|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Den med turbo o 508hk som är till salu nu på powerbörsen! Vore kul och få veta lite mer om den för skojs skull =) | |
|
GT40, prospark. Jag drog den på bmw träffen i gävle med 1 bars ladd i 525an:) |
|
|
Seriöst byggd eller ?? Nån som har synat närmre ?? Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
bmw-andreas: Undrar hur mkt krut du hade i 525an egentligen :) Prospark, vart har han mappat den? Bottendelen är den standard eller är det smidda prytlar? |
|
|
orginal bottendel allafall förra sommarn beemwee |
|
|
Enklast är väl o ringa ägaren, han borde ju veta........ ///Magnus |
|
| Jo självklart, men ja är ju inte spekulant på den utan vill bara veta lite för skojs skull... Känns onödigt o ringa o babbla. | |
|
Vet lite om den, rullar i samma stad som jag :) Original bottendel, o-ringad topp. Ett as till turbo (GT40), prospark sprut. Flyttade bärarmar bak (hjulen står upprätt). Obefintlig tomgång, stenhård koppling. Låååång spool-up tid. Ingen banbil, men går bra rakt fram (när den funkar). Johan hade visst lite haveri med den i somras. |
|
|
Film på bänkningen: Länk |
|
| Vem mappa hans Prospark och bromsa han den nånstans? | |
| Pratade med honom på BMW träffen jag med. Den bromsades i Viby på de oerhört tillförlitliga rullarna hos Putanen. Dock så hade han bromsat ca ~430 hk då så han har nog modifierat mer efter det. Bygget såg OK ut dock. | |
|
He, okej, ser inte så seriöst ut... Bromsningen allså! Obefintlig tomgång skrev nån!? Varför? Kanske är fel, men borde det inte finnas en fläkt framför bilen som får leka fartvind? Lär väl bli rätt varmt annars!? |
|
|
Filmen är inspelad när bilen bromsades hos Villy Elg i Jönåker Länk (Nere för tillfället) |
|
|
ha hade bromsat hos putanen innan?? Christian L: Hur kan du missa fläkten på filmen?=?= |
|
|
Man ska alltid räkna med att det är +hk när man bromsar hos Viby, men man får ju som sagt var lite hum om hur mycket effekt man har! |
|
| Hehe, ja la märke till fläkten efter mitt inlägg... Stirrade på bilen först bara :) | |
|
såg den ochså och vart intresserad.. den såg fräsch ut, och looken är juh klockren.. har sett den på nån film från nå EDPS, eller tullinge lr nåt sånt.. nån som vet vad den gått på strippen?. /mvh jocke |
|
|
jag sålde till han som ska sälja den nu! det var även jag som byggde den o när ja hade den så funkade den bra,me tomgång o allt! laddade 1 bar hos putanen, höjde sen till 1.3 och även varvet till 7300 gick riktigt bra då tyckte jag iaf.. han brmsade den till 508 hk samma kväll som han köpte den. |
|
|
turb-touring: Hur tyckte du Prospark funka? Hur gick bilen efter du bromsade den hos Putanen? Alltså gick den fett o så. Va det du som köpte hjulen?? Va kosta sånna och va är det för märke? |
|
| Den där maskinen var ju inte ens kompsänkt, galet :) | |
| Jaha, är det den... Den kommer ja ihåg, då när turbo-touring hade den... Bromsa väl strax över 400hk då första gången.... Men är de sån fara då med 8,8/1 i komp mot tex 8,0/1? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.