|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
byte kupeflakt tar ca 1 timme |
|
| Inte värre än så alltså? Jag behöver inte riva hela mittkonsolen osv? För den sitter väl inne i kupen? | |
|
kupeflakten sitter under motorhuven under dekslet som skydder viskermotoren |
|
|
Kupéfläkten sitter lätt åtkomlig bakom en plåtlucka i torpedväggen. Lite smörja i lagren på den kan göra underverk. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
nej inte svort att byta kupe fläkt! |
|
| perfekt grabbar...då låter fläktbytet som en "bit kaka"..! :) | |
|
Jag har precis samma problem med värmen, fast saken är den att värmen kommer när jag varvar motorn. Jag har luftat och vad jag vet så har jag ingen luft i systemet. Vad kan mitt problem vara? Har läst i flera trådar men kommer ingenstans. Får perfekt värme när jag varvar till 5000 varv men sen så försvinner det igen när jag kör normalt. Detta gäller en 320i 92:a. MVH //Nedde |
|
|
hørs ut som vattenpumpen |
|
|
Drar en resume, för det kom lite fläktar ivägen. Länk Länk Den som vet vad dessa knepiga mojänger på bilden är till för och vad det är är mer än välkommen att svara. Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare nu, för allt i vattenväg verkar fungera. suck...squeece...bang...blow...brilliant! |
|
|
bytt varmepaketet |
|
|
men det är ju varmt i värmepaketet. genomblåst med vatten så det är inget stopp i det utan fullt flöde. suck...squeece...bang...blow...brilliant! |
|
| jag tror inte att han behöver byta värmepaket, felet måste vara något enklare än så!, tyvärr så vet jag inte vad dessa detaljer går till (har inte likadant på min)men du får säkert hjälp på tråden, och till nedden tror att du måste börja kolla thermostaten | |
|
jeg hadde en bmw 2500 en gang och den hadde sirkulasjon i vattenslangene til varmepaketet ,men varmepaketet var igjensatt av skit och derfor dårlig varme. du kan ha sirkulasjon i deler av varmepaketet. |
|
|
Det är inget vanligt och lättlöst problem du har, därför är det nog lite tyst här... Har du lossat elanslutningen till värmeventilen ännu? När värmeventilen är strömlös, är den öppen och då ska det flöda fritt genom den. Börja med att göra detta, då friklopplar man stryelektroniken. Har du känt på båda sidor om värmeventilen, så att slangarna verkligen är varma? Även om du bara har lite cirkulation, så sprider sig värmen i vattnet. Värmeventilen går att öppna och det finns renoveringssatser att köpa. Läs här för mer info om E32/E34, samma princip som på E28 fast det är dubbla: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har just fått till det skapligt på min bil. En sak var att vacuumslangarna från fördelare till avgasreningsventilen (tusan glömt vad den heter) satt fel. de 2 små "burkarna" på innerskärman var förbikopplade. dessutom var tändningen feljusterad. Jag hade superdålig tomgång, dåligt bottendrag och hög bränsleförbrukning. dette er sakset fra en annen tråd |
|
|
Criser-X: Termostaten är ny och fungerande. Erikw: Ok, ska kolla på värmeventilen imorgon, men om jag öppnar den kommer det då inte in luft i systemet igen? Och att få ur luften var ingen barnlek kan jag lugnt säga. :( Blir en vända till ett ledigt garage imorgon kväll. suck...squeece...bang...blow...brilliant! |
|
|
Om du lägger på 12V på den, ska du kunna höra att det klickar. Om du öppnar den, finns risk att det kommer i luft i systemet. Jag har öppnat (utan att lossa ventilen från bilen) min på E32:an, men ströp slangarna så att det inte kom in så mycket luft. Här är mer info om värmeventilerna: Länk Det är inte samma utförande som din, men kan vara intressant ändå. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om ni vill ha sprängskisser å sånt så gå in på Länk å kolla.... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
ska se om jag hittar en sprängskiss i bmw etk på jobbet. dumt om jag slänger på +12v på jorden. ;) Förresten, dom sladdarna från värmeventilen verkar gå fram till säkringsboxen, eller vem vet dom kanske går till dom konstiga manickerna som jag har länkar till i denna tråd. För igår kväll kopplade jag ur o i sladden till värmeventilen samtidigt som motorn gick och det hände inte ett smack. Ytterligare en grej som behöver bytas, har nog snart bytt varenda slitdel som det går att byta. ;( suck...squeece...bang...blow...brilliant! |
|
|
DZL_PWR: Får inte länken att funka! suck...squeece...bang...blow...brilliant! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.