|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Den från Erbach verkar ju vara seriös med scheckheft etc. Konstigt bara att den har legat på mobile under så lång tid. Finns en till hos samma handlare för nästan samma penning, men den är uttagen i slutet av -94. Den andra är en sen -95:a. //Schnitzer |
|
|
Konstigt! Nu när jag kollar så är det inte samma handlare som för några dagar sedan. Den måste ha gått vidare till en annan handlare. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer@ ??? när jag var i kontakt senast så var båda från samma handlare - EZ-uppgifterna är ofta felaktiga (medvetet ??), korrekt EZ för den i cosmos är 04/95, 94:an är faktiskt också en 6-vxl - PS: jag skall kolla -santorinblå-koderna- ivkäll (kom hem precis;) M5touring register |
|
|
Ja, det vore kul att veta färgkoden. //Schnitzer |
|
| så jäkla kul, att alla ni experter här vet att bilen är skruvad. Har ni ens kikat på den live? Granskat dok.? Herregud asså...skulle bli förbannad om ngn talade så om min bil... | |
|
fartglad@ ?????? schnitzer@ (318U) santorinblau-UNILACK (327M) santorinblau-metallic (tydligen en E36-färg) - bilen på 'shades of blue'-hemsidan (M5touring) byggdes när färgen ännu inte hade en BMW 3-siffor-kod, bilen ordningställdes av 'BMW-ZS' och färgkoden är en 'B&K'-färgkod (05-407-5723) - att den bilen som rubriken avser och är till salu har denna färg är förstås enbart en gissning från min sida men jag tycker att på den bilden tagen snett vänster bakifrån ser det ut som att det kan vara den - men 'your guess is a good as mine' ;);) M5touring register |
|
|
m5toureg: vilken M5 touring befinner sig utanför Helsingborg då? Är det den santorinblå? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
m5toureg: Kul att få veta koderna! Vore ruskigt kul att se en i verkligheten. Vore fint med en M5 Touring med lite Individualgrejer att ha som samlarbil. Köra litegrann på somrarna etc. //Schnitzer |
|
| HD91@ jo då, det är den 'Florida-reggade' M5touring i -santorinblå- som finns -förvarat i närheten av Helsingborg- och om vi har tur (och BMW-klubben inte strula till det igen) så kanske vi får se den på -Knutstorpträffen- 2005 ;);) | |
|
Den touring på bilderna var riktigt riktigt snygg. Tycker för övrigt den på mobile som inlägget handlade om från början kan anses lite fulsnygg. Kul att ha en färg som ingen annan har... Även fast en del tycker den är "ful". |
|
|
Schnitzer@ var den 'sedanen' som var till salu en bil från Schweiz med 'brev' därifrån ? då är ju bilen sannolikt en bil i 'Schweiz-utförandet' vilket betyder 327 ECE-hästar istället för 340 (om det är en 3.8) och den har då en så kallat 'Schweizer Ruessel' ;);) som bl.a. tysta ner insugningsljudet...... (Schweiz har stränga buller-regler) M5touring register |
|
|
m5toureg: Ja, den hade "Brief" därifrån, men EZ var 01/91 samt att det stod 315 hk. Det lutar mer åt att det är en 3,6 faktiskt, men man kan ju inte vara 100% säker förrän man har sett den. När jag tittar nu på motorn så är det 3,6:ans. Kan det vara några modifieringar med insuget på en 3,6 från Schweiz? //Schnitzer |
|
|
m5toureg: Har 94an också 6-vxl låda? Gott Nytt År! Micke K. Länk |
|
|
Nej, 94:an har 5-växlad. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: ja jag vet. Jag har formulerat mig fel:) Jag menar den andra touringen som m5toureg pratade om. Micke K. Länk |
|
|
micke@schnitzer@ den andra bilen -M5touring- från handlaren i Erbach (daytona-violett-met) är en -riktig-som jag kallar det -95B-touring- av 95:års modell MEN den är både byggt OCH reggad för första gången under 94:a och är pga av gällande EU-regler därför reggad som en 94:a, korrekt angiven av säljaren - - micke@ nu har jag fått förfrågningar på dessa bila även från Österrike, man kan lugnt säger att intresset för M5touring tillta samtidigt som antal bilar som finns till salu avtar hela tiden...... dvs. snart kommer priserna att börja gå upp för fina exemplar.... ?? M5touring register |
|
|
Verkligen synd att det var så mycket fix på den i Erbach. Den hade verkligen kunnat varit intressant. //Schnitzer |
|
|
Detta är santorinblå. /Gunnar /Länk |
|
|
Gunnar530: Väldigt fin färg! Samma som M5 Touringen som jag länkade. //Schnitzer |
|
| Den var riktigt hemsk ! :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.