AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.629

försäkra bilen på mormor

Sida 3 av 3
Horace.E.Hollywood
13.500/år helförsäkring på SUSAB för 740iA -92 som jag va sugen på....

Billigast hitils iallafall, men FAN INTE BILLIGT!
Bolag:
SUSAB -><- 13.500/år
Folksam -><- 15.500/år
IF -><- 27.500/år

Länsförsäkringar e juh mongolider, så dit ringer jag inte ens....

Turbo? neeee REAL POWER!
finns det inget seriöst försäkringsbolag?
Lita ville ha 52000 per år på min gamla bil.. hehe

Nu har jag köpt en M5:a 90:a svensksåld.. jag måste punga ut med 24000 kr per år för den!!!!!!
på fyra år har jag betalt bilen igen!

/Jimmy
netsix
BMW735IA

Kolla om du kan specialförsäkra bilen hos Atlantica.
Där måste bilen vara 10 år eller äldre.

Tel: 0470-20125

/netsix
da
52
dallan
325dAT-09
jag tycker att ni ska ta ett personligt möte med nån på respektive bolag om ni bor i mindre stad. jag betalar 5,500 helförsäkring/år på min 750-92 hos länsförsäkringar. men då ska ni veta det oxå att vi
inom familjen har en företagsförsäkring, 2 hemförsäkringar o 4 bilar försäkrade hos dom. min premie åkte ner med 2,100 då jag tecknade min hemförsäkring så merkostnaden på 880 var motiverad fast jag har hemförsäkring via facket. att snacka försäkring med ett bolag via ett 020-nr e nog ingen bra ide.

BMW SEN BLÖJÅLDERN
Mickee
Horace.E.Hollywood:

Jo, jag har smällt min bil med susab... Inget som helst problem, dock var självrisken lite i dyraste laget, men det kanske uppvägs av att premien var den billigaste jag hittade till min 318 -91'a

Trafikförsäkringssjälvrisk: 2000 + 1000 för att jag är 23
Vangskadesjälvrisken: 3000 + 1000 kr

Lite surt med 7000kr i självrisk, men det var ju otvivelaktigt mitt fel, så det är bara att svälja. Jag hade dock stirrat mig blind vid premien när jag tecknade försäkringen att jag inte tänkte så mycket på självrisken. 'Jag hade ju ändå inte tänkt krocka' :)

Man lär sig av misstagen...
Binesh
Självrisken blir bara 1000 kr dyrare... låt mormorn äga bilen så det inte blir några bedrägeri...
Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
Jag har själv jobbat på försäkringsbolag och visst är det sjukt ibland då samma försäkring kan skilja åtskilliga tusingar fast det är samma innehåll, samma person och samma stad!!! Samma sak gäller med en person som nyss fått körkort, där för personen betydligt högre försäkringspremie de två första åren och det beror ju visserligen på att man är ny i trafiken men det behöver inte betyda att man är så mycket sämre förare då man många gånger istället har färska regler i huvet och tar det lite extra försiktigt (för normalt funtade personer vill säga) tills man vant sig. Pensionerärer däremot är det ju bevisat att de förlorar mycket av reaktionen m.m. men de har minsan ingen högre premie. Nej fasan ska man sätta högre premie så får man ha belägg för det och tex har person orsakat en olycka ett flertal gånger så givetvis ska premien gå upp men inte annars, likaså om man kör felfritt ett antal år så ska den sjunka (vilket den gör idag med bonussystemet). Jag förstår de personer som nyligen fått körkort och bil att de sätter bilen på någon äldre som haft körkortet längre för om de inte gjorde det hade de i alla fall inte råd att ha bil. En person som haft körkort i flera år behöver ju inte heller ha kört bil alla dessa år och därför är de ju då minst lika gröna i trafiken som folk med nytt körkort, om inte mer gröna då de säkert glömt bort många regler men de får i alla fall inte högre premie. Sjukt system helt enkelt men va fasan, det är ju inte bara det som är sjukt i vårt samhälle!

//Ric Wraaaaooom
Visa användare
115
TG_Rossi
BMW 318is 16v -90
Ville bara komentera denna gamla diskution. Rosebuddy och Ozz säger att försäkringspremien blir högre för oss yngre pga att många försäkrar sin bil på tex pappa eller mamma. Detta tycker jag låter helt fel eftersom om det händer nåt tex en dikeskörning så står ju inte försäkringen på "den där 18-åriga busköraren" utan på en äldra person. Föräkringen borde då bli mindre påverkad för alla "ärliga" 18-åringar!!!

Eller menar dom ett de yngre förstör för de äldre? Detta stämmer ju iofs, men det verkar ju inte påverka dess premier så mycket iaf då det fortfarande är oerhört mycket billigare för en äldre person att teckna en bilförsäkring.

Tack för ordet =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.