AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.783

Donera pengar du med!

Sida 1 av 3
blitz
Ni har alla läst om det, så ta och donera pengar till flodvågornas offer!

Du kan ge bidrag genom att sätta in pengar på postgiro 900 800-4, märk talongen "Flodvågens offer". Du kan också ringa Röda Korsets telefon 020 213 213, sms:a ASIEN till nr 72105 (30 kr), eller bidra via hemsidan Länk

Vi hade en insammling på jobbet idag och självklart så blev det en slant.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Har naturligtvis gjort en donation
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Inte direkt något som hör hämma här på autopower men eftersom det är så pass viktigt och berör hela världen så är det bra att tråden ligger kvar.

Jag skickade precis iväg en slant.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
kilroy
Bra initiativ av *blitz*Min närmaste familj samlade in pengar igår och vi donerade 2000:- till Röda Korset.Jag, min fästmö, min bror, hans fru och mina föräldrar, var bland de första svenskar som kom hem från Thailand, relativt oskadda.
Vi kom hem sent i måndags kväll. Vi hade bokat resan själva, inte via något charterbolag. Vi insåg direkt att det gällde att ta sig till flygplatsen så fort som möjligt, innan kommunikationerna brakade samman helt. Många svenskar valde att stanna kvar eftersom dom hade blivit av med vänner, släktingar, barn, föräldrar...Jag, fästmön, brorsan och hans fru, vistades på en dykbåt ca 500 meter från land när katastrofen började vilket var den bästa tänkbara platsen. Föräldrarna var på väg ner till stranden, blev lite fördröja p g a min pappas krånglande mage. Det räddade sannolikt deras liv. Dom kom undan med blessyrer som skrap- och skärsår, stukade fingrar och liknande.På väg tillbaka till stranden upplevde vi ohyggliga scener med människor som spolats ut till havs. Vi räddade 3 thailändska barn från att drunkna genom att plocka upp dem i båten. Samtidigt såg vi 2 svenska barn som sögs ner i vattnet och drunknade. Deras föräldrar befann sig ca 25-30 meter från barnen utan att kunna göra något. Vattnet var ohyggligt strömt. Jag och min bror förtöjde oss i båten och kastade oss i vattnet för att försöka rädda barnen, förgäves. Hur det gick med föräldrarna vet jag inte. Tack vare de starka strömmarna blev båten i princip omöjlig att manövrera. Lika omöjligt var det att försöka simma i vattnet. Ca 1.5 timme efter den första vågen kom vi in till land. Hoppas att så många som möjligt samlar in pengar. Hjälpbehovet är sannolikt ohyggligt stort.Mvh kilroy
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har också skickat iväg en slant ...

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kilroy: Hemsk upplevelse för Er som verkligen drabbades av detta, skönt att Ni är välbehållna.

Givetvis donerar även jag en slant.

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag kommer också att sätta in en slant på Röda Korsets PG, trots ansträngd "studentekonomi" efter julen!

En tragedi av stora mått för turister på plats men framförallt för den redan fattiga lokalbefolkningen i de drabbade områdena!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
bustorp
Bra jobbat kilroy.
Jag har ett par polare som bor där nere i dom områdena och som ingen har hört av. Hoppas bara att dom har klarat sig.....

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Nyårsfirandet inställt Örebro, Kumla ,Hallsbergs kommuner skänker fyrverkeripengarna till Asien istället.
Har också bidragit med en peng.

Till er alla önskas ett Gott nytt ÅR.

///MVH Hasso
blitz
Har naturligtvis gjort en donation 1000kr
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Kommer att sätta in 10000:- så att dom får den hjälp som behövs.

BMW e lag
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Vi fick en julklapp på jobbet,den julklappen kommer vi nu lämna tillbaka och byta den mot en hundring som doneras dit.
Plus att vi har en vanlig insamling också.
Företaget har också lovat att donera en 100lapp för varje 100lapp vi donerar.

"Riktiga män luktar diesel"
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Donerade pengar idag!

Mvh

/NP
Scheckheft
Hej
En självklarhet att bidra med pengar i det här läget. Pengar som skulle gått till inköp av fyrverkeripjäser har nu gått till Röda Korset istället.
Även Luleå ställer in sitt nyårsfyrverkeri.

Mvh
Scheckheft

Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Har naturligtvis också gjort en donation!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag var på Phi Phi Islands, Krabi och Karon Beach för 5-9 veckor sen. Bodde i bungalows vid stranden. Jag är förstås så grymt tacksam för att jag inte var där nu. Eller att tsunamin kom tidigare.

Det är bara tragiskt allting....

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Tre från jobbet råkade ut för katastrofen, dessbättre klarade sig alla oskadda.

Jag har också skänkt en slant, närmare bestämt 150 kr till Radiohjälpen och 20 kr till Röda Korset. Inga jättesummor men "många bäckar små"...

/Masten
"Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk
www.z3roadster.net/home_sweden
bustorp
Allt är säkert välkommet, Masten. Vi skänker efter vad vi kan avvara, inget mer med det. Vasst av cstjawa att släppa 10´, jag trodde jag läste fel först.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Jag satsar en dagslön, det bör alla ha råd med, och dottern (13 år) hela månadspengen.

Gott nytt år.

/Udo Dirkelsniff

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det blir en slant med!
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.