en e60 så bleknar den rätt kraftigt. |
|
|
E60 är en otroligt snygg och elegent bil. Enda nackdelen som jag ser det med den designen är att den inte känns så sportig, varken in- eller utvändigt. Men å andra sidan är ju inte 5-serien nån sportbil... Jag tror inte att det är många som INTE gillar BMW:s nya design. Däremot är det ogillarna som hörs mest. Om de flesta skulle tycka att BMW hade ful design skulle inte nybilsförsäljningen se ut som den gör... Mvh. |
|
|
Jag tyckte E39 var skitful... tills jag själv ägde en. ;-) Ärligt talat så är det nog så, man vänjer sig helt enkelt. E34:an saknar jag ändå (Bil 1 och 2 i min ägo), men den känns idag ganska omodern på något vis. E60 tar nog en stund att bli van vid för min del, men den känns mer genomtänkt än E39 ändå (även om det tar emot att behöva erkänna det)... :-P /Hammar |
|
|
E39 i sedanform har jag alltid haft lite halvsvårt för gentemot den genomlyckade och sanslöst snygga touringen. E34 är en betydligt snyggare sedan. Med M-paket och minst 17/18-tummare kan E60 mäta sig med E39. En basutrustad E39 520 är dock snyggare än en basutrustad E60 520. |
|
|
E61 Touring är lite för hög jämfört med e39 Touring, särskilt med 16" standardfälgar. Med 17 eller 18" ser den ut som den ska. /M Min bil: Länk |
|
|
Tyck vad ni vill om Bangle, men om jag förstått det rätt så har han dragit sitt sista penstreck för Bmw. Omplacerad är han iaf. För Bmws utvecklning tror jag den omplaceringen är helt rätt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
E60'n är extremt väl lyckat tycker iaf jag. Hade lite svårt med den i början, men nu efter 3300 mil i den sen mars älskar vi den bilen. Längtar tills ikväll då jag ska hämta bilen, (som har fått ny automatlåda (!)) från BMW. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Djärv? Ja! Snygg? Det vete gudarna. Den är inte ful, missförstå mig inte. Men den är kanske lite "för djärv" i förhållande till sin föregångare. Designen växer med tiden, innan man vet ordet av är man van och då accepterar man den. Jag gillar fronten nu, men bakpartiet måste jag ge ytterligare tid. E39:an är enligt min mening fortfarande mycket snyggare. E60 Touring rockar fett dock, klart vackrare än E39 T. Det är inget dåligt betyg då E39 T fram till generationsskiftet var världens snyggaste kombi tätt följd av Alfa 156 SW (som nu petats ned till en 3:e plats). E39 är i alla fall vinnaren i 5-serieduellen för sedaner om jag får vara domare. Med E34 på god andraplats och E60 något efter på 3:e plats. E90 har potential att vinna 3-serieklassen med E46 som 2:a och E36 som 3:a. Tre mycket snygga bilar med en nästan lika snygg (om än något kantig) föregångare i E30. |
|
|
Det är som alla nya BMW modeller de kräver en viss invänjning och efter det så känns helt plötsligt den utgående modellen super gammal. Märkligt... men designers verkar veta något som vi vanliga dödliga inte vet. Det är väl därför de har det jobb de har...för att ge oss något nytt att fundera på lite då och då. /Fredrik |
|
|
Jag tycker E60 är snyggare än E39 sedan medans E39 Touring är snyggare än E61. (Varför heter den E61, förresten?) Snyggast av dem alla är E34 Touring. Den har åldrats med värdighet. Jag hoppas att E39:an gör det också. Hittills känns det så i alla fall. E60/E61 känns naturligtvis betydlig mer moderna i designen. Framtiden får utvisa om de håller lika länge som övriga gjort. Förmodligen gör de det. Som sagt, Hermander, hur 17 kan de veta att vi kommer att ta till oss de nya djärva greppen efter ett tag? Skumt. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Semper fi: Alltid bra med en extra pinne i brasan :-). Visst blir man trött på alla gamla uvar som sitter och hojtar "Bangle! fy f-n, han har förstört allt som BMW skapat, han har dragit sitt sista pennstreck osv.". Jag tycker att E9, E24 m.fl. är snygga, men jag tycker även att nya BMW är snygga! Har man BMW i blodet, så finns det inga fula BMW! (visst, modellerna ser olika ut, men den där BMW-känslan finns fortfarande där tycker jag). Gillar man inte modellen, så är det väl bara att byta märke. Det finns så många andra som gillar nya BMW! /Anders |
|
|
Gillar man inte modellen så är det väl bara att byta modell vet ja. Det finns ju ett antal modeller att välja mellan nu... E12:an tycker jag är riktigt snygg och långt före sin tid designmässigt, dock med lovord redan drån början till skillnad från E60... // Jögge Länk |
|
|
Intressant att läsa hur olika uppfattningar olika BMW-vänner kan ha. Någon tycker att E39 är den mest lyckade 5-serie sedanen, själv vill jag bestämt hävda E34. Hur som helst så verkar förvånansvärt många uppskatta E60/E61 och så även jag. Det har slagit mig att fronten med sina framlyktor som vrids med karossen ger en väldigt "kil-formad" look, nästan som en pistolkula, om än en kanske lite udda liknelse! I like :) wendtan: Tycker Bangle har gjort ett jättebra jobb, men jag håller med dig. BMW skall alltid förnyas även designmässigt, att behålla samma designteam hade inte fungerat i all oändlighet. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jag tillhör väl tyvärr en av dem som tycker att E-60 karossen är lite för "japan inspirerad". Första gången jag såg en trodde jag först att det var en ny madza eller toyota (inget illament om dessa bilar förstås). Inte förrens jag såg Bmw-emblemet bak så förstod jag att det måste vara den nya bmw:n. Personligen tycker jag att E-39 karossen sedan är betydligt "renare" i designen och tycker interiören är oerhört genomtänkt. E-60 interiöran är förvirrande enligt mitt tycke och utseendet för "olikt" tidigare Bmw-modeller. Som så många andra tror jag också att man vänjer sig vid utseendet men jag kommer hålla hårt i samt putsa mycket på, min "nya" E-39:a. Vh/Kermit |
|
| E60 är snyggare, men E39 är fortforande väldigt snygg | |
andha45 |
Undra om e12 när den kom 1972 möttes av diskussioner kring om inte gamla 2800 var bättre/snyggare... Har faktiskt inget minne av att någon blev ledsen när e32 ersatte e23, inte heller när e34 ersatte e28, men jag kan ha fel förstås. Gillar e60 och så även inredningen, men jag kommer inte riktigt överens med dörrsidorna... de är faktiskt snyggare i en Volvo vilket de aldrig varit tidigare tror jag (jfr e34 med en Volvo 850...) |
| E60 är så otroligt mycket snyggare än tvålkoppen E39. | |
|
Det får man väl hoppas att majoriteten tycker en ny modell är snyggare än den gamla annars är det fara på färde. Kan inte komma på något annat bilmärke än BMW som fått kommentarerna om att gamla modellerna är snyggare än de nya. Sällan hör man tex en volvoägare som med överygelese säga att 240 är snygare än S80. Är kanske inget fel på Bangles design i alla fall, det kanske bara är så att andra märken har kommit ikapp. Jag har alltid HATAT volvos design över allt annat på jorden. Nu när jag har tittat på SUVar så tycker jag att tex XC90 är snyggare än både X3 och X5. Aldrig på denna sidan solen trodde jag någonsin att jag skulle kunna tycka en volvo var snyggare än en BMW, aldrig aldrig aldrig någonsin. Nu är jag förvirrad, detta skulle inte kunna hända mig, att jag tycker en volvo är snyggare än en BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.