AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.781

Donera pengar du med!

Sida 2 av 3
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Nu har även jag skänkt en slant.

// Henrik
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag skänkte en slant jag med....Usch,har en del bekanta som är i Thailand nu,vet inte hur det gått för dem.
Känns inte alls bra just nu...

Mvh Janne.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det blev en slant igår. Det skär i ens hjärta när man hör ser vad som hänt alla barn, tänker på de som får åka hem utan mamma och pappa! :-(

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Sa
76
Sailor
520iA Sedan 2001
Satte i dag in en motsvarande en full tank på vardera
-Läkare utan gränser
-Svenska röda korset
-Radiohjälpen
-Rädda barnens riksförbund
Hoppas det kan hjälpa någon

/Ola
Skön, skönare, BMW
Klart så har jag bidragit med penar.

Medans dom som har mist vänner bostad, mat och har ingen vatten så är problemen här på forumet väldigt små jämfört med dom på katastrofområdena :(

Vi: BMW 318 eller BMW 328 ?
Dom: Plundra affärer & grannar eller vänta på eventuell hjälp och mat som vi bidragit till ?
ne
165
nedde
320i -06
Har inte gett bidrag tidigare, med tanke på min ekonomi ;) men nu tycker jag att dom flesta människor här i Sverige kunde bidra med lite, tänk va bra man har det här egentligen.
Har bidragit med en slant.
Som sagt - många bäckar små.....

/Lazze
Länk
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
ÄVen jag har gjort mitt lilla för sakens skull. Om alla gör samma sak så....

Länk
Mvh Tjäder
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
En ren självklarhet att bidra till denna otroliga katastrof. När man ser och hör hur Svenska privatpersoner och företag ställer upp för de stackars människorna som blivit drabbade känner man sig stolt över att vara Svensk. När man hör och ser vad Sveriges regering har bidragit med så skäms man nåt fruktansvärt. Sen sitter Laila i SVT och säger att de inte förstod vad som hänt? Om inte regeringen förstod som har alla möjligheter till info hur kunde då andra förstå? Det kommer säkerligen att "tillsättas en utredning" efter detta som kommer att kosta ett antal miljoner och kommer fram till att "Vi förstod inte vad som hänt" . Man har ju Estonia i bakhuvudet och liknelserna är slående.
bustorp
Det är mycket som dom inte förstår........

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Bidrog med en liten slant iaf via Röda Korsets SMS insättning.

Skriv: Asien
Skicka till: 72105

30:- dras automatiskt. Och man får SMSa så många ggr man vill ;)

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Man kan inte förvänta sig mer av ett regering som måste samarbeta med MP för att få sin vilja genom!!! SUCK!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Skit i regerningar hit och dit. Jag förmodar att sanningen är att regeringen inte förstod vidden av katastrofen. Därav den sega reaktionen. Det är lätt att hitta syndabockar. Men desto svårare att hjälpa.

Lås oss enas och skita i gnället ett tag...

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Stavros:
Dock är det ju så att många länder/regeringar skickade iväg folk omgående innan dom visste omfattningen även om dom inte hade så många medborgare på plats. Det sveriges regering borde gjort varit att skicka iväg folk direkt oavsätt utan den att den sega svenska byrokratin skulle komma i vägen....

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Den svenska regerringens seghet är en mediakonstruktion. Att "alla andra" var där före tvivlar jag på. Men även jag är förstås beroende av mediakonstruktionsinformatik...

Det känns trist detta som har hänt i asien. har förlora min farmor och farfar i sri-lanka, och min farbror har förlora både sin fru och sin bebis på 2 mån gammal.
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Eftersom det är så mycket pengar som försvinner i administration hos röda korset (mellan 30 och 40% ätts up av byråkratisk administration) och det tar så lång tid för pengarna att nå fram så donera i stället direkt till dem drabbade:

Earthquake Rescue Fund (administered by the Governor of Phuket): Krung Thai Bank, Phuket Branch; Account name: Earthquake Rescue Fund; Account number: 805-0-02275-7; Swift code: KTDTHTB. Donors are asked to email info@lynxmgmt.com or fax +66 76 200552 after sending funds to the account.

Siam Commercial Bank Relief Fund (for people in any of the six stricken provinces in need of assistance): Siam Commercial Bank, Ratchayothin Branch, Bangkok; Account name: SCB. POOPRASOBPAI; Account number: 111-3-05400-9.

ITV Relief Fund (for people in any of the six stricken provinces in need of assistance). Siam Commercial Bank, Ratchayothin Branch, Bangkok; Account name: ITV. FOR PUPRASOBPAI; Account number: 111-3-05388-3.

Thai Red Cross: Siam Commercial Bank, Ratchayothin Branch, Bangkok; Account name: THAI RED CROSS; Account number: 045-304002-3

Phuket Red Cross Society: Krung Thai Bank, Phuket Branch; Account name: Red Cross; Account number 805-1-46915-1.

Kusoldharm Rescue Foundation (for the rescue of trapped and injured people, and retrieval of bodies). Bank of Ayudhya, Phunphon Branch, Phuket City, Phuket; Account Name: Kusoldharm Foundation; Account Number 297-108886-3.

Rotary Club of Patong: Bangkok Bank, Patong branch, Phuket. Account name: Rotary Club of Patong Beach; Account number: 563-0-316460; Swift code: BKKBTHBK

Prata med er bank om vart pengarna går så bjuder dem på transferavgiften.
Skickar in 500:- till Radio hjälpen till att börja med...
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Har bidragit med pengar och åker även till Thailand för att hjälpa min bästa vän som saknar sin kille och barn. Hon är kvar i Phuket och letar och det finns inte så mkt hjälp att få från de som är på plats. Så på fredag åker jag dit o lär väl stanna tills vi finner dem saknade.Gråter när jag tänker på alla människor som förlorat nära o kära :(

Pengar behövs för att vi skall kunna hjälpa!
Så fortsätt skänka pengar.
Bäst är att ge minst 100:- varje månad för all framtid
Jasmin: Beklagar, men lycka till i sökandet...Hoppas det löser sig innan du hinner åka ner.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.