|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Marquez |
Vid motorbroms från höga varv på 2'ans växel får jag kraftiga vibrationer i växelspaken, detta förekommer även vid hjulspinn på 1'ans växel då som skakningar som om hela lådan är lös och far fram och tillbaka. Kan de vara nått stödlager till själva lådan som är slut eller är det nått annat i drivlinan *Orolig* Skulle vara MYCKET tacksam för hjälp med detta eller iaf få höra vad "NI" tror om det. Mackan |
|
Kan nog vara växellåds kuddarna som börjar ta slut, har sett en hel del som den bilen fått vara med om. Jänkarna brukar använda kuddarna från E36 320 då dom visst är hårdare. |
|
Marquez |
Jo, jag vet hur Jocke(Som jag antar att du syftar på har kört i sommras) bor du i Piteå? Växellådskuddarna? Dyrt/Svårt att byta?? Vet du förresten något om besiktningen i sommras sägs att han besiktade den utan kattar(Se M3a utan kattar som jag la in tidigare) kan väl knappast gått igenom med raka rör utan att han känner nån på BP eller har spolat i K-sprit eller nått?? Mackan |
|
Det hände att bakhjulen ville hoppa vid hjulspinn och då tar nog det mesta i drivlinan hyfsat med stryk. Men det var som sagt ytterst sällan (av det jag sett (vilket är rätt mycket, hehe :-)) Ditt problem är nog växellådskudden/arna som Koni säger. Vet ej hur han gjorde vid besiktning, men det kan gå att klara avgasvärden utan kat. Men ser de att kattarna är borta blir det bakläxa direkt. RS2:an som efterträdde M3:an är numera död hörde jag häromdan. Bara så du vet vad du räddade M3:an från. :-) Kiip Spiiding! |
|
Marquez |
"Spiidfriik" Alltså jag förstår inte vad den mannen sysslar med...För de första fattar jag inte hur han har råd och hur han står ut med att plåga sönder bilarna, vet juh inte hur RS2'an såg ut. Men M3'an är juh fan som ny invändigt, utvändigt(Förrutom en ifylld fläck som lossnat lack ifrån) och i motorrummet. Jag har då iaf tänkt fixa upp fälgarna som är ngt kantstötta. Och byta ut sånt som är dåligt på han. Hur fick han ihjäl RS2'an? Går rykten i "Gällka" att RS2'an kört ifrån 2 st vassa MCs i Piteå?? Hade nå väss på RS2'an eller? Bara att hoppas på kuddarna nu... Mackan |
Tord |
Kattarna satt på bilen när han reggade den, RS2 gick till skogs och kommer aldrig hem igen, synd på en sån fin bil.. |
Marquez |
Verkar vara en del folk från Piteå här...kul :) Joo, har inte sett RS2'an själv men hört att den ska vara(Läs varit) fin. Hoppas det gick bra för honom själv iaf Det var väl inte killen som hade den i sommras som reggade den? Men du kanske menar att han besiktade den i sommras med kattar? Mackan |
Tord |
Jo kattarna dom satt på när han besiktade bilen i sommras, han kapade bort dem efter det. |
Marquez |
"Tord" Okej, de var väl det jag tänkte. Då stämde det inte de som sas på Bilcity om att han hade besiktat den utan kattar... Mackan |
"johan" |
jockes RS2 var inte så fin då han köpte den på bilcity,och jag tror inte att han har kört ifrån några värre mc typ R1 eller liknade. Men RS2 gick mycket bra!!Han har pratat om att han skulle ev köpa en Hayabusa(eller hur det savas) stackas kille :) |
Marquez |
"Johan" Var en polare till mig som påstod det...han sa att han hade hört att en kille med en RS2'a i Piteå kört ifrån 2 MCs...finns det någon annan som har en RS2'a i Piteå? Jag tvivlar då på att du ska hänga av några MCs med en RS2'a. "Inte så fin" Risig eller? Ska han köpa hojj nu, har jag oxå funderat på. Hur gammal är han? Han kör lite halvgalet sägs det :) De gick väl bra med killen när han satte RS2'an i skogen??? Mackan |
"johan" |
Det fanns 3st RS2 i sommras min jockes och en gubbe på runt 50år vet ej om jocke har kört ifrån några MC men han borde ha sakt det,jag har inte heller kört ifrån några(jag har försökt) men S2 jag hade den körde jag ifrån en CBR600 och en Ninja 900 från älvsbyn killen som körde ninjan sa att det gick på hans mätare 285km/h om han hade mer och ge vet jag inte för han körde inte om mig. om man gämförde min RS2 och jockes så var min i utstälnings skick min var ruggit fin jocke är 25år Han fick gå med kryckor i ett par dagar hela golvet hade tryckt upp på förar sidan. Får se om man lyckas ta några MC i toppfart till sommaren min kompis som har en -99 R1 bangar inte för ett test :) |
Marquez |
"Johan" Du har inga bilder på RS2'an någonstans på nätet?? Vart i Piteå körde han ut i skogen?? Mackan |
"johan" |
vems RS2? sista bron då man far från öjebyn mot luleå han skulle ut mot motorvägen men for rakt fram i skogen det är väl en hjöjd skilnad på ca 2,5 meter där. |
Tord |
Marquez! jag vill bara meddela dig om att kattarna som sitter på din bil förmodligen inte fungerar, jocke har försökt slå ut innehållet ur dem så de blev ganska åtgångna. Men det märker du vid besiktningen. |
Marquez |
"Tord" "Försökt slå ut innehållet" räckte det inte med att han hade bort dem i sommras?? Dem är nog urblåsta nu misstänker jag, hade skrammel ifrån dem för ett tag sen men efter jag vart ute och varvat ur han lite grann har det försvunnit nu. Kattarna kan ju bli förjävla dyrt att få tag i om han inte går igenom besiktningen. Har du nått annat intresant att meddela mig ;) "Johan" På din RS2'a?? Mackan |
TED |
...Och om de är dåliga så har jag min katt (Har även 2 st. jamande om det kan va av intresse!) till försäljning. /Mvh S8TED |
"johan" |
Ja det finns lite bilder på nordicaudi och på nordicstyling men jag äger inte RS2 nu mera den är ut bytt mot en Lotus omega |
Marquez |
"TED" Dem jamade kan jag vara utan tills vidare... Men om du har 2 KATALYSATORER till en M3'a så kan de vara av intresse beronde på utfallet efter besiktningen. Vad ska du ha för dem i så fall?? "Johan" De var inte möjligtvis du som hade bråttom en gång. Med Omegan?? ;) Mackan |
|
Tjena Mackan. Tror inte det var Johan som hade bråttom med omegan, Det är en kille i skövde som är bilskolelärare och en av europas bästa stuntmcförare. El han säger att han hade bilen utlånad när polisen såg den men man vet ju hur det kan låta. Han har föresten personlig regskylt. 316 kmh... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
"johan" |
nej det var som sagt den där stuntmannen som äger den bilen,min tog jag in i Dec. men nu har jag den på uppgradering på vissa punkter... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.