AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.341

BMW Solna, Läsvärt för er som tänker serva era bilar där!

Sida 1 av 2
91
20
911Johan
M3-94 Coupé
Sommaren 2004:
Jag lämnade in min bil på BMW i Solna en fredag då bensinpumpen hade gått sönder. Jag och min kollega samt bärgarn kan vittna att bilen lämnades på gården låst och larmad. Vid inlämningen så sa man att detta skulle inte ta så lång tid men mecken hade fullt upp så jag skulle nog få bilen först på tisdag. Helt okey då jag har en andrabil. På tisdag ringer jag och frågar om bilen är klar och fick till svar att nej den blir klar på onsdag förmiddag. Glad åker man dit på onsdag (hade precis sålt min Porsche) och såg fram emot att få BMW´n. Drygt 7000kr senare (de bytte även en lambdasond och kupéfiter) fick jag nycklarna. Hoppar in i bilen som står i deras garage och märker att de snott mina parkeringsmynt ca 100kr. Jag går upp och påpekar det för personalen och får till svar att "shit happens" ungefär. Nåja 100kr kan väl nån stackars fattig meck få behålla muttrade jag och gick ner igen. För att komma på bättre humör tänkte jag stoppa in en skiva i CD´n då jag ser att någon har snott ALLA mina CD skivor också ,ca 30st!!! Nä nu jäv..r tänkte jag och gick upp och skrek va i hel...te är mina skivor?! Handläggaren vaknade då sakta till liv och sa: jag får nog följa mer ner och titta vad som har hänt. När vi väl står nere i BMW´s garage så förklarar jag för honom att jag lyssnar bara på stereo i bilen då jag inte har någon hemma. Jag passar på att öppna bagageluckan för att visa honom min prossbyggda stereo byggd av Dr Backe/MDS Ekerö som är infällt där reservhjulet skall vara.
Höjden av förvåning märker jag att även mitt slutsteg är stulet!!! Vart i helv...te har jag lämnat min bil skriker jag ÄR detta BMW största anläggning och vad har ni för ansvar mot era kunder?!!!
Näää nu får du nog tala med vår servicechef säger "trötter". Nu kommer nästa "tröttmössa.....suck!
Har du verkligen låst bilen frågar han? Ehhh JA svarar jag!
Jag tror faktiskt inte att det är någon av våra killar som gjort det här säger han sen.
Nä det är klart! Någon har ju brutit sig in hos BMW och in i min låsta och larmade bil snott mina grejer som var dolda och dessutom utan att lämna ett märke på bilen!! Tame fan världsklass på den tjuven säger jag!!!
Det lustiga är hur de reagerade! Personligen hade jag talat med alla inblandade och gjort allt för att denna högst pinsamma historia inte ska komma ut. Jag frågade om vi skulle lösa det här internt eller om han ville att jag skulle polisanmäla dem. Polisanmäl det här du det är nog det bästa säger han då!? Okey sagt och gjort 2 timmar senare så var det klart. Polisen lade ner ärendet SÅ KLART eftersom bevis saknades....no comments....
Efter mycket om och men så ansåg servicechefen att som goodwill kunde faktiskt BMW tänka sig att betala min självrisk.
Jag hade faktiskt tänk och skriva ett brev till VD´n för BMW Sverige men eftersom bilen nu ska säljas pga ändrade familjeförhållanden så orkar jag inte med det här längre.
Jag lyckades stoppa all inköp av BMW tjänstebilar inom vårt företag iaf.
Jag har läst på forumet om värre saker som BMW Solna har lyckats med men detta är mina egna erfarenheter.

Phuu långt blev det!! Gott nytt år på Er goda BMW vänner!!
/Johan

Fy fan. vad tråkigt!
Tyvärr har jag inte så bra erfarenheter av BMW Solna. Då de inte ställer upp för kunden tillräckligt! Dom e Klantiga helt enkelt. Nu är det lätta att bara säga dessa sker rakt ut en jag har min skäl.

Hoppas dom bättrar sig bara inom kort!

Gott Nytt på Dig Johan!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Inte första gången BMW Solna klantar sig...
Jag har rekommenderat de bekanta jag har i Stockholmsområdet att INTE lämna in sina bilar till BMW Solna då de har fuskat med service punkterna på en av mina bekantas bilar.

Hoppas det löser sig på bästa sätt!

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
J0
13
J0E
M5 -02
Bra att höra, hade min där för insp.1 men jag hade själv gjort det enklaste som att byta oljor m.m så det gick relativt smärtfritt.
Tycker Bmw i Danderyd är bra, har bra o trevlig personal, lämna in bilen där istället för solna...
Lider med dig... mycket trist!

Per Larsson, Bil&Motorteknik i Huddinge är det som gäller om man inte vill bli besviken på kvalitet av service på BMW i Sthlm.

Mvh,
hampe m3
solna är tydligen i nästan samma usla +-*//-*/&%&¤¤/%(&% som välingby..

Tråkigt det här m verkstäder,,,
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Dynamex i slutsteget med el-tändare. Bli kul för tjuven när han skall koppla in 12 volten.... Ahhh man blir så d-a trött på dessa tjuvdjävlar.

M3/// Mullret
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Reservdelsgubbarna e bra i Solna, resten ... ja ni ser själva...
bmw alpina b3
hej tråkigt att höra detta vill ni ha bra service lämna in bilen i västerås m-bilar mycka bra service mvh
Robert V
... inte ens reservdelsgubbarna. Noll service får man ibland och ibland är de snälla och säger nåt roligt men så fckin trötta !
Deras råd vill man ju inte höra ens ... sen nån ny bmw är jag inte förtjust i så att det blir inga stora affärer för mig där.

har också skrivit en o annan arg BMW Solna inlägg ...
lider med dig Johan911.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Vafan, om man som chef får ett BREV med klagomål så vet man att råget är måttat. Då är det verkligen hög tid att sätta hjul på de som inte uppfyller lägsta standard. Illa nog när man kan se på diverse web forum hur illa det är ställt....

M3/// Mullret
Med tanke på att mekaniker och reservdelsgubbar oftast går på kollektivavtal, så kanske dom bästa, och därmed bäst betalda folket finns just på sådana ställen som typ Bil & Motorteknik och kanske M-bilar!? På sådana mindre ställen kanske olika förmåner är lättare att erbjuda bra folk, som då gör ett bra jobb!?
Inget påstående, bara en fundering.
De här är tragist:-( Jag beklagar 911Johan.

Tyvärr jobbar många banditer på BMW:-(
(de finns undantag också)

Istället att lösa enkla problem och behandla sina kunder på ett vettigt sätt väljer dem att neka och ljuga så pass mycke de går…

Jag har själv råkat ut för, sätt och hört en hel del av BMWs korrupta verksamhet.

Vad dem inte fattar är, vi konsumenter supportrar deras verksamhet men med deras arroganta sätt sätter dem själva käpp i hjulet för sig själva!

Jag är besviken och avhoppare från detta bilmärke för evigt (+ 7 generationer till och alla andra som vet vad jag har råkat ut för).
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Med tanke på inlägg som den ovan, är det kanske inte så konstigt att BMW inte vill associeras med Autopower?... :-(
Njuren
Ja de e tråkigt alltså.

Thunder: Erkänn att du aldrig kommer slita dig från detta forum fast du har världens skräpigaste bil??

BMW - i nöd och lust?
Har aldrig hört något possitivt om bmw i solna.....tyvärr
911johan: Om du en gång ägt porsche , varför äga ngt annat ???
911 , måste vara en av världens bästa och snyggaste vagnar....

Billy B-10
Länk
-d
299
-dB
130i -07
pistolas: dom startar nog sin egen mindre firma när dom ser hur mkt pengar som rinner in i företaget och hur lite som kommer på lönelappen.
det gäller bara att hitta dom duktiga meckarna i stan och inte luras av dom flashigaste lokalerna eller namnen(bmw).
där får man betydligt bättre service och dom är mer måna om att behålla sina kunder. på stora märkesverkstäder vet dom att om inte du kommer tillbaka så kommer alla andra som köpt just deras märke.
-d
299
-dB
130i -07
911johan: borde inte bmw ha en försäkring som täcker bilarna som dom har inne? vad händer om hela bilen hade blivit stulen, hade dom bara sagt: tråkigt för dig men nu vill vi ha pengarna för reparationen endå.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Det är väl så att bilfirman har HELA ansvaret för bilen så länge dom har den hos sig? Eller? Det borde gå på deras försäkring..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.