|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
frostplugg,vad är det... |
|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
har du typ nån msn eller nåt BMW är best.... |
|
tobbeb85@hotmail.com |
|
|
men måste slagga nu...skriv imorrn lr nåt... mvh |
|
fan va skumt kollat alla saker i boken men hitar inget, om det inte leker nån stans. BMW är best.... |
|
min tar också kylarvätska...läcker ut och in i cylindern så det ryker fast den är varm |
|
|
tips: om det är plast lock till expantions krälet så byt ut det... dem i plast pajar efter ett tag å när vattnet blir varmt å expanderar så hulkar det över... det är som att åka utan lock... prova å byt kostar inte många kr... |
|
|
wdac....men borde man inte märka det isånna fall ? borde väl börja ryka som fan isf ? var får man tag i lock som inte är av plast ? |
|
Edge Larsson |
Har han luftat systemet ordentligt när han märkte att det försvunnit vatten ?? |
|
det vet jag inte,men det antar jag.....kan det vara så enkelt ? men varför skulle det igentligen försvinna vatten bara för att det är luft i systemet ? den har aldrig gått varm,o de brukar dem väl göra när d3e e luft i ? |
|
ryker den när det är varmt ute?? BMW är best.... |
Soundman_02 |
Sätt tryck på systemet. Låna en "kylarsystemstryckare" på närmaste bilverkstad. Akta bara så du inte sätter för mycket tryck på den.. kan spränga kylaren. Hittar du inget läckage då.. är det förmodligen en spricka i toppen. |
Soundman_02 |
Om det nu e luft i systemet.. så tar ju den upp plats. Kör man med ett oluftat system försvinner det lite luft efter ett tag lite då och då..därmed sjunker vatten nivån. |
Edge Larsson |
Säg till han att fylla fullt med vatten sen så drar han på full värme o fläkt och öppnar luftventilen så att han säker på att han får ut all luft ur systemet. Hjälper inte det så (tror) jag att det är som toppen som är körd. Har haft problem med gummans 525i men den tryckte ut vattnet så på den var det spricka i toppen på. Men jag köpte nå medel på mekonomen som kosta 155 kr (svart burk med gul text tror den hette Protec) som man hällde i kylaren och efter det har den funkat bra. Kan ju vara värt o testa som sista utväg |
|
Det kan vara så att det är ett litet läck vid någon slang... När bilen är kall så ligger det inget tryck på systemet och läcker ej men när bilen är varm och trycket ökar pga av att vattnet blir varmt och då börjar det sippra ut vatten i må mängder som rinner via slangen och som dunstar innan du hinner se det. Så fort jag stannade bilen slutade det att rinna. Så var det iaf för mig men efter ett tag så blev det mer läckage och jag såg spår på backen. Är nu åtgärdat så nu drar den inget vatten längre... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.