AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.687

Går det hyra en M3 i sverige ?

Sida 1 av 2
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Jag funderar allvarligt på att köpa en E36 eller E46 M3 men skulle vilja uppleva denna bil innan jag bestämmer mig att spara ihop de 350' som krävs för en fin E46. Nån som vet var eller om det överhuvudtaget är möjligt att hyra en M3 ?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Med största sannolikhet, nej....
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Trist, bara å börja spara då...

Visa användare
63
jandreas
335ia -07
För några år sen så gick det iaf att hyra en M3 e36 Cab på en hyrfirma i Skellefteå, så inte tror jag att det är omöjligt att det ska finnas på andra ställen...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det är gansla logiskt att det inte går att hyra, bilarna skulle misshandlas rejält...& gå sönder ofta med mycket dyra reparationer som följd.
Tror inte den ekvationen skulle gå ihop för någon uthyrare...

Men visst vore det trevligt att hyra en M3 över en helg.

Om du vill bilda dig en uppfattning innan köp, så är det väl bara att boka provkörning hos din BMW handlare...eller?

/K
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Tror inte Bmw släpper iväg en M3:a hur som helst heller om man inte visar upp konton med pengar eller något liknande.

I o för sig så har du ju en 328:a E46 så det är klart. Dom borde ju tro på dig att du verkligen ÄR intresserad när du åker omkring i lillebror.

Jag är själv väldigt sugen på att prova M5 3.8:a, men det är inte så lätt. Självklart är jag sugen på M3 cls och M5 E39 med, men man kan ju inte åka omkring och provköra bilar som man inte har råd att titta på knappt.

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Man får provköra om säljaren följer med, det är min erfarenhet iaf.
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Innan min far köpte sin 540 -00 så provkörde vi den på bmws roadshow. X5:an med stora motorn har väl även den varit möjlig att testa.

Ingår inte M modellerna i deras olika roadsshows?

Mvh
Erik
Man får ju hyra Ferraris från exklysiva biluthyrningsfirmor, så varför inte en M3? Men det kostar....
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Bayerischemotor: Du som har haft de 3 modellerna av M5.
Jag har testat MOT e chippad E39:a en gång, men är det äckligt stor skillnad mot en 3.8:a eller??? Nu menar jag bara pestanda.

Funderar på en 3.8:a istället för M3:an.

MVH: Henrik

///M3
M3_LOVER:

Alltså du testade mot En E39 M5?

Faktum är ju enkelt följande: 3,8l är bättre än 3,6l, men 5.0l är mycket bättre än 3,8l.
Varför?
Vem som helst kan köra rätt fort med E39'an, den är lätt körd och har en råkraft från 2000varv som jag aldrig träffat på. Inte ens på en turbobil.
Sen fattas lite av charmen med en högvarvig 6'a i E39'an.

Upmätta siffror pratar ju väldigt mycke till E39 fördelar, och visst märks det att den är värre än 3,8l.

Men jag var mycket nöjd med min 3,8l, chassiet (EDC) är ju en dröm, kanske inte lika neutralt som E39, men roligare.
Men inte kan man påstå att det är äckligt stor skillnad, men nog är det skillnad, tack vare V8'ans urkraft ja nästan från tomgången.

Men om du ska ha en E34 M5 köp då 3,8l.

En bra chafför i en 3,8l kör fortare än en dålig i E39.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
bayerischemotor@ väl talat ! håller med om det mesta - eftersom
BMW är bäst på raka sexor är valet för mig själv rätt enkelt, men det beror ju lite på vilka prioriteringar man ha, som med det mesta i livet, fina bilar är de allihopa -
lycka till M3_LOVER@ tänk på att M5:or är tungviktare och i en klass för sig, en 'lättvikt' M3 är något annat och KAN mycket väl
vara den bättre bilen helt beroende på vad man är ute efter -
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Tackar alla för inläggen.

Ska försöka göra lite klargöranden, jag vet att det finns åtminstone en M3 E46 hos min lokala BMW handlare á 400+ tusen och frågan är hur intresserad han egentligen är av att jag provkör en bil som jag inte kommer köpa där utan med största sannolikhet välja en där de inte siktat mot stjärnorna när de satt priset. Om man tittar runt i tyskland så hittar man flera M3 E46 som enl uppgift skall vara vara i bra skick och med en ägare under 300'. Min uppskattning är att man sparar ungefär 50-75 tusen på att importera istället för att köpa en på firma i svergie, men visst hade kännts bättre att handla en hemma.

Ang hyra, jag vet att en kompis till mig hyrde en corvette när han var i USA och jag tyckte därför att man borde kunna hyra en M3 någonstans i svedala men då säkerligen med en saftig självrisk och hyra. Men tills dess så får jag följa top gear's och motorjournalens tester på M3 och lita på deras omdöme som löd "prisvärd".

Ni M3 96-> E36/E46 ägare på forumet kan ju berätta lite om era bilar om ni vill...

modano
Ekan!

tyvärr blir det nog inte så mycket mer roadshows med BMW´s prestandabilar... Ny svenska vd´n anser det kostar för mycket och att Sverige inte är marknad nog...
Var i Las Vegas för 1 år sedan . Gick nerför "The Strip" där ligger det några firmor som hyr ut exklusiva bilar t.ex
Lambo Diablo
Lambo Countach
Porsche GT2
Ferrari 355
Ferrari Testarossa
Viper GTS
Corvette C5
Hummer
Tror att en 355:a kostade runt 8000.-/dag
Diablon kostade lite över 10000.-

Tyvärr så var reskassan redan lite tunn................
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
En tjej på jobbet hyrde en Ferrari till sin sambo i 30-årspresent. De bor utanför Helsingborg. Jag vet inte var hon hyrde bilen.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Borde finnas någon M3-ägare här på forumet som kan erbjuda en provtur. Om ägaren själv är med i bilen.

Försök locka fram någon mot en liten ersättning ;)
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
BjörnB, ja kanske det. Men vädret är ju helt fel, ska helt vara torrt och några grader i asfalten för att kunna prova lite. Våtgreppet är åtminstone på mina däck obefintligt och skulle det släppa i en kurva så är det väldigt svår räddat i vått. Jag körde hem en polare från jobbet i höstas och han hade en 318i innan och tyckte turen i min 328i var lite nostalgisk eftersom han nu tvingts köpa kombi (V70:-( ). Hur som helst så kom vi in på det här med att köra på ställ i kurvor och han menade på att det borde ju inte vara så svårt med en 328. Jag har DSC på min och det tillåter inte mycket drift innan det styper motorn alt. bromsar hjulen. Jag kom då på att jag har ju inte testat detta med att köra på "lite" ställ. Jag bestämde mig för att prova men som sagt med DSC inkopplat var det hopplöst, så glad i hågen kopplade jag ur detta och vädret var bra så jag tänkte det skall nog gå att häva sladden även om den skulle bli lite yvig. Jag provade i några 90 graders svängar men laddade alldeles för dåligt med mesigt resultat. Det var då jäv... tänkte jag och kom i c:a 50km/h i en 90 vänster, å då SLÄPPTE det. Jag som inte är så van med att köra med släpp på torre fick en supersladd och höll på att snurra med bilen. Med hjärtat i halsgropen så lyckades jag få ordning på bilen och utan att sabba mina 18" mot trottoar kanten. Men såhär skulla jag såklart aldrig köra i en hyrt/lånat fordon med undantag för jobbets avd. bilar ;-)

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Lite gammal tråd men nu kan man hyra nya M3:an hos Mabi: Länk

Rätt "billigt" till och med, förutom självrisken (utan möjlighet till reducering) på 10 lappar...

Funderar eventuellt på att hyra den... =D
rob_t_j72

Fasen nu blev man sugen på att hyra en för en dag eller så......

tack för tipset
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Problemet blir nog att man måste hyra den igen när man väl fått prova på... ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.