|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Japp! Precis! 218 ska det va. Det som skilljer är att den tyska inte har pulsair (avgasrening i grenröret) och den har en annan styrbox. Det är vad jag vet bara Sverige, Schweiz och Australien-modellerna som har pulsair. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Länk BMWCS #5494 |
|
|
Det som "skiljer boxarna åt" är att den tyska versionen har aggressivare tändning, vilket ju ger mer pulver. En manuell M535i med original utväxling skall vid varvstoppet på tvåan göra ~115 Km/h. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
Paap Reeder |
... skulle gissa att en E28/535 manuell med 3,91 kommer rejält under 6,0 sek på 0-100:a. Flytta över dreven och lamelldiffen från en E34 / M5 ..... så blir det åka av. Fast varvet vid 100 kmh höjs med 650 rpm och toppfarten hamnar på strax över 200. MVH /// Paap R |
|
tjena paap reeder.. otroligt nog så är avgas systemet fortfarande helt... hehe ett tag trodde jag att jag hade fel utväxling på min bil.. men det verkar vara så orginal... funderar om jag ska slänga på en bakaxel klump från en 528, men vet ej än om man kan diffa den utan att svetsa.. e28 rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
kotiso: Släng isåfall på en slutväxel från en automat. Dom är det 3,45 på. Då går det fortfarande att komma upp i 100km/h på 2:an om man har ökat varvstoppet lite. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Paap Reeder |
Hej kotsio! Skall vi byta fälgar? Det visar sig att jag har BBS Split 2 st á 7,5 tum samt 2 st á 8,5 tum. Vill minnas att du nämnde nått om att du hade BBS Split till din. Jag vill ha bara 7,5 tum.... och du kanske vill ha 8,5 tum?? MVH /// Paap R (Dessutom måste du ha en slutvxl från -85 ... eller kanske t o m -86 .... och nyare ty annars passar inte fästet bak) |
|
paap reeder låter intressant... vi får se frammåt våren... jag har ju ditt nr, jag slår dig en signal när det blir dags... e28 rules!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.