|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hur lättdrivna är lastbilsturbos på bmws 6:or 2,3 och 2,5? någon som kör tex hx50,gt42 eller likanade? eller något mindre hx40 och gt40 | |
|
vet en som kör med hx55 med hyfsat tidigt ladd .. kan tänka mig att prylare brevid ska passa i storlek också problem säger en del FORD säger andra |
|
|
Jag har en Holset HX40 ligger som ska i min 2,5. Marcus Kylén |
|
|
jag hade en hx50 på min 2,5 och jag hade fullt ladd vid ca 3500 varv ! |
|
| Är det ngn som har lite mått och A/R eventuellt nummer på kompressor resp. avgashus till hx50? Har köpt en sån och tycker den e lite väl stor för o va en vanlig hx50... | |
| Alfred: Vad är det för avgashus? 22 eller25. | |
| du får kika i inloppet i turbinen, där står det ingjutet en siffra 16-28 ! | |
|
Holset H1E på 2.7l M20 = sinnesjukt lätt.... Direkt man klev på gasen fick man tryck... Skulle tro att den är perfekt till 2.5l, fråga bmw-andreas hade samma turbo på sin 525:a.. |
|
| Har en GT40 som ska i min 2,5 å har för mig att den börjar ladda vid 2800rpm på samma konsept. | |
|
GT37 har jeg på min 535, og lader 0,5 bar før 3000rpm... Veldig bra respons i den! ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
Man kan ju fixa dit en kamaxel.Så att den ev laddar bättre. min laddar redan på tomgång..:) håller på å bygga M10 grenrör till hx större mod ett åt mig å ett åt lillragarn i krylbo...:) |
|
750iAL |
fattar inte varför man tar en lastbilsturbo?? edet bara på grund av priset eller... riktig trim turbo som motsvarar lastbilsturbon kotar ju mer men väger mindre o tar mkt mindre plats..vore det inte bättre... |
|
750iAL: En turbo som erstatter GT37 koster ca 10000 mere.. Da tåler du at den tar litt plass.. Responsen er iallefall ikke noe å si på.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
| Ja precis... Hellre pynta 5 lappar för en holset än o betala 20 för en turbonetics eller motsvarande. | |
| Ska kolla upp siffror så återkommer jag... | |
| Fel. Ni får en raceturbo av oss för 9000kr som klarar lika mycket:) | |
|
:)!!Om den blir för stooooor. så byter man till miiiiiiindre. |
|
| De e ett bra pris, bevisligen fungerar dom mkt bra. | |
|
tja har enn gt45:a som jag ska ha på min 2.5:a tror ni jag får nåt ladd när??? nån??? jag ska köra med gas tillls den börjar roterar sen fullt spjälll... nån som vet...?? |
|
|
Det skulle varit intressant om ni angav ert varvtal vid ex 0,5 0,7 1,0 bar exc och till vilken last osv. /Pelle |
|
zemren |
någon som har någon aning när ja bör få ladd me 2.7l å en Garrett t04E Avgas A/R .86 ///zemrén |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.