AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.209

Alpina B6 3.5 Finns det någon till salu?

Sida 3 av 5
852
Sörpan
325xi -02
Häromveckan träffade jag på ett äkta par utanför Ivars Bil i Östersund med en Alpina B6 3,5. De hade ägt bilen sedan den var ny, mätaren stod på ca 16 000 mil. Bilen var i bruksskick, lite smågrejor här och var, men inget farligt. Paret bodde i Stockholm och hade haft inne bilen för byte av ett hjullager.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Nicke_M:
Ja det är inte allt för många som gör en "riktig" renovering på en gammal E30. Och självklart skall det i nackstöd bak. När denna renovering är klar så är det Alpinan som skall få samma "genomgång" :-). Det var möjligtvis inte du som var hos mig och köpte broschyrer för ett tag sedan?

starre:
Ingen av de svensksålda B6 3.5:orna har AC.

- Die Entwicklung stoppte bei 30 -
starre:
Jag har en röd med guld-deko, som har gått ca 11200 mil nu. Hade gått ca 9600 när jag köpte -00.
Kolla gärna Tryggvessonarnas eminenta presentation i Galleriet. Där finns grundinfon.
Min Alpina är original förutom eftermonterade nackstöd bak, stora uret med utetemp, stänklappar fram (blästrar gärna), samt att radion är bytt. Den gamla var kass.

Tryggvessons:
Ni råkar inte vara i Kalmartrakten runt den 16:e juli?

/Tobbe
Nanker:

Den har jag läst flera gånger:)) blir lika imponerad varje gång jag läser den och kanske en dag så är det min tur.

Får man vara fräck och fråga om ca pris? ligger den runt 75-90 dvs något under den förra?
starre:
Tyvärr.
Snarare 110 med original avgassystem under uppsägning, och hyfsat slitna däck.
Men den bör upplevas!!

/Tobbe
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Nanker:
Nej inte vad jag vet, hurså?
(Ang. dina stänklappar. Är det Alpinas eller BMWs du har satt dit?)

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
"Tryggvesson"

Visst var det jag med broschyrerna...
Kan kanske vara dags att köpa något till av er.
Ni hade ju lite att välja på. Vi hörs...

Tycker det är så coolt att ni är så inbitna av E30 med stor 6:a.

Nicke
Tryggvesson: Jag tänkte på Calmar Classic. Vi hoppas ju på att träffas några Alpinor då. Stänklapparna känns BMW. De var monterade när jag köpte bilen. Har faktiskt inte kollat exakt hur Alpinas ser ut. Nån som har nån bild? /Tobbe
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Tryggve:

Hur långt är gånget nu på 325:an?
Är den lackerat i Brilliantröd ännu?

Nicke
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Nanker:
Jag hör av mig om det blir aktuellt för mig att åka ditt. Skillnaden på stänkskydden är att Alpinas är nästan som en gummilist man klistrar på (inga skruvar). Mycket mer diskreta än BMW:s. Jag har dock aldrig sett några förutom mina egna, och i en Alpina broschyr då ;). Så dom är nog inte allt för vanliga.

Nicke:
Tyvärr är den inte lackerad ännu. Vi har zinkat delar av underredet så det är på väg. Sedan har vi bestämt oss för att byta ännu mer plåt så det kommer dröja ett tag till. Men som vi har sagt med detta projektet, det får ta den tid det tar för bilen att bli som ny inga kompromisser :). Du får svänga inom garaget och kolla in projektet om det aktuellt att köpa broschyrer igen.

ang stänk skydd kolla på www.koed.dk under alpina prylar på online shopen....
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Tryggvesson:

Låterbra, vi hörs!

Nicke
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Finns en 4d på mobile: Länk

///BMW - Was sonst!
4D såldes aldrig i Sverige. 4D är även ovanligare. Den där på mobile är nog bland den finare 4D du kan hitta idag, märk väl att det gjordes under 200 av denna bil...

Köp 261 hk med lite mer pulver i ;)

Länk
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Vet att få gjordes och har listat ut genom att slå chassie numer från 170 till 190 att ingen var 4-D så import lär det bli eller tänka om och köpa 2-d...
Hänger lite på priset och skicket...
/J

www.lazzat.nu
storken25
Fan va sjukt!!
I dag dyker en kompis gammla B6 3,5 upp på Blocket. Ringde killen och tog den direkt. Hämtar den nästa helg med resvation att den e i det skicka han säger......fanva kul!
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
storken25: Fan, synd att Du han se den bilen först, men jag får leta vidare...

Kan ju berätta hur det gick sen?
/J

www.lazzat.nu
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Finns en vit Alpina b6 3,5 på blocket också. Länk

///BMW - Was sonst!
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
JohanE: Vet det har diskuterats tidigare i tråden om den bilen, jag har kontaktat säljaren iaf för att se vad som går att göra...
/Jimmy Särås

www.lazzat.nu
Storken25: Du behöver inte vara orolig att skicket på bilen är dåligt,det är kompisens bil och jag kan gå jävligt mycket i god för att det är pedantskick på bilen!Jag såg annonsen igår,fast jag tyckte han hade tagit dåliga bilder för ser man den i verkligheten så ser den bra mycket fräschare ut!Du kommer att bli skitnöjd,det lovar jag!Och nu kan man säga grattis i förskott till en väldigt fin bil!
Mvh/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.