|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En polare var hit med sin bil för ett tag sen (bmw 325 e30-87a) Han sa att den hade börjat dra vatten,ganska mkt vatten,han fick fylla på lite då o då,jag frågade om han hade vatten i oljan o det visste han inte,kikade men oljan såg jätte bra ut,likadant med kylvattnet,inga avgasr i det,(luktade iaf inte avgaser),han upplevde inte builen slöare eller ngt sådant utan enda problemet var att den drog vatten,kikade och kunde inte se att det läckte ngn stans...så vad tror ni ? tillläggas ska att han pratade ngt om att om han sket i o fylkla på,så att det bara var lite vatten i expanionskärlet så "hände" inget,alltså,han förklarade ungefär som om att den bara drog ur sej visst mkt sen var det bra. så,vad tror ni kan vara felet ? mvh | |
parolof |
spricka högt upp i expansionskärlet?? |
|
Nej det var ju inte det....kikade hela kärlet och det såg helt ut. |
|
|
ingen som varit med om liknande ? |
|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
ryker det vit rök hela tiden när den är varm och kall. BMW är best.... |
kommer det vaten ur avgasröret??? BMW är best.... |
|
den ryker endast vid kallstarter,inte när den är varm,kommer inte vatten ur avgassystemet |
|
då är det inte topplockspakningen... BMW är best.... |
|
vad kan det vara då då |
|
det måste läcka nån stans,,, tar vattnet slut fort BMW är best.... |
|
relativt.......läcker ingenstans.....inte blött på backen efger han stått ngnstans,o syns heller inget |
|
ok här har jag några saker det kan va. KYLVÄTSKEFÖRLUST: 1:för mycke kylarvätska i systemet 2:kylarvätskan kokar bort på grund av överhettning 3:inre eller ytre läckage 4:defeckt kylar lock BMW är best.... |
| Hur stor mängd vatten e de handlar om då?`som försvinner alltså... | |
|
för mycklet vätska tror jag inte på då det fyls på edter ordinationerna i instrutionsboken,överhettad blir den inte,inre eller yttre läckage,hur kollar man det ? den verkar inte läcka ur locket heller. Haas,det handlar tydligen om ungefär om drygt en liter på tre veckor |
|
invändigt kylavätskeläckage min kompis har samma problem den måste man fylla lite vatten nån gån i väckan men den ryker hellre inte men det är toppllockspackningen som är paj på hans bil kanske samma på din ...... BMW är best.... |
|
du sa ju att det itne var topplockspakningen...vad skiljer min bil och din kompis bil åt då |
|
| haha jag har exact samma problem just nu på min 325a | |
|
okej.... |
|
|
Kan kanske vara vattenpumpen. Det finns ett "skvallerhål" där det trycks ut vatten när packningen börjar ge upp. Ett aber att komma åt o kolla. |
|
jag hittade några saker i en bmw bok.. Utvändigt kylvätskeläckage: slitna/skadade slangar,lösa slangklämmor Defekt vattenpumpspackning läckagefrån kylare,värmeelement eller expansionskärl dräneringsplugg i kylare eller motor otät,läckande frostplugg BMW är best.... |
|
okej.....ja vattenpumpen är det inte för både packning och pump är bytt för ca 300 mil sedan. kan ju inte sett det läcka ut vatten ngn stans...det som är det skumma.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.