|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Behöver ett nytt batteri 88ah till min bil och undrar vart jag inhandlar ett sånt till bra pris i skaraborg? Ok/Q8 skulle ha 1175, är det bra pris? | |
| runt 1000 brukar dom kosta, köpt ett lite dyrare så slipper du ångra dig sen. vad e det för bil du har? | |
| kolla på mekonomen!!! | |
|
Länk Mvh |
|
|
Mekonomen tog 1575, men Biltema är ju alltid billiga, men vågar ja köpa ett sånt? Måste väl skilja en del i kvalitet på batt eller har ja fel? Isåfall lutar det åt ett Biltema batt. |
|
|
Det skiljer en del i kvalite helt klart. Ska du ha ett bra batteri ska du nog köpa ett Tudor eller nåt annat kvalitetsbatteri,har använt några biltemabatterier själv och dom funkar ju ett tag ,åtminstone till garantin har gått ut,men jag kanske har haft otur.Man brukar få vad man betalar för. |
|
|
Ja, det är väl oftast så att man får vad man betalar för... Vart köper jag ett Tudor eller annat bra märkes batt till bra pris i Skaraborg? Hittade ioförsig ett Tudor batt här på Statoil för 1475, vet inte om det är billigt eller dyrt? |
|
| Kollar just kvittot från Biltema och ser att jag köpte mitt 88 amp batteri 20021020..men då har ju garantin just gått ut..och det funkar lika bra än..ska det verkligen göra det ?? *S* | |
| Vadå Tudor, är det verkligen "bra"? Global sägs vara mycket bra. | |
|
köp inte biltema! jag har aldrig haft så kasst batteri i nån av mina bilar, nytt från biltema orkade knappt starta min f.d. 318 i minus 2-3 grader! för att inte nämna -15 grader ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
Exide är bra ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
Tack för alla tips på olika märken, men vart inhandlar ja dessa batt till bra pris då? |
|
|
FD-ormen Exide är väl ett av Tudors bästa batterier så ja antar att det inte är spec billigt tyvärr... |
|
|
Ringde en traktorfirma idag och gubben påstod att det skulle passa med deras traktor batteri som var på 88ah. Märket hette Tungstone och satt fabriksmonterade i John deere traktorerna så ja antar att detta är ett bra batteri eller vad tror ni? Priset var iallafall 680+ moms vilket verkar billigt... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tungstone har producerat batterier sedan 1925 i UK och ägs sedan 2003 av japanska Yuasa som tidigare köpt Lucas och är UK största batteritillverkare så det funkar säkert även om Lucas är mannen som uppfann mörkret :)) Tungstone hade stora problem under 2002 och det varslades för minst 180 personer. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Ford är väl över hundra!!?? Vet inte om jag är inmpad ändå. Hehehe! W |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ford har passerat hundra :)) och är en bra bil. ///MVH Hasso Länk |
|
Kör med Biltema-batterier i alla mina bilar. Har funkat utan problem, tom när det var -25 ute. Sköter man bara om batteriet så funkar Biltema hur bra som helst. Batteriet i 528:an hade suttit där i 4år när jag plockade isär bilen. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Länk BMWCS #5494 |
|
|
Kör med biltema batteri... funkar klockrent. Onödigt att lägg en förmögenhet på en sån sak. Och då ska det till läggas att min stereo inte e liten fyra kraftfulla steg drivs utan problem. Köp ett biltema batteri du. Mvh Jonah |
|
|
Har monterat 100 tals Biltema batterier helt utan problem. Utanför här står polarens gammla Opel kadett -75a med ett Biltema som satt i när han köpte den för 7 år sen, bilen har stått i 3 månader men startade utan problem i förrgår. Däremot så har jag hft problem med Micros Fiiam och ett blått batteri som heter Clorinde (stavning ?) Bilar som inte startar trots nya batterier har ofta fel på laddningen, just därför som det gammla gick sönder. |
|
|
Dessutom behöver alla nyinköpta batterier lågströmsladdas i 1-2 dygn (beroende på storlek) innan de börjar användas, kolla bara elektrolytnivån först (om det inte är slutet system...) Alla batterier behöver också laddas minst 1 gång om året, gärna 2-3 ggr, framförallt på vintern då batteriet har som lägst kapacitet (pga kylan). Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.