AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.690

Kolla omedelbart hit alla E23 ägare.

Sida 2 av 3
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Nää, nu!!!! RIKTIGT VINYLTAK? Gick det att få på E23? Quixotic, vet du nåt om det? Trodde det var förbehållet E3:an?

Det verkar alltså vara en 728iA, då... Men den har ju rektangulära centerutblås ovan luftkontrollerna...eller har jag drabbats av "floodblindeness"????

Jag kanske har tittat på fel bild...de låg ju litet huller om buller...

Petter, (Quixotic) kommer du ihåg annonsen på den tidiga 730:n?

Lagom läcker bil...

Min 740 har med stormens hjälp, blivit angripen av en antik fläkttrumma, modell 40x60 cm, som gjort härliga bucklor ovan A-stolpen, skavt bort lack, pajjat gummilist, kromlist, repat sidoruta, mm... Jag "spyr" om det blir "force majeure"....

Jag åker till Lackforum "1:st thing" i morgon... Buhuhu... :((((

Bilen ser ut som den sjuka E36:an med en Nike-fotboll på taket... :(((( Nästan, känns det som...

/Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Jag ska till skroten i morgon, ska då forska lite mer om BMWn, kan fixa lite mer bilder. Tyvär är Bromma en skrot med svängdörrar, mycket folk är bara där och förstör o riversönder.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Bilen är en 730 med manuell låda, den heter AAZ105
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
OK!

Bra, då kör jag den i Infotorget i morgon, så får ni veta ALLT om bilen i morgon kväll!

/Anders

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Låter kul !!

Bilen ägs ju nu av gatukontoret i Stockholm och det får mig att tro så här:

Bilen har blivit stående i nått garage eller liknande, ägaren har försvunit, garageägaren vill bli av med bilen och ställer ut den på gatan, gatukontoret bogserar bort den till uppsamlingsplats och efter en viss tid körs den till skrot då ägaren inte har gått att få tag i/ inte finns.

Fläkt med viscokoppling och vatten pump är helt nya, dom gamla delarna ligger i bakluckan inlindade i tidningspapper från 1987 !!
Import-84, 2ägare med gatukontoret= 1ägare i Sverige kanske bara en från ny? Och bilen är inte avreggad bara avställd!

Mvh Stephan
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Otroligt häftigt alltså, man kan undra hur det har gått till när bilen hamnade i Sverige och sedan på skroten genom trafikavdelningen? Kan ägaren ha gått upp i rök? Avlidit utan att bilen blivit omhändertagen i dödsboet?

Något är skumt med den i alla fall, motorn är garanterat utbytt till den 2,8 som sitter i nu. Dessutom, på utdrag från Vägverket så kan man läsa att FORDONET HAR ALDRIG TAGITS I TRAFIK!! Kan det vara så att det är en import som inte gick att regbesiktiga? En bil som fått motorn utbytt redan i Tyskland, och som pga. detta blev underkänd vid regbes?

Det är inte otroligt, bilen har aldrig skattats eller genomgått en vanlig kontrollbesiktning. Mycket spännande! :o)

Vinyltak var inte en option (har aldrig sett det förut, eller i någon lista, och jag har läst i princip allt som finns att läsa om E23 på nätet och i bokväg) så det är garanterat ditsatt av någon hemmapulare eller professionell leverantör av denna 80-talskitschiga detalj.

Jag ska försöka ta mig iväg och titta på bilen, får se hur det går, förmodligen går den inte att regbesiktiga eller ens köpa loss idag, men, det vore roligt att seden IRL.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Vid närmare eftertanke, så måste väl bilen vara regbes för att få ut skyltar? Nuförtiden är det väl i alla fall så? Vet inte hur reglerna var på 80-talet, kanske fick man skyltar direkt vid förbesiktningen då? Turerna har ju varit lite annorlunda genom åren...

Den har i alla fall haft två Svenska ägare, en Mattiasson i Hässelby (senast) och en Lundén på Kungsholms Strand + gatukontoret då.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hallå!

Här är svart på vitt:

Bilen har aldrig varit Svensk!

Regnr: AAZ105 Fordonsfabrikat: BMW 730
Fordonstyp: Personbil
Chassinr: 3876463 Modell/grupp: BW000000/000000
Årsmodell: 1979 Färg: LGUL
Antal brukare: 2 Tillv. månad:

Viktig information om fordonet:
Fordonet är direktimporterat.
Fordonets registreringsnummer har använts tidigare.

Ägare: 699076-7219 sedan 2005-01-03
GATU OCH FASTIGHETSKONT TRAFIKÖV AVD
BOX 8311
10420 STOCKHOLM
LKF: 018000 Kategori: Kommun

Regstatus: Avställd
Statusorsak: FÖRREG sedan 1984-09-11 Försäkring: TRYGG
I trafik 1:a gång: Bolagskod: 1
Godk. bes: Typ: Samling
Bestid: Sedan: 2005-01-03
Periodskatt:

Regnr: AAZ105 Fordonsfabrikat: BMW 730
Fordonstyp: Personbil
Chassinr: 3876463 Färg: LGUL

Längd: Däckdimension, Fram:
Bredd: Däckdimension, Bak:
Antal pass.: 0 st Kaross:

Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG

Antal axlar: Axelavstånd axel 1-2: Garanterad axelbelastning
Antal hjul:

Effekt: Cylindervolym: Miljöklass:
Växellåda:
Tankvolym: Drivmedel:

Tjänstevikt: Totalvikt (ev. sänkt): Max släpvikt:
(ursprunglig): vid b-beh:
Skattevikt:
Låst: Nej
Lastvikt Max:

Lastutrymmets längd: Utrustning 1 (ID):
Överhäng: Utrustning 2 (ID):
Y-konstant 1/2: Utrustning 3 (ID):
Lyftkapacitet mobilkran:

Nvärde vid totalvikt: 511 Nvärde/Maxlast 6 tons axeltryck:
Nvärde/Maxlast 8 tons axeltryck:
Nvärde/Maxlast 10 tons axeltryck:
Nvärde/Maxlast BK1-väg:

Regbesiktning (första): EEG Godk nummer:
Regbesiktning (ombes): EEG Godk datum:
Registreringstyp:

Ägare sedan 2005-01-03
699076-7219
GATU OCH FASTIGHETSKONT TRAFIKÖV AVD
BOX 8311
10420 STOCKHOLM

Föregående ägare förvärvad 1995-11-14
621206-1268
MATTIASSON, MARIA HELENA HANSDOTTER
GRANSKOGSV 32, I
16575 HÄSSELBY

2:e föreg. ägare förvärvad 1985-02-07
581024-0175
LUNDÉN, PER HÅKAN
KUNGSHOLMS STRAND 179
11248 STOCKHOLM

3:e föreg. ägare förvärvad 1984-09-11
120125-8959
HERMANSSON, JOHAN FILIP
MJÖLKUDDSV 33
97341 LULEÅ

Regnr: AAZ105 Antal brukare: 2
Chassinr: 3876463 Årsmodell: 1979
Fabrikat: BMW 730 Leasing: Nej
Typ: PB Färg: LGUL

Bara att köpa :)))

Enligt Personuppgiftslagen (1998:204) får man inte publicera personrelaterade uppgifter på Internet.
Bara en liten upplysning..

Det de andra inte har, har jag!!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Quicxotic:

Vagnen får regnummer vid förreg. och Imp. besiktning. Går faktiskt att få loss skyltar, trots att bilen "torskar" på att bli Svensk, sas.

Däremot får bilen köras som vanligt, om man åter löser ut interrimsskyltar i tex. Danska tullen! Kostar 3.600:- i deposition, och därefter 65:-/dagen, som drages av dep.avg. när skyltarna skickats tillbaks:) Ett EJ helt billigt sätt att bruka bilen... ;oD

ANNARS, KAN MAN, om man är riktigt "snygg" ta reda på bilens Tyska ursprungsnummer, och beställa nytillverkade skyltar MED giltigt Tyskt skatte och "Kreis-" märke, från Brittiska EU-Tags... (www.eutags.co.uk) tror jag adressen är... Det kostar väl en femtonhundring, men de gäller ju i ett år ;-) Svenska Polisen lär ju "fet-köpa" upplägget, vid vanlig kontroll, om de ej är alltför nitiska...

Hoho...vad skumt och litet OT detta inlägg blev, men man vill ju köra en sådan vagn, om man får loss den...

Med tanke på den nya bilskatten, känner jag plötsligt att jag faktiskt vill göra så med min 740.... Men då blir det väl "Kumla" i 6 månader, med min vanliga otur... :(

/Anders

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
"BOLLOCKS!!!!"

Tack för att Du påminde mig.... Jag tänkte mig inte för... Hur i h-vete får jag bort detta nu då??? När man "rapporterar" sina egna inlägg tar det ju 100 år för Autopower att få bort dem...

/Anders

Paap Reeder
.... öppnade förarardörren och tittade in.
Luktade en hel del cigarrcigariller om den om man säger som så.

Insprutningen är borta. Troligen en 528 med L-jetronic. (Tror inte dom satte in 525:or i en så tung bil om det inte är en snikversion).

Bagageluckan är låst. Växelkonsollen uppbruten.

MVH /// Paap R
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Bakluckan var låst första gången jag var där, men i går stod den öppen, och nu lås igen ??
Paap Reeder
... nu står den underst i en skrotbilstrave med minst japsar över sig ... så det kanske har blivit en och annan repa i vinyltaket.

MVH /// Paap R
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jahaja... nu är hon skrot, då, den kära E23an...???

Snyft :(((

/Anders

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Nästan så man blir grinfärdig :(
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Suck, de är snabba på skrotarna... ibland. Tycker at tbilarna brukar få stå och stå i evigheter innan de gör något med dem, men inte denna då.

Frid över den stackars gammelbumsen, må den återuppstå som ny metall i en framtida 7-serie.
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Med tanke på inlägget om de "tyska" skyltarna. Jag har hört att man inte får köra tyskreggad bli i sverige om man är skriven i sverige ! Är man däremot skriven i tyskland fast svensk så är de ok.

// Anders
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Kollade med dom just nu, den gick i pressen när jag snackade med killen i telefon, även om den luktade cigarr så känns de ju som tråkigt. De e klart är de svårt eller till och med omöjligt att regga den så är de väl inte mycket att göra. Man kan ju tycka dom kan ha den stående ett tag så folk kan få plocka delar men men ...

// Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.