AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.435

Prisvärd bilstereo?

Sida 1 av 2
Emil
Har en polare som ska instalera lite bil ljud i sin bil. Till skillnad från mej så vill han inte lägga så mycke pengar på anläggningen.

Han sa han hAde tänkt lägga ca 6000:- på anläggningen. Vet inte riktigt vad man ska köpa för grejer. Vilka märken som är pris värd.
Vi hade väl tänkt att plocka ihopp nått begagnat. På så sätt räcker ju pengarna till lite bätre grejer. Frågan är vilka märken och grejer man ska sattsa på. Själv är jag rätt mycke inne på en GAS 12" med ett frykanals GAS steg till det. Sen ett amega framsystem och en kenwood cd till det.

Men det är bara en fundering. Har ni nån erfarenhet av några bra grejer vore jag tacksam om ni kunnde ge ett tips
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
låter väl bra förutom GAS grejerna...

/Jonas

Emil
Varför inte GAS? Nått förslag på vad man ska välja i stället?
haak
vilket GAS steg tänkte du köpa det silviga fyrkanalssteget är grymt bra för det priset (har jag hört från flera som testat)Ang basen så fins det mycket att välja på JBL Rockford DLS lite beronde på vad man vill spela (högt eller bra)
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
ja tänkte väl mest på gas basen...
har hört såna som låter bludrigt.... stegen vet ja inget om...
men de e väl rätt så mkt "lågpris" över GAS...?

/Jonas

eddie
Satsa på Pioneer.Mycke bättre.

Montana
dancer
Rockford ska det va! snåljåpar! ;)

JE
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
rockford är för raggare som vill spela högt!

har ni hört talas om genesis five channel och DLS UR35S + UR5S + två DLS W710:or..? stabilt som f-n !!
dancer
RAGGARE?? Skit på dej ja HATAR raggare! REJV! ;)

JE
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Håller med "dancer" , Rockford är bra grejer! Håller inte med att det är grejer för raggare!.. jag har i alla fall igen solfilm på mina rutor!.. =P ..DLS gör bra grejer de med!..
Angående huvudenheten skulle jag nog satsa en Pioneer CD istället för en Kenwood!.. Kenwoodarna har en viss benägenhet att gå sönder efter några år!.. (har två polare som vet!)

/Christoffer
GAZ har ju för fasen vunnit flera crank tävlingar!

-ridern-

525i 1990 24V
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Ingen raggere!!??¿ "dancer" talar ju för sig självt. Trodde knappt att det fanns sådana här men tyvärr är det nog så. synd.

Kasst av dej att du inte fattar att rejv eller vad du nu kallade det (har du överhuvudtaget någon musiksmak?)knappast kräver ett speciellt bra system, dock brukar dom som spelar det vilja spela HÖGT och även då kallas RAGGARE.

Beträffande huvudenheter är Pionner oslagbara, både i hållbarhet och prisvärdhet! Hade en P99:a (kanske inte den prisklass "Emil" letar i) men oj vilken spelare. Ni som har en vet vad jag snackar om. Tur att han som köpte min bil ny slängt i ett BMW orginal aktivt system när den köptes, annars hade hela veckopengen gått till ljud nu!

Ha det bra och banta ner på rejven!
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
so... att GAS har vunnit crank tävlingar säger ingenting!
det har ju MDS oxå... varför då?
jo! för att dom kan inet vinna i väl-ljud... då får dom lasta en pickup full med
basar å slutsteg å vinna crank... fy fan!
va ska man med sånt skit till!?

välljud= genesis (de e bara så)... gärna toppat med ett amega system... pefekt!

vill man ha xtra mkt bas så har ja inget emot rockford...
rockar fint!

/Jonas

betriebsanleitung
det är inte så konstigt att alla skitmärke kan vinna cranktävlingar,det är ju inte samma grejor som säljs i butik,och,rockford fosgate har alltid tillverkat kvalitetsprodukter som tål mer än andra såkallade fina märke,men vill man inte ha kombination av högt&bra ljud så,rf hade 8 volts lågnivå ex vis när andra skröt med 2 volt(alpine undantaget
dancer
haha... Elit-Johan... Försök o inte alltid ta så allvarligt på allt... Vad jag menade vad att Rockford gör KVALITETSPRODUKTER. Och JA ,jag gillar tung bas och det ger Rockford grejer mycket bra ,är det inte därför man bygger biljud? för att man vill att det ska låta? Lugna ner dej med ditt Elit snack lite istället...

Jens
dancer
``Rejvinlägget´´ var skämtsamt menat .men de fattar ju inte elitkillar som dej... Och sen att du sa att rave inte behöver nån bra ljudanläggning... För det första .Rave är ingen musikstil ,det är en kultur. För det andra .Elektronisk musik som Psykadelisk trance och Techno mm.mm kräver EXTREMT bra ljudsystem då det är baserat på elektroniska ljud och slingor med mera som är gjorda i high-tech maskiner och datorer vilket kräver ytters rent och fräsht ljud för att musiken ska utnyttjas som den förtjänar. Annat än skränig hårdrock. Ta reda på fakta nästa gång Mr Elajt och ta inte så allvarligt på allt du ser o hör heller.

Jens
Emil
Dance: Ta inte så alvarligt på andras inlägg då. Då låter ju surare än en citron.
Sen är det sant att rockford är jävligt bra grejer. Det är väl ett av dom märken som är bäst på att kombinera db race med fin lir.
Sen miss upp fattade nån mej att det skulle va jag som inte vill lägga mycket pengar på min bilstereo. Det stämmer inte. Det här var till en polare.
Själv har jag följande anläggning:
CD: Pioneer dex p99
Basar: 2st DLS w710 (EM mästaren micke silens gammla)
Framsystem: DLS U36
Steg: 2st genesis dualmonon
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Vad ska man säga, Emil.... PER-FEKT! Samma som jag hade (fast jag körde med five channel). Kul att se att det finns folk med VETT!!
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
DANCER
Ja ja vad skall man säga! Gör du rave själv? Jag har provat på det men förstår mig inte på sånt där, själv sysslar jag med riktiga inspelningar Analogt till digitalt och inte digitalt till digitalt, spelar i ett flertal band och har rätt så mycket studiotimmar på hyllan. Så det där med att Rave eller Psykadelisk trance är mer finlir än studio-inspelningar kan jag ju knappast hålla med om!!! Det är väl studio inspelningar som verkligen behöver High end prylar för att få fram varenda detalj i musiken, Akustik ifrån ispelnigar mm mm och inte en massa "effekt förstörda" ljud i techno musik. Nej techno kan man lyssna på i "crank"bilar, Medans "riktig" musik kräver lite mer finslipade grejor och då menar jag väl-producerad musik!
Lyssna på någon riktigt bra skiva med t.ex Tool (INTE SKRÄNIG HÅRDROCK!!!) I en riktigt bra ljudanläggning och jag lovar dig att du kommer att ändra uppfattning.

/
Joppe
Pioneer och Kenwood?
Varför inte lägga pengar på en hederlig Clarion?

frazze
Glenn: Är du nöjd med din: Clarion: Modell ?? jag har
i dagsläget lagt ut 55.000:- på min clarion anläggning
Resultat=klockradio...verkar vara skräp...Låter skit.
Kör med :DRX-8595RZ samt blackboxen DPH 7500Z,optisk-
kabel,Cd-vxl,DAB-Tuner, två st HI-fi Slutsteg Sony XM-2100G vardera på 1000 Watt,samt Macrom class A 2x45 W
DLS 6x9 hatthyllan, Magnat Extreme 5,25" i kickpanelen
Två st MDS Dynamic 12" i slutna 25 liters lådor kopplar
jar ur basarna..blir hela systemet baslöst..//Tips ???

frazze
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.