AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.436

Prisvärd bilstereo?

Sida 2 av 2
frazze
Jag skrev visst fel beteckning på stereon skall vara
Clarion: "DRX-9575RZ". (Låter klockradio) jag har mina
Misstankar att det kan vara "Blackboxen" som förstör
Ljudet....någon som har en annan åsikt....vad jag söker är basljud damt dynamic(ej Dynamit)Vill kunna få
lite basljud utan att använda Baslådorna i trunken...
Har en granne som kör med en gammal Clarion för 750:-
Och ett par DLS 6x9:or han har tre gånger bättre ljud
än vad jag har ...55,000:- i sjön

frazze
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
Har du provat fasvändning?
frazze
Joppe: jaa...jag har provat fasvändning...hjälper ej...
Finns det någon som läser detta som använder sig av samma huvudenhet som mig: Clarion DRX-9575RZ samt
Tillhörande Blackbox DPH7500Z..och som anser sig nöjd
Med ljudet....Låter som en gammal fickradio i från-60
Talet....om det nu fanns såna då....Den absolut sämsta
Bilstereo jag haft..funderar på att slänga skiten i sjön....fullständigt kass som stereo.

frazze
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
Vart det inte något sånt som backe använde när dom van sm i V4:an fast det var ju en äldre modell då förstås
An
20
Andreas Thorell
320i Touring-99

Bmwcs-3277
Skaffa Alpine Cd,och Mtx slutsteg och Mtx basar,DLS framsystem,spelar klockrent.....
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Är det inte nån som kör med Cervin Vega basar? Jag har en i min mammas Daihatsu... Och den spelar högt... Det är ju inte nån bra bil att spela fint i men högt som fasen spelar den, låter bara bättre och bättre hela tiden. Kan jag varmt rekomendera...
Hej Frazze
Magnatsystemet måste ha mer volym än vad som kan åstakomma i e-30 orginalhål.
Har själv ett par sådana.
Mitt tips är dela framsystemet vid ca 50hz och låt subben komma upp till ca 80hz.
Fungerar hyfsat.Sa ljuddommarna till mig på Sasca finalen 2000 (kom trea i klassen).

Några kommentarer på Infinity Kappa 12"s bas? Installerade just en sådan.. men har ej hunnit provspela den...

/Jimmy
32
20
325Coupe
325 Coupé -93
Hmm, jag blir lite trött av att läsa alla inlägg om att det ena eller det andra är bäst och resten är skit. När man skall handla anläggning måste man först och främst fundera på hur man skall använda den, dvs prioritera välljud(=dyrt framsystem) eller volym(mycket basar) men minst lika viktigt är hur seriös man är vid installationen, hur man installerat prylarna gör minst 50% av ljudet. En billig bas i en korrekt låda spelar oftast bättre än en dyr i en felaktig låda. Man kan även spendera massor av timmar för att optimera framsystem med olika riktningar på elementen samt bygga lådor till midbasen osv.
J
32
J Forsmark
mmM3 1995
Själv kör jag med DENONS 1000 spelare MKT MKT rent ljud. Slår det mesta tror jag. Dock faller det lite på övriga utrustningen men
det jobbar jag på....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.