AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.415

hur många z3m coupe finns det i sverige

Sida 1 av 2
som rubriken lyder hur många finns det i sverige och vilka färger
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det såldes ca 70st totalt av BMW Sverige varav ungefär hälften var M bilar. Importen är omfattande så det rullar nog några hundra bilar här.

Det har diskuterats i massa trådar tidigare så sök för mer info.

På träffarna har vi bla sett Svart metallic, Silver, Hellrot, Alpinvit (numera död), Estorilblå. Lillen kör en Bostongrön (snyggast såklart) på banorna. Svart & Silver torde vara vanligast.

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Oj, såg inte att det var M Du frågade efter. men som jag nämde i förbifarten ca hälften..

/Caspar
Kankse en dum fråga.........men..........Finns de Svensksålda M Roadsters och Coupe
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
yatooil: Oh ja, det gör det! Vill minnas att det såldes 32 st M Coupéer här i Sverige, och ett betydligt större antal M Roadsters.

/Masten
"Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk
www.z3roadster.net/home_sweden
Vill också minnas att ja hört att 32 M Coupéer såldes!
När motorjournalen testade M-coupén nämdes "en handfull" sv-sålda??
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ok att folket på TV1000 reklamerna har 6 fingrar, men 16 på varje hand blir tufft!! :-)

/Caspar
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Hmm...
Vad jag har hört så var det 7 svensksålda + 25 importerade när de på TV kollade med bilregistret.
Men om det nu såldes 32st i Sverige så har väl 25st blivit exporterade eller skrotade ;)
Obs kan ha fel (har hänt förr)

Z MMM Coupe
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Håller med Anders, siffran 32 är vad jag förstår det totala antalet bilar enligt de uppgifter jag har hört.

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hmmm... 32 bilar totalt låter alldeles för lite, skulle tro att jag sett såpass många M Coupeer själv och jag tror knappast att jag sett alla bilar i Sverige.

/Caspar
Caspar har så klart rätt. Det finns uppskattningsviss mellan 150 och 200 Z3 Coupe i Sverige (2.8,3.0 och 3.2) Det är en imponerade siffra med tanke på det totala antalet tillverkade Z3 coupe!
BMW gruppen uppgav sista gången detta ämne var upp att dem importerade 75 Z3 coupe varav 32 M.

En sak är säker, det finns fler importer än svensksålda.

Någon gjorde en sökning hos Bilregistret och kom fram till att det är inte lätt att räkna ihop alla Z3 Coupe i Sverige. Dem är nämligen registrerade på olika sätt! Vissa som min (svensksåld) är inregistrerade som Z3c. Andra som Z3 Coupe och andra bara som Z3! detta gör det omöjligt att avgöra det exakta antalet i Sverige. Jag antar att vid import skrivs modell enligt besiktningsgubbens tycke vilket har orsakat problemet.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Totalt skall det finnas ca 2000 Z3 i Sverige (1960 enigt vv för ca 1 år sedan) att ca 200 är Coupe känns som troligt eller kanske i underkant. Här på forumet är definitivt mer än 10% av bilarna Coupeer, fast det kan ju bero på att Coupen är än mera en entusiastbil än Roadstern.

Grovt sett är hälften av Coupeerna M bilar så minst 100st bör rulla i Sverige (jag tror fler!!)

/Caspar
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Caspar: Så du menar att hälften av Couperna man möter när man är ute & kör är M (fan vad jobbigt nu blir det dax att fixa brillor)......

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jupp!! Bland de svensksålda var det ju 38-32 till 2,8an, men jag tror att fler importerat M bilar då det lönar sig mer att importera en dyrare bil.

/Caspar
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
...men det finns bara en svenskregistrerad M Coupé med S54-motorn (av totalt 281 tillverkade med ratten på vänster sida) -- i alla fall sist jag kollade... ;-)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Emm: Fast det är väl knappt kvar något av Din S54 längre?? Står väl Kelleners på alla prylar i den motorn?? :-)

/Caspar
om någon har ett svensk reggnummer på en m coupe så skulle det uppskattas. Jag vill nämligen kolla ett par saker, maila mig eller liknande.

Tack!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
MAXEY: Kolla igenom galleriet, tror knappast att alla har raderat sina regnr... Eller kolla på bilannonser.

/Caspar
Har titta i galeriet_imorter och övertäckta nummer! Aja hoppas på att nån här kan dra iväg ett mail om detta!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Maxey: Kolla lite här Länk så hittar du nog det du söker ;)

/Masten

www.z3roadster.net/home_sweden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.