AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.212

Alpina B6 3.5 Finns det någon till salu?

Sida 2 av 5
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Jag tror inte att den kommer sjunka nämnvärt i värde, snarare tvärtom. Det blir bara färre och färre. 110k låter som ett vettigt pris tycker jag. Var det den vita du var och tittade på?

- Die Entwicklung stoppte bei 30 -
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Ja, HXS***... Något info om den?!
Den kändes rätt ok, men det är ju en helt annan bil än E34:an. Mer som en liten busunge, skitkul på småvägar men inte i närheten av komforten på större vägar i lite fart.
Jag är helt klart kluven.

Sjöberg
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Var det den som var till salu för nåt år sedan?

Är den ute på annons? länk?
Få bilar känns så råa och roliga som B6 3,5. särskilt den utan kat med 261 hk. Dock livsfarlig att smälla i...
110tkr kan väl inte vara så mycket. M3 E30s ligger ju oftast betydligt högre, och då är en B6 3.5 så mycket ovanligare...

Måste vara en helt sjukt galen bil, jag kan bara föreställa mig 254hk i en liten E30 :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
V12 LeMans
Roligare bil för de pengarna får man leta efter .
Som tidigare nämnts , en ovanlig bil nu för tiden som kommer att stå sig i pris om den hålls i skick .

Tragiskt att så många har skrotats/krockats .

Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
När jag sålde min B6 3,5 för några år sen fick jag 89k för den och den va ändå jävligt fin! nu finns den i västerås trakten och tyvärr är det nån som håller på att bryta ner en turbo iden stackarn!

www.fjollrosa.com
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Som sagt, jag är grymt kluven. När jag körde hem efter att jag provat den ville jag ha den när jag körde småvägar, då kändes E34 stor och klumpig, men när man kommer ut på dom stora vägarna känner man vilket "landsvägslok" M5:an e.
Men då verkar det som om den håller värdet hyffsat iallafall.
Vxl-lådan kändes inte så exakt som i E34:an, e det normalt eller?!
Länk
Bilen...

Sjöberg
Ögonlock! Man vill ju konfiskera den stackars bilen :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Växellådan är säkert lite kärvare jmfrt med din M5:a. Men det ska inte vara svårt att få i växlarna eller skrapa. Om du ska köpa den kolla upp detta på en verkstad som kan dessa bilar.

Bilen såg mkt fin ut på bilderna.
Tror säkert att den kommer stå sig bra i värde om den vårdas och bara sommarkörs.

Håller med Olof, ögonlock och den svarta grillen måste bort! Men det är ju småsaker om bilen i övrigt är fin.

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Den var riktigt snygg.

Micke K. Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Växellådan ska vara tight, i alla fall så var det den på min gamla B6:a 3,5-89!

Det är stor skillnad på den jämfört med min Biturbo...
B6:an var skitrolig på små vägarna precis som du skriver men inget vidare som landsväg lok om man jämför med Biturbon!
Jag ångrar att jag sålde min, men det var omständigheterna som gjorde att jag var tvungen att sälja den då jag blev utan garage på höstkanten och inte fick tag på nått nytt!=(

Den har varit ute på annons förut den bilen men då till ett pris av 150 000kr.
Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Jag e stolt ägare av ett par tokfina Alipna B6 stolar.. Sköpte dem för 5kkr o ångrar inte mig det minsta...

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Någon som vet nått om den röda B6 E30 som ligger på Blocket och Powerbörsen?!
Ser väldigt fin ut.... E kanske någon här på forumet som skall sälja?!?

Sjöberg
Bara det att man blir bil bmw sugen igen på att skaffa en ny bmw, denna ser ut att va i bra skick oxså, lågt mil tal etc.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Det var en röd svensksåld B6:a på Emmabodaträffen, ägaren pratade om att ev. sälja bilen. Antar att det är denna som nu annonseras.

Den i Emmaboda såg iallafall mkt fin ut. Fin i karossen och inredningen såg inte det minsta sliten ut. Rent och snyggt i motorrummet var det också. Hade jag inte redan haft en entusiastbil hade jag definitivt tittat närmare på denna.
BjörnB:

Det var jag som var i Emmaboda. Jag har inte lagt ut bilen till försäljning än, det är GANSKA svårt att komma till beslut...
Man vet ju vad man har, och det kryllar ju inte av 3,5:orna heller om man skulle ångra försäljningen. Vilket man kommer att göra antar jag!

Anledningen till att jag funderar på att sälja den är, som vanligt, lite för mycket projekt, men mest tycker jag att jag behöver en bil som man kan använda fullt ut vid bankörning tex.
Tänkte sätta fart på dubbel-i:n igen efter många års vila.
Alpinan känns lite mer som samlar-entasuiastbil då den är väldigt välbevarad.

Den ska i allafall ställas ut på Calmar Classic med lite fler bilar från Alpina Club Schweden, sen får vi se hur det blir.

/Tobbe
Nanker:

SÅ det var inte din Alpina som var till salu Sv endast 7700mil saknades dock ac i övrigt väldigt fin pris:99TK om jag mins rätt.

Var har du för utrustning och mil tal på din?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Nanker,

Där ser man.

Ändå förvånadsvärt många av de svensksålda B6 -89 som precis bytt ägare eller blivit till salu sista tiden. Utan att ha titta på alla verkar de vara i ganska fint skick. Skulle dock tro att din är en av de absolut finaste.

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Tryggve å Tryggvesson:

Grymt kul att ni renoverar 325IM -90!

Glöm bara inte nackstöd bak (om det nu inte redan finns)
Ingen bil är så snygg med nack bak som E30...

Nicke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.