AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.222

är bmw 850 91a lättsåld i sverige

Sida 1 av 2
ska hämta en fin bmw 850 från tyskland imorrn den e fin i lacken har gåt 16.000 den har sheckheft o den är fullutrustad och jag ska betala 63.000 för den .....så till min fr¨åga hur mycket får jag för den i sverige och kommer jag ha svårt att bli av med den

kukeliku
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Dom är relativt svårsålda verkar det som. Dyra i drift.
Buspelle
Om du har hittat en fin 850 har du hittat något av det bästa BMW och häftigaste byggt - och en bil Du kan ha glädje av länge. Om du har tänkt dig att köpa för att sälja i Sverige så glöm det. Risken att det tar väldigt lång tid eller att du blir missnöjd i slutändan är stor.
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Länk

Den här ser ju schysst ut på bilden, 99 000:- och 11900 mil. Huruvida milen är ärliga eller ej låter jag vara osagt.

Det ger väl en fingervisning om prisnivån hos importhandlare. Du skall mao lägga dig en bra bit lägre än detta pris då just detta objekt har stått osåld ganska länge.
Bilen J Power länkar till ser väldigt risig ut invändigt sett till det angivna miltalet. Det är för övrigt ingen äkta CSI vilket annonsören felaktigt (lögnaktigt) påstår.

Till saken hör att bilen varit till salu i cirka ett halvår.

En 850i är nog en av de absolut mest svårsålda bilarna - alla kategorier.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Den annonsen försvann snabbt.
Har dock för mig att det stod CSi look eller nåt liknande.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Grymt sugen på en sån själv, istället för en M3...

Men jag är en fegis, ska man vara så RÄDD för dessa billiga lyxbilar?

Utbudet är stort, och några av dom är säkert bra köp!

Priset du fått var ju grymt bra!
Hoppas bilen är lika fin i verkligheten! :)

/Klas
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Fula är dom ju inte...

Länk
parolof
vansinnigt vackra bilar är det:-)
Ja
760
JanF
530i-93
En sådan bil hämtar man för att man älskar den och ska ha den i många år. Inte för att sälja, då ska man köpa något annat.

Jag hämtade min mkIV för 6 år sedan och kommer inte att sälja den på många år heller.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ett exempel...denna får man efter lite prut, för 8.500 Euro...
Nya bromsar etc...

Kan man få MER bil för pengarna idag?

Jag blir mer & mer sugen...

Länk
ge
158
geson
E12 528i -79
Har 850 klarat sig från det lite dåliga rykte som 750 (E32) har.
Är ju samma motor o så!?
Kan inte påminna mig att jag hört nått illa om 850.

Kan det vara lönt att hemta hem en ens för eget bruk?
Finns väl en hel del redan på den svenska marknaden.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Mosse, den röda du länkade till var precis som jag skulle vilja ha en 850 eller ännu hellre en 840.
Röd med svart sportskinn, så ska en sportbil se ut!

Om du är rädd för 850 kanske du ska snegla lite på 840 istället, då minskar man nog risken något men inköpspriset blir något högre.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
BjörnB

Japp, visst var den läcker!
Men den hade inte svart skinn....gråvitt var det! :-)

Fälgarna var kanske ingen höjdare (M3 Cab replikor) men färgen & inredningen var rätt!

Helt otroligt att man får en sån bil för 76.000:-

Men man kan ju verkligen köpa sig problem också....
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Mosse, jag tänkte snarare på den du länkade till först. Men den var kanske inte till salu?

Länk

Nja M3 fälgar var inte riktigt rätt. 17" M5 3.8 fälgar passar rätt bra på 850, blir lite CSI-look. Annars var 18" parallell eker helrätt!
Den med grå/vitt skinn är precis som jag skulle vilja ha en. Helt underbar. Den borde jag köpa. Inredningen är helt underbart rätt.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Nej...vågar inte köpa en sån bil....vacker javisst! men under ytan kan det dölja sig mycket dyra problem har jag förstått efter en stunds letande i arkivet...... :-/
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Personligen tycker jag att pop-up lysen känns väldigt 80-tal och inte speciellt snyggt.
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Har ägt en 850i.. -för att köpa en ska man antingen ha fet plånbok eller mecka själv, helst båda! Försöker man hålla bilen i fint originalskick så kan det bli saftiga räkningar även om man meckar själv. Avgassystem, framruta mm som är specifikt för e31 kostar svinmycket! Bromsar, drivlina mm passar från andra bmw, så det finns på skroten.
Ska man ha en fin så kostar det, lönar sig inte att fixa till en risig. O andra sidan kan man köpa en billig o leva med lite småfel...
Sist men inte minst, 850i är ingen riktig sportbil (ser bara så ut), mera en förklädd 750 som går bäst rakt fram i hög hastighet. 850 CSi är däremot mera sportbil..

Vanliga fel är tex:
-Läckande insugspackningar
-elektriska gasspjäll + övrig elektronik som krånglar
-Glapp styrväxel
-Läckande kylsystem(ofta värmeelementet som är ett helvete att byta!)

Ändå är det något speciellt med 8-serien, saknar den ibland, speciellt på autobahn..! :-)
Tycker personligen att man måste våga uppfylla sina drömmar. Livet är för kort för att slösas bort med förnuftiga konsumentbilar med bra svängradie och låga lasttrösklar.

När det gäller pop-up så får även jag 80-talsvibbar men den stilen kommer starkt nu har jag en känsla av. Miami Vice är inne och jag skulle själv med fördel färdas i en fin 850 idag.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Visst Miami Vice är inne, och jag skulle inte ha något emot en vit testarossa ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.