|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. jag har planer på att införskaffa en corvette -72. Den är utan motor och låda och då funderar jag på om det går att ta motorn och låda från en BMW 750 och lägga i. Nån som har gjort nåt liknande? Nån som vet en 750 som står nåmstans som går att få billigt? MVH:Kristian | |
| Varför? En Corvette ska ha V8. BMWs V12 är bara strul! | |
|
Kolla med skroten. Man kan komma över fina motorer för en billig penning. Eller prova söka igenom Börsen här på Autopower. Borde finns lite annonser. Har i alla fall sett många. Beror lite på hur mycket pengar du har tänkt dig att lägga förstås. //Schnitzer |
|
| vad är det för corvette | |
| Tycker det låter kul med en v12a i en Corvette,nog inte så vanligt. | |
|
Jag såg en bild på en kille som stoppat en V12.a i en AC Cobra, men som fick problem med höjden på motorn! Ventilerna tar mycket plats! Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Hej! Jag hittade sidan som jag tror kan ge en del tips! Länk Vixit, dum vixit, laetus |
|
750iAL |
vaddå "bmw 12:a e bara strul" bättre en v12:a än en M5:A |
|
Kan faktiskt säga att en 750 E32 kan krångla ganska så mycket mer än en M5 E34. Äger M5 och har ägt 750i E32 och vet vad som kan börja spöka hos en V12. Jämför jag med M5 (i alla fall E34) så har den inte alls lika mycket problem som en 750i E32. Många saker på V12 blir ofta x2 dessutom, vilket inte är så kul när man ska köpa delarna. //Schnitzer |
|
| Tycker du ska införskaffa dig en gammal V8, det enda rrätta i dessa bilar :-) | |
|
lägg av nu va.... det e väl inget strul med e38 motorerna?? annars så har jag ett bättre tips, kolla här Länk |
|
|
hej varför inte försöka få tag på en M5 motor?.. antingen en 3.6:a eller 3.8l? BMDoubleVMthree |
|
|
en rak sexa i en corvette??? tror du att han vill bli utskrattad av alla????? |
|
|
tänkte mest på hur den kommer att gå med m5 motorn.... nog inte många som vill åka runt med en tung å slö V12... om det inte vore för ljudet då förståss. BMDoubleVMthree |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Varför ens lägga ner energi på sånt? Är man ekonomiskt oberoende o har för lite o göra om dagarna kan man väl göra det för att låta tiden gå - men att helhjärtat satsa på det???? Lägg hellre ner V12an i en gamml 7serie från -81.... |
| det är klart han ska stoppa en v12 i en corvett..han lär nog bli först med det och jag tror den komemr gå väldigt bra...men motorn behöver nog lite trim bara | |
|
Låt vetten få den motor den förtjänar dvs 454an med 390nm 3200 rpm:) ett stycke jänkejärnshistoria. mvh/micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
| vilken corvette är det...c3 eller | |
| trucker: håller med!!! en ls6,a med 5vxl man... fett!!! | |
|
Skaffa en M73, inte en M70 och kläm in den. Kul idé - lycka till! Mvh Björn |
|
|
Jerry; ja det är en c3a han pratar om. Länk Att använda bmw v12 i vetten är i mina öron ingen bra ide. Orginal bmw delarna kostar mer än värsting delarna i en cheva 350! En seriös helrenoveringen+dvs trim godis av en cheva maskin kostar mindre än en bus renovering av en bmw 8a/12a. Även om det är kul att vara annorlunda så skulle jag fortfarande kört med cheva maskin + dito manuell låda Eller köp en färdig maskin här Länk tex en 650hkr 427 för 45000:- dvs som hittat, fullt tillräkligt för att skrämma dom flesta;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.