|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
| Är det någon av forumanhängarna som sett någon till salu eller är alla krockade. Vad kan en sen 80-talare ligga på i pris om man nu skulle hitta en sådan. Tacksam för svar! | |
|
De här hittade jag på mobile: Länk Länk //Schnitzer |
|
|
Många av de svensksålda är krockade eller stulna. Alla svensksålda är av -89 års modell. Pris mellan 110-150kkr beroende på skick, en B6 3.5S är betydligt dyrare. Livsfarlig och enormt rolig "autobahnracer"! /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Hittade ett alternativ till alpina på mobile.de. Länk |
|
|
Är det någon som har ett register för svenskregistrerade Alpina B6 3,5. Om inte så borde någon fantast börja på ett? Vore kul att veta lite statistik. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Jag har sammanställt en lista över svensksålda Alpina B6 3.5. Kan skicka den till dig om du vill ha den. Hälften av alla är stulna eller skrotade, svårt att veta vilket. Men jag har haft kontakt med en skrot i Helsingborg och fick höra följande "Näe, den har vi malt ner". Känns tråkigt att höra sånt :( /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
Tryggvesson: Ja, en del förstår inte vad de har för bilar att göra med tyvärr. Ja, det vore jättesnällt om du vill skicka mig den. //Schnitzer |
|
|
Bara att den inte är för stor. Har Hotmail, men prova! //Schnitzer |
|
|
Tryggvesson, Hur många såldes egentligen i Sverige? Det kostade ju sin slant att åka E30 3.5 1989 :) Skicka gärna över listan till mig också! Bara den inte är för stor. MVH, E38B12 |
|
| Hörde ett tal på 20st när jag ägde min B6 3,5! Då var även B6 2,8 inräknad i dessa siffror. Om de stämmer vet jag ej! | |
|
22 st såldes i Sverige med 3,5l motorn.2,8 fanns ej. 10st finns kvar. 11st är borta. 1 st finns bara karossen kvar. Ganska tråkigt facit. |
|
|
Tryggvesson: Jag är också lite intresserad av listan över -89:orna, om du har lust. Vore intressant med lite kontakt-tagning mellan B6 3,5 ägarna för att träffas och utbyta lite "erfarenheter", kanske i samband med kommande evenemang? Jag har varit lite dålig med att besöka träffar sen jag köpte min. Nån som kan originalradion? Min Blaupunkt var halvtaskigt installerad och med grön belysning. Kan den vara original? /Tobbe |
|
| Det skall till mycket otur för att över 50 % av biståndet skall dö ut... :( | |
|
Jag har fått fram 22st ur Vägvärkets register, samtliga svensksålda tror jag. Lite underligt är att Förenade Bil sålde samtliga bilar mellan nummer 170-189 men sedan finns också nummer 146 & 196. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det!? Nanker: Har själv funderat på att ta kontakt med B6 ägarna här i Sverige. Men det har inte blivit så. Angående radion så är din Blaupunkt troligen orginal BMW iaf. Då BMW hade Blaupunkt som orginal tillbehör under dessa år. Själv har jag en Blaupunkt Bremen RCM42 med tillhörande CD-växlare, allt finns i BMWs tillbehörskatalog. Dock är CD-växlaren från 1993 vet jag (men orginal iaf). Hör gärna av dig via mail, så kan vi kanske som du säger utbyta lite "erfarenheter". Mvh B6 3.5 nummer 183 ;) /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
Jag känner inte för att lämna ut listan med registreringsnummer o allt. Så jag tar bort dom men låter resterande info vara kvar, hoppas ni har överseende med detta. Iofs inte svårt att leta upp bilarna men ändå. E38B12, Nanker, Schnitzer: Skickar en PDF-fil via e-post. /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
Lite info: Länk Finns mycket här då jag postade rätt mkt om när jag ägde en B6 3,5 utan kat(261 hk), importerad. Den finns nog i Sverige med kanske runt 15 000 mil på mäteren. En otroligt rolig bil, identiskt med den som såldes på mobile med några hudnra mil på mätaren. Länk Lite mer fakta om e svenska som kjag kolade upp i gamla "Bilkatalogen": Michael, as you wanted to know some facts regarding Alpina sales in Sweden: 1987 2 sold (i says 25 in one issue) 1988 2 sold 1989 17 sold Here must be all B6 3,5 because this is the year the printed the Swedish version of the B6 3,5 brochure. AC, trailker hitch and leather wasn't available on the Swedish sold cars. No extra tank either. 1989 it costed 352 800 kr in Sweden. As a comparison the M3 (E30) costed 298 700 kr and the M5 495 000 kr. Hot Rod version of the regular 3 series. M3 is superior in roadholding the "Bilkatalogen" of 1989 says. |
|
|
Tryggvesson: Fick filen! Tack ska du ha. Ska kolla på den imorgon. //Schnitzer |
|
|
Bra, hoppas det är till intresse det lilla som står. /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
Tackar Tryggvesson! MVH, E38B12 |
|
|
Fick min också! Tackar Tryggvesson! /Tobbe |
|
|
I min oändliga jakt på Alpina, har jag ikväll varit och tittat på en B6 3.5 , vilken körmaskin i jämförelse med M5:an. Är helt klart sugen men tycker samtidigt det är rätt mycket pengar för en så pass gammal bil även om den är speciell. Han vill ha dryga 110 k för den. Bilen är svensksåld, haft samma ägare i sju år, har gått ca 10.000 mil. 800 mil dom senaste 7 åren. Hur tror ni en sån bil kommer att ligga till värdemässigt om en 3-4 år?! Sjöberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.